Ynt: Ranger Rover HSE 4.6 neden Bu Fiyatlarda ?
Ne olur ne olmaz diye 1995 4.6 HSE icin korukleri aldim, ama hala ihtiyacim olmadi. Evvelki sene amortisorleri (fabrika orjinal) Bilstein ile degistirdim. Cikanlarda fena degildi (250000km). Sanziman gecen sene dagildi, Anil 11000TL'e Ingilterede yaptiriyoruz dedi.. Ama Sanayide bunun sanzimanin toplayan ustalar var, rebuild kiti ABD'de $200'e aldim, zaten Sanayidede varmis...Toplam 4000TL'e filan geldi, ki kirilan bir geri vites dislisi de vardi. Motor ve sanziman da yag sizdirmasi yok. Transfer caselerden bir tanesinde vardi, 5 sene once degistirdik.
Range Rover'in bakimini yaptiracaksiniz, atla deve degil, ama buradaki insanlar icin fazla teknik bilgi gerektirebilir. Bende fabrika servis kitabi var, Anila gidince servisteki genc (ODTU Makina mezunu) ile bazen konusuyoruz.
2001 makyajli cok RR var, bence gereksiz. Bizim arabada 16" jantlar var, Competus lastikler 8 senedir kullaniyoruz, hala yari disten fazla var, yanaklarda catlak yok, ama off road yapmaktan kaynaklanan cizikler var.-)
Klima gostergesi daha bozulmadi...Klima gaz kaciriyor. ABD'den baby Freon jug denen R134 canlerle yilda bir recharge ediyoruz, 5Tl gibi masrafi var. Motokar 2800TL'e yeni kompresor aldirmak istedi. Tahminim, bu arabalar yapilirken R12 den R134'e yeni geciliyordu, hortumlar daha ufak R134 molekullerini kaciriyorlar.
Bildigim kadari ile 13 adet sogutma hortumu var, ve fabrika cikisi olan hortumlari recall etmisler. Bundan 5 sene once komple degistirdik, long life Mobil Antifreeze kullaniyoruz. Istanbul'da servise yeteri kadar verdik (Anil), %50 karisim yerine %30 karisim koymuslar (test ettim). Motor ve klima, ozellikle cok sicakta sogutma suyunu cok isitabiliyor, ozellikle dusuk suratte, yokus cikarken.
Arabada bence en onemli problem security/alarm sistemi. Herturlu enterferans alabilir, arabayi kilitleyemezseniz, tekrar calistiramazsiniz vs. Antalyada, Muratpasada PTT binasinin karsisinda mahsur kalmistik. Oradaki servis halleti, ama Saklikentte Tubitak rasathasine ciktiktan sonra, oradaki mikrodalga antenleri gorunce arabayi kapatmaya korkmustum...Dagin tepesinde bir daha calismama olasiligi var cunku....
gonencmete' Alıntı:
Range Rover p38 icin bilinen koruk sorunlari disinda amortisor, motor ve sanzimanda yag sizdirmalari gorulebilir. Motorda yag eksiltmesi var ise segmanlarin degismesi lazim. Onun disinda klima gostergeleri zamanla bozulur. Onun icin tum panelin degismesi gerekir bu da 1.200 TL civarinda. Eski model alip 2001 makyaji yapmak isterseniz orjinal parcalar ile gene yuksek bir maliyet sizi bekliyor. LPG Prins ve benzeri guclu beslemeli degil ise motora zarar verir ozellikle atiker gibi 1.6-2.5 lt motorlari hedefleyen markalarda cok masraf cikartabilir.
Eger LPG takilmamis ise ve yukaridaki sorunlar yok ise masrafsiz bir sekilde uzun yillar binebileceginizi rahatlikla soyleyebilirim. Ancak dediginiz gibi fiyatin dusmesi kullanici kitlesini degistirdigi icin "Range Rover bu" mantigi ile zorlanan araclar size servise yakinda bir ev baktirabilir.
P38 icin aractan cok kullancisi ve onceki kullanicilari daha onemli diyebilirim. Eger Anil Oto gibi bir servise gitmemis ise yan sanayi parcalar ile yapilan araclar cok fazla sorun yaratir.
Eger Range Rover diyorsaniz 4.4 V8 modelini onerebilirim ki onlar da halen pahali, Classic kasanin temizi ve bakimlisini bulmak cok zor ancak sorun cikarmamasi garanti ve WJ cherokeeler ile konfor ozellikleri 90 model ve uzeri Vogue klasiklerde ayni hatta on cam rezistansi standart. (yaklasik 30 sene hic bir degisiklik yapilmadi bu kasada)
Benim onerim butcenize gore LPG markasi iyi olan yada LPG siz bir ZJ cherokee, biraz daha eklemek isterseniz 2.7 CRD WJ kasa Cherokee.