Radyatörde Basınç Olmasının Nedeni Ne Olabilir ?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Dirtyoffroad Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 7
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 85,997

Dirtyoffroad

Ana Kamp
Mesajlar
20
Tepkime Puanı
0
Yer
Istanbul
Her kullandıktan sonra motoru kontrol ederim ben ve bu aralar dikkat ediyorumda radyatörde basınç oluşuyo devirdaimden gelen hortum şişiyo ve ertesi gün bile motor soğukken açsam bile kapağı sanki kola fanta asitli bir şey açıyomuşum gibi fıslıyo kapak bunun nedeni ne olabilir ?
 

Etiketler

Ynt: Radyatörde Basınç Olmasının Nedeni Ne Olabilir ?

Conta yanığı olabilir.Motor kompresörü suya basınca basınç artımı olabilir.
 

Ynt: Radyatörde Basınç Olmasının Nedeni Ne Olabilir ?

contadan yada bloktaki kılcal bir çatlaktan kompresyon kaçağı suya karışıyor! antifiriz kullanmayın suyu komple değiştirin ! radyatör tamir tozları var suya katılan ondan kullanın yada normal musluk suyundan koyun içindeki kireç bir ihtimal çatlağı kapatır !ama tamir tozu daha çabuk iş görür! birde radyatör kapağının düşük basınçlı versiyonunu alın içeride sürekli basınç oluşmasını engeller ,ufaktan kapaktan kaçırarak basıncı dengeler! bu anlattıklarım en hesaplı kaçamak çözümler, bunlar olmassa motor kapağı sökülecek conta vs. değişecek ciddi masraf ! ;)
 

Ynt: Radyatörde Basınç Olmasının Nedeni Ne Olabilir ?

Arkadaslar oncelikle cevaplar icin tesekkur ederim.Arac termostat acmadi ve hararet yukseldi biraz daha sonrasinda suyu yaga karistirdi çatlak ilaci kattik ve termostati soktuk sonra belli bir sure suyu yaga karistirdi yag cubugu beyaz beyaz oldu sonra ilac tuttu ve kesti suyu karistirmayi yag eski haline dondu fakat simdide suyu basincla tahliyeden atiyo bu yuzden su eksiliyo ama su sadece tahliyden cikarak radyatorun yanindaki siseye doluyo bunun haricinde bir kacak yok yani arkadaslar anlayacaginiz isin icinden cikamadik
 



Ynt: Radyatörde Basınç Olmasının Nedeni Ne Olabilir ?

aynı sorun bende de var ve dün itibari ile belediyenin kadimcisi olarak çalışan arkadaş teşhisi koydu.conta yakmıştım ve conta değişmişti.contayı değiştiren usta motor kapağını adam gibi tıraşlatıp takmadığı için kapak tam oturmamış ve motor saplamalarını uzun takmış.hal böyle olunca motor kompresör veriyor ve bu kompröserde radyatöre vurunca,radyatör tahliyeden suyu atarak,eksilen su sonucu hararet yapıyor..
tahliyeyi kapatıp denedik hararet 90 demedi ama bu seferde devir daim ve radyatör hortumları taş gibi oldu.kısacası motorkapağı taşlanacak.adam gibi takılacak.
 

Ynt: Radyatörde Basınç Olmasının Nedeni Ne Olabilir ?

Benzer sorun bizde 20 yıllık toyota Corolla da cikti. Babam önce conta yaktı. Neyse tamir edildi ama yaz başı hortum patlatmaya başladı. Tamir eden antifriz kullanmayin dedi. Benim hoşuma gitmese de babam antifrizsiz kullandi ama bu sefer erken su kaynatma başladı. Gecen hafta bir radyatörcuye goturmus o da radyator kapağıni değiştirmis ve anti frizde eklemiş. Su an problem çözüldü gibi. Antifriz bildiğim kadarıyla kaynama sıcaklığı ni da artırıyor ve motor içinde paslanmayi önlüyor.
 

Ynt: Radyatörde Basınç Olmasının Nedeni Ne Olabilir ?

Antifriz bildiğim kadarıyla kaynama sıcaklığı ni da artırıyor ve motor içinde paslanmayi önlüyor

Doğru oranda kullanıldığı sürece tabi. %50-%50... aklınızda bulunsun. Pek dikkat edilmez ezbere iş yaparlar çünkü motor soğutma suyunun tamamını değiştirmek uzun iştir, aceleye getirilince ortaya çıkabilecek riskleri de vardır, uğraşmak istemezler. Ezbere bir formülle yaklaşık tutturulur, ama suyun sadece yarısı değişmiş olur. Düzenli değiştiği sürece sorun yok tabi, bu da bir yöntem, hatta iyi bir yöntem olduğu bile söylenebilir, "düzenli değişim" ihmal edilmediği sürece.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,670
Mesajlar
1,521,965
Kayıtlı Üye Sayımız
166,525
Kaydolan Son Üyemiz
ibissyusuf

SON KONULAR



Geri
Üst