Radyatör sisteminde vakum oluşması

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Buggy Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 3
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 24,238

Buggy

DemirBeygir
Mesajlar
775
Tepkime Puanı
7
Yer
İzmir - Aliağa - Çaltıdere
Web
www.vosvos.net
Son iki defadır yol sonrası motor soğumaya geçtiğinde suyun da soğumaya başlamasıyla radyatör sisteminde vakum oluşuyor ve radyatör üst hortumu büzülüyor. Radyatör kapağının açılmasıyla normale dönüyor. Su devresi kapalı sistem olduğu için soğuyunca vakuma geçmesi normal ama yıllardır böyle birşey olmamıştı.

Su seviyesi normal.
Termostat normal çalışıyor, motor çalışmasından yaklaşık 8 - 10 dakika sonra üst hortumun ısınmasından sirkülasyonun başladığını anlıyorum.
Radyatör kapağında bir sorun yok, ısınıp basınç arttığında açılıp tahliye borusuna basıncı boşaltıyor.

Ters giden birşeyler var gibi ama ne ?
 

Etiketler
Ynt: Radyatör sisteminde vakum oluşması

silindir kapağında veya kapak contasında bi sıkıntı olmasın?
 

Ynt: Radyatör sisteminde vakum oluşması

cj5 ci' Alıntı:
silindir kapağında veya kapak contasında bi sıkıntı olmasın?

Yorum için teşekkür ederim. Konuyu araştırdım. Soğuma sırasında termostatın erken kapatması suyun blok ve radyatörle olan irtibatını kesiyor. Radyatör bloktan önce soğuduğu ve alt boru dengeyi sağlayamadığı için radyatör tarafında vakum daha önce oluşuyor. Sorun tekrarlamadı ama tekrarlarsa termostat kontrolu yapmam gerekecek.

Konuyu araştırırken dizel veya benzinli büyük hacimli motorların radyatör üst borularında, içinde çelik spiral tel bulunan hortumların kullanıldığını gördüm. Sanırım bu vakumda hortumun büzülmesini engelleme amacıyla yapılmış.
 

Ynt: Radyatör sisteminde vakum oluşması

ewet bende cj5imde o içinde spral tel bulunan hartomdan kullanıyorum..