quantumtatarino
Yeni Üye
- Mesajlar
- 9
- Tepkime Puanı
- 0
Yanlış bilgi aktarmak endişesi ile herkese sevgiler, saygılar...
Yakın zamana kadar hiç ilgim olmayan karavan dünyası ile bir arkadaşım sayesinde tanıştıktan sonra ben de aranıza katılmaya karar verdim. Bunun için seçtiğim yol ise her zaman olduğu gibi(kendi adıma) maliyeti en aza indirmenin yollarını ve burası Türkiye(!=yaygın kullanım) diyerek her türlü(düşünmeye yetebildiğim) olumsuzluğu ve alternatifi düşünmeye epey zaman ayırarak geçirmek oldu. Özetle, araç, aracın motoruna bağlı alternatör, alternatöre bağlı izolatör, izolatöre bağlı ana akü ve yardımcı aküler, invertörler(tam sinüs, modifiye sinüs),klimalar, buzdolapları, ses sistemleri, ısıtıcılar(truma vs.), kombiler(kalorifer tesisatı(biraz fantezi(bana göre değil)), amper ve volt hesapları, kamp alanına bağlı kalmadan ne kadar süre ile hangi aletleri çalıştırabileceğim, mdf, suntalam, sac, plastik kaplama, aliminyum kaplama, bunların fiyatları, yurt dışından getirebileceğimiz malzemeler(ebay.com, buy.com, amazon.com), çin işi, amarikan işi, karavanın tavanını kırılmaz camdan yapmaya kadar hayal edebileceğim(yatmadan önce yıldızları seyretmek için) herşey yani vs.vs... VE tüm bunları uyguladıktan sonra nasıl ruhsata işletebileceğim yani özgürlüğün somut hali:::))))
ŞİMDİ ÖĞRENMEK İSTEDİĞİM ŞEY: Şubat 15'e kadar(2009) Makine Mühendisleri Odasından bir Mühendis Arkadaşımıza proje çizdirip, projeye uygun imalatı İSTEDİĞİMİZ YERDE yaptırdıktan sonra ve onaylanan projenin muayenesinin yapıldıktan sonra ruhsata işletebiliyorduk. ÖĞRENDİĞİM KADARI İLE artık bu mümkün değil. 15 Şubat 2009(kara gün) tarihinden sonra yukarıda izah etmeye çalıştığım imalatı sadece karavan imalatçılarının yapabileceğini öğrendim. Bu doğru mudur? Artık kendi karavanımızı kendimiz yapamıyor muyuz. Bu konuda bilgi sahibi olan arkadaşlarımız varsa lütfen benimle paylaşsınlar eğer paylaşırlarsa bunun için peşinen teşekkür ediyorum...
NOT: Ayrıca şunu(tamamen subjektif görüşümdür)ekleyeyim: araç(ör: Citroen Jumper, Peougeut Boxer, Ford Transit, Iveco Daily vs.)ayrıca temin edildikten sonra, sadece ve sadece aracın üzerine yapılacak standart donanımlı(karavan tip(alkovenli)karoser, duş, tuvalet, oturma grubu, yatak, temiz su tankı, pis su tankı, 12 V. su pompası, ısıtıcı, 12:220V invertör(o da işe yaramaz çünkü modifiye ve düşük Watt) için 30 milyar, 20 bin Euro gibi rakamlar istenmesi Türkiye şartlarında istenebilecek ve elde edilebilecek bir miktar değildir. Çünkü...(=burası da her her benim evimdir diyen sevgili karavancı ve karavancı adaylarının iyi bildiği bir cevap.)
Herkese sevgi ve saygılarımla...(haddinden fazla imalat ücreti isteyenler dahil)=(AÇ GÖZÜNÜ SEYRET TEKRARI YOK BUNUN, İŞİMİZ MUHABBET EFKARI YOK BUNUN, ARADA BİR DİLİMİZ SÜRÇER İSE AFFOLA TUTMASINI BİLİRİZ DE KEMİĞİ YOK BUNUN)))
Yakın zamana kadar hiç ilgim olmayan karavan dünyası ile bir arkadaşım sayesinde tanıştıktan sonra ben de aranıza katılmaya karar verdim. Bunun için seçtiğim yol ise her zaman olduğu gibi(kendi adıma) maliyeti en aza indirmenin yollarını ve burası Türkiye(!=yaygın kullanım) diyerek her türlü(düşünmeye yetebildiğim) olumsuzluğu ve alternatifi düşünmeye epey zaman ayırarak geçirmek oldu. Özetle, araç, aracın motoruna bağlı alternatör, alternatöre bağlı izolatör, izolatöre bağlı ana akü ve yardımcı aküler, invertörler(tam sinüs, modifiye sinüs),klimalar, buzdolapları, ses sistemleri, ısıtıcılar(truma vs.), kombiler(kalorifer tesisatı(biraz fantezi(bana göre değil)), amper ve volt hesapları, kamp alanına bağlı kalmadan ne kadar süre ile hangi aletleri çalıştırabileceğim, mdf, suntalam, sac, plastik kaplama, aliminyum kaplama, bunların fiyatları, yurt dışından getirebileceğimiz malzemeler(ebay.com, buy.com, amazon.com), çin işi, amarikan işi, karavanın tavanını kırılmaz camdan yapmaya kadar hayal edebileceğim(yatmadan önce yıldızları seyretmek için) herşey yani vs.vs... VE tüm bunları uyguladıktan sonra nasıl ruhsata işletebileceğim yani özgürlüğün somut hali:::))))
ŞİMDİ ÖĞRENMEK İSTEDİĞİM ŞEY: Şubat 15'e kadar(2009) Makine Mühendisleri Odasından bir Mühendis Arkadaşımıza proje çizdirip, projeye uygun imalatı İSTEDİĞİMİZ YERDE yaptırdıktan sonra ve onaylanan projenin muayenesinin yapıldıktan sonra ruhsata işletebiliyorduk. ÖĞRENDİĞİM KADARI İLE artık bu mümkün değil. 15 Şubat 2009(kara gün) tarihinden sonra yukarıda izah etmeye çalıştığım imalatı sadece karavan imalatçılarının yapabileceğini öğrendim. Bu doğru mudur? Artık kendi karavanımızı kendimiz yapamıyor muyuz. Bu konuda bilgi sahibi olan arkadaşlarımız varsa lütfen benimle paylaşsınlar eğer paylaşırlarsa bunun için peşinen teşekkür ediyorum...
NOT: Ayrıca şunu(tamamen subjektif görüşümdür)ekleyeyim: araç(ör: Citroen Jumper, Peougeut Boxer, Ford Transit, Iveco Daily vs.)ayrıca temin edildikten sonra, sadece ve sadece aracın üzerine yapılacak standart donanımlı(karavan tip(alkovenli)karoser, duş, tuvalet, oturma grubu, yatak, temiz su tankı, pis su tankı, 12 V. su pompası, ısıtıcı, 12:220V invertör(o da işe yaramaz çünkü modifiye ve düşük Watt) için 30 milyar, 20 bin Euro gibi rakamlar istenmesi Türkiye şartlarında istenebilecek ve elde edilebilecek bir miktar değildir. Çünkü...(=burası da her her benim evimdir diyen sevgili karavancı ve karavancı adaylarının iyi bildiği bir cevap.)
Herkese sevgi ve saygılarımla...(haddinden fazla imalat ücreti isteyenler dahil)=(AÇ GÖZÜNÜ SEYRET TEKRARI YOK BUNUN, İŞİMİZ MUHABBET EFKARI YOK BUNUN, ARADA BİR DİLİMİZ SÜRÇER İSE AFFOLA TUTMASINI BİLİRİZ DE KEMİĞİ YOK BUNUN)))