Porya Kilitleri

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ophtha Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 37
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 43,661

ophtha

Kamp II
Mesajlar
228
Tepkime Puanı
1
Arkadaşlar burada merak ettigim araç modifikasyonu yaparken özellikle geniş ve ağır lastik seçiminden sonra aracı iki çekerden dörd çekere geçirdikten sonra ön tekerlekleri kilitliyen porya sistemlerinde ortaya çıkan sorunlardan bahsetmek istedim. Benim karşılaştıgım sorun poryanın kilitlendikten sonra tekrar kilidinin boşalmasıydı. Yetkili teknik servislerde bu işi bilen kimse yok malesef. Ben sorunu içindeki yaylarda modifikasyon yaparak tamamen çözdüm. Bu konuyla ilgili önerisi veya sorunu olan arkadaşlar varsa paylaşmak istedim...
 

Etiketler
Ynt: Porya Kilitleri

Bazı asyalı araçlarda içindeki parçaların plastik olduğunu ve zamanla aşındığı biliyorum... Ati bir iki kişinin sorununu aynı parçaların metallerini yaptırarak çözmüştü diye hatırlıyorum..
 


Ynt: Porya Kilitleri

2 çekerden 4 çekere geçerken arazi şanzımanı sayesinde ön diferansiyelin hareketlenmesi ve ön tekerleklere gelen güc aktarımı olur. Öndeki tekerleklere binen güç neticesinde tekerleklerin ortasında dişli bir mekanızma içindeki yaylar vesilesiye kilitlenir ve motorun gücünün bir bölümünü ön tekerleklere aktarmış olur. Porya kilitleri ön tekerleklerin ortasındaki dişli bir parçadır.
Bir çok usta porya kilitlerinden anlamaz bu nedenle sorun oldugunda degiştirme yoluna giderler. 2 çekerden 4 çekere geçerken en fazla problem yaratan parçadır. Ön tekerleklerde birer tane bulunur ve sadece bir tanesinin arızalanmasıyla 4 çeker durumuna gelmeniz mümkün olamaz.
 




Ynt: Porya Kilitleri

arkadaşlar bu avm nin ürünlerini türkiyede kim satıyor?bileniniz varmı?Benim patrolün otomatik kilitleri bozuldu acil çözüm arıyorum.avm nin listesinde bana uygun olan var ama nereden bulacağımı bilmiyorum.yardımcı olursanız sevinirim.....
 

Ynt: Porya Kilitleri

İLETİŞİM FORMU


EUROWINCH OTO.END.VE TİC.LTD.ŞTİ.

Adres: Yeni Yalova Yolu Buttim İş Merkezi D Blok 5.Kat No:1541 BURSA

Telefon: 0 (224) 211 38 42

Faks: 0 (224) 211 28 87

E-Posta: warn@warn.com.tr

Bu adres sanırım size yardımcı olur
 

Ynt: Porya Kilitleri

Arkadaşlar izin verirseniz bu konuda bazı bilgi ve tecrübelerimi paylaşmak istiyorum. ön tekerlekleri otomatik kilitleyen porya sistemlerinde farklı çalışan sistemler vardır.
Mekanik olanlarda devreye girmesi Ophtha arkadaşımızın anlattığı şekilde olup tekrar 2 çekere geçmek için ise araç durdurulup arazi vitesinden çıkarıldıktan sonra yaklaşık 1,5-2 metre geri geri gitmek gerekir. Bazı kullanıcılar arazi vitesinden çıkarıyor ama geri yürümediği için göbek ayırmıyor ve tekerlek hareketi ile akslar diferansiyel ve hatta ön şaft dönmeye devam ediyor. Bu da porya kilidinin bozulmasına neden oluyor. Genelde bu tip kilit mekanizmalarında ya mekanizmayı kilitleyen tırnaklar aşınıyor ve ya kırılıyor ya da dönen parça arka iç kısımdan aşınarak tırnakların seviyesi aşağı düştüğü için kilitleme yapamıyor. Bu durumda aşınma miktarı kadar bir raynel sac kestirilip araya konularak boşluk alınırsa porya bir süre daha görev yapar.

Vakumlu olan kilit mekanizmalarında ise göbek içerisinde bir diyafram yer alır, poryanın bağlı olduğu ön düzen mekanizmasının taşıyıcısında ise (iç arka tarafta) bir hortum bağlantısı bu hortuma da vakum sağlayan ve motor bölmesine yakın bir yere konulmuş küçük bir vakum motoru bulunur. Diyaframın arkasında yani poryanın dışa bakan tarafın içerisinde ise bir çeşit filitre görevi yapan parça bulunur. Araç 4 çekere geçirildiğinde vakum pompası da devreye girerek diyaframı çeker, diyaframda önündeki mekanizmanın hareketi ile dişlilerin bir çeşit senkromenç gibi kilitlemesini sağlar. 2 çekere alındığında ise vakum kesilir kavraşan dişliler bir yay vasıtası ile boşa çıkar. Bu tip mekanizmada en çok yaşanan sorun taşıyıcının arkasında yani aksın geçtiği kısmda buluna keçenin aşınarak hava almaya sebep olması ve bu nedenle vakum oluşumunu engellemesidir. Bunun dışında diyaframın delinmesi yada yırtılması, vakum hortumunun yerinden çıkması yada delinmesi en uzak ihtimalde vakum pompasının görev yapmamasıdır. Bu sistemi kontrol etmek için ilk yapılacak şey aracı kaldırıp taşıyıcının arkasına geçen hortumu çıkartıp bu yere bir vakul el pompası bağlayıp vakum yaptırmaktır. Vakum yapıyor ise normalde tekerleği çevirdiğinizede sadece teker dönerken vakum sayesinde aks da dönmeye başlar eğer aks dönüyorsa ve vakum saatinde vakum tutulduğu görünüyorsa göbek ve keçede sorun yoktur, o zaman vakum pompası ve hortumlar kontrol edilmelidir.

Diğer bir sistem ise göbekte değil ön diferansiyel içerisinde yine bir diyafram sayesinde olur fakat bu sefer vakum değil hava basıncı kullanılır (örneğin Kia sorento)
 

Ynt: Porya Kilitleri

Arkadaşlar Merhaba,

Benim sorunumda acemilik....
Şimdi porya kilidini anladım.. fakat bu nasıl aktif hale geliyor.
Yani kısa şase pajerom var (88 model) ..
bu aracın porya kilidi nasıl aktif olur nasıl anlarım....
nasıl çıkarım.....

teşekkürler.
 

Ynt: Porya Kilitleri




sevgili levent porya kilidin manuel mi yoksa otomatikmi? eğer manuel ise öntekerleklerin göbeğinde sağa sola dönebilecek şekilde tasarlanmış bir mandal vardır.üzerinde lock ve free yazıları ve küçük bir ok şeklinde işaret vardır..mandalı lock yazan tarafa çevirdiğinde kilit devreye girer free yazan kısma çevirdiğinde de kilit devre dışı kalır.aynı işlemi iki tekerlek içinde yapmalısın..kolay gelsin iyi çalışmalar.
 



Ynt: Porya Kilitleri

Fahri Arkadaşım teşekkürler...

Tam söylediğiniz gibiymiş... fakat galiba bir tanesi sorunlu.... tam oturtamadım.
bir servise görünecek anlaşılan....

Sevgiler
 

Ynt: Porya Kilitleri

levento' Alıntı:
Fahri Arkadaşım teşekkürler...

Tam söylediğiniz gibiymiş... fakat galiba bir tanesi sorunlu.... tam oturtamadım.
bir servise görünecek anlaşılan....

Sevgiler

teşekküre gerek yok bilgi paylaşımı için buradayız.hub ların yapıları çok basit biraz ilgin varsa servise gitmene gerek yok orta bir usta kolayca yapabilir.daha hesaplı olabilir.ben bakımlarını kendim yapıyorum...
 


Ynt: Porya Kilitleri

endüstri' Alıntı:
daha hesaplı olabilir.ben bakımlarını kendim yapıyorum...

Tebrik ederim, çok zevkli olmalı...
En basitinden yağ değişimi gibi şeyleri
kendim yapmak isterdim şahsen.

Selamlar
 

Ynt: Porya Kilitleri

lock konumunda 4x4 oluyormu ?4H yada 4L yapınca 4 tekerde dönüyormu?
auto konumunda fark nedir ?
benim aracımda auto ve lock var off yok (patrol 90 model 2.8 gr )
 



Ynt: Porya Kilitleri

broker650' Alıntı:
lock konumunda 4x4 oluyormu ?4H yada 4L yapınca 4 tekerde dönüyormu?
auto konumunda fark nedir ?
benim aracımda auto ve lock var off yok (patrol 90 model 2.8 gr )

siz arazi şanzımanından bahsediyorsunuz heralde.. porya kilidi daha farklı.. ön tekerlerin göbeğinde bulunuyor

bu manuel olanı
[attachment=1]

bu da otomatik olanı (suzuki için)
[attachment=2]

Bunların görevi; araç 4x2 seçeneğinde giderken, dönen ön tekerin boş yere ön aks kollarını ve diferansiyeli döndürmesini engelleyip, az da olsa bir kazanç sağlamaktır. (Sürtünme ve aşınma kayıpları)

Şanzımanı 4x4 seçeneğine aldığında görevi, ön dif ve akslara gelen hareketi, tekerlere ulaştırmaktır. Otomatik olanlar ise akslara hareket geldiğinde otomatik olarak kilitlenir. Manuel hub ise senin araçtan inip kilitlemen ile devreye girer.

Şimdi en çok sorulan sorulara gelelim. (poryalar manuel olarak kabul edilmiştir)
- şanzıman 4x4 seçeneğinde ve poryalar kilitli değil ----> ön akslara gelen hareket tekere iletilmediğinden aracınız 4x2 olarak davranır.
- şanzıman 4x2 seçeneğinde ve poryalar kilitli -----------> ön aksa zaten hareket gitmediğinden birşey olmaz. arka tekerin itişinden dolayı ön tekerle birlikte akslar ve dif. araç giderken döner, birazcık dahi olsa yakıt tüketiminizi artırır. Bir bozulma olmaz aracınızda veya parçalarda, ben araziye gireceğim zamanlarda, daha evden çıkarken kilitlerim poryaları, araziye geldiğimde tekrar inip kilitlemem.

Otomatik hublarda 4x4 den çıktıktan sonra geri gidilmezse ne olur? Hiç bir şey olmaz. Aracınızın ön dif ve akslara hareket iletilmez ama aracınızın poryaları kilitli kaldığından ön dif ve akslar aracın gidişinden dolayı boşa döner, araca ve parçalara zarar vermez. (Vereceği zarar 4x4 de giderken verdiği zarardan farklı değildir, parçaların dönmesinden dolayı oluşacak sürtünmeyi hiç dönmemeye kıyasla vereceği zarardır. Zarar sayılmaz. Çünkü arka dif. sürekli dönüyor, ne oluyor? ) Ama parçaların boş yere dönmesini engellemek için, yapılacak şey; teker yaklaşık 1 tam tur atacak kadar geri gitmektir. Tık diye boşalma sesini duyarsınız zaten. ama bulunduğunuz yer geri gitmeye müsait değildir, arkanızda araç vardır ...vb. Farketmez, ilk müsait yerde yapabilirsiniz.

Arkadaşlar dilimin döndüğünce anlatmaya çalıştım. Hatam olduysa affola..
Saygılar...

A227827f6773eaabca2e8569c38f0775


66979770
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,624
Mesajlar
1,521,251
Kayıtlı Üye Sayımız
172,270
Kaydolan Son Üyemiz
Engin paslı

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst