KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
Arkadaşlar saçma bir soru olabilir ama bilgisizliğime verin lütfen. Geçenlerde bir mitsubishi L200 pick-up a bindim. Dışarıdan çok güzel görünen bir araç olmasına karşın tüm yolculuk arka koltukta zıplayarak geçti. Bunun sebebi sanırım arkadaki makaslar. peki bir pick-up'da eğer yük taşımayacaksınız arkadaki makasları yayla değiştirmek mümkün değil mi?
Ön helezonları maksa çeviriyorlar ağır offroad için Amerika'da, ancak arka makası helezonla değişmek olayını duymadım hiç. Zaten muhtemelen pickup üreticileri yük taşımayacak adamın pickup almayacağını öngörüyorlar, üretim ve süspansiyon ayarlarından bu sonuç çıkıyor ;D
güzel cevap siz birde fort a binin ve zıplama görün
kamyonetlere körük takanlar gördüm ama biraz uydurmasyon olduğunu söyleye bilirim birde arka koltukta oturan kişinin kg mına göre zıplama oranları çok değişiyor 60 kg altında iseniz yolculuk bayağı bir hoplamalı gececektir
Merhabalar,
Zıplamayı ağırlıkla çözenler var, ben ağırlık koymadım fakat bu arabaların zıplamayanı yok sonunda bunlar otomobil değil adı üstünde kamyonet.Bu arada ben aktif bir 4x2 ford kullanıcısıyım.
Arada zıplamak ve de zıplatmak iyidir.
Herkese kolay gelsin.
Bu arada benim Landcruiser'ım ön ve arka makaslı. Daha önce 92 Hilux'ım vardı, ona nazaran neredeyse hiç zıplatmıyor. Sanırım bu hem toplam tonajının daha çok olmasından, hem de ağırlık dengesinin çok daha iyi olmasından kaynaklı.
Kapali kasa kamyonetleri yani kabinli mınubusleri vipe ceviren arkadaşlar koruk koymuş gormustum. Ama araziye gidecek bir araç için uygun olmicaktir kesinlikle ilk sebep çok atta vede koruk dişarda ama bizde viano var orj koruklu oda oyle yani kurtuluş korukde degil. Yay olayina odaklanmak lazim ondada hadi yerinin tasini yaptin. İstedigin kivamda yay bulmak en zoru. kolay gele
Teşekkür ederim, bir gecede 6 cevap birden gelmiş, hepsi değerli bilgiler benim için. Teoride mükemmelleştik sayılır artık bir de araç alıp pratiğe döksek harika olur
Ben de aracın ağırlığı ile ilgili olabileceğini düşünmüştüm daha önceden. ABD'de Ford F150 ya da chevroletin pikapları var çok büyük ve acayip satış rakamlarına ulaşmış. Konfor sorunları olduğunu duymadım hiç.
Aslinda sorunun cevabi gelmiş. Burak arkadaşin aracinin arkasi hep doludur belli bir agirlikla sorununuzu aşarsiniz bencede
biz boş mınıbuslere kum torbası koyuyoruz soforler alısana kadar sızde kumla ıstedıgınız konforu yakalıyabılırsınız.
Arkada zıplama sorununun sadece yaprak yaylardan kaynaklanmıyor olabileceğini düşünüyorum. sorun yaprak yaylardan kaynaklansa Ssang Yong pickup'ların arkada zıplama sorunu yaşamaması gerekirdi. Kendim kullanmadım ama test eden bir iki arkadaşımdan aracın rahatsız edici bir zıplama sorunu olduğunu duydum.
Pick up'lardaki zıplama sorununun aracın arka kısmının hafif kalmasından kaynaklandığı bariz. Sonuçta arkaya iki kum torbası atınca işler düzeliyorsa kabin veya fullbox gibi uygulamalar da zıplama sorununu zaten çözecektir. Mesela ben aracım standart haldeyken, kabin takmadan önce de aracımda böyle bir problem yaşamamıştım.
Bunun yanısıra hem Hilux için hem de L200 için arka yayları helezonlarla değiştirmek mümkün olabilir düşüncesindeyim. Yanlış bilmiyorsam Hilux'ın ikiz kardeşi 4-Runner (Hilux Surf) veya L200'ün ikizi Pajero Sport'ta helezon yaylar kullanılıyor.
Bunları pickup'lara uygulamak bence mümkün olabilir. Maddi açıdan bunu denemeye değer mi, orasını bilemem ???
Arka makas sayısını düşürürseniz ve arkaya sabit ağırlık koyarsanız olayı çözebilirsiniz diye düşünüyorum..
en azından ben iç dizany işi ile uğraşırken orjinal panelvanları alıp 8+1,14+1 minibüslere çeviriyorduk ve çoğunda arka hem makas hem de amortisör vardı yaprak yaylardan birini alıyorduk ve biraz sabit ağırlık koyduk mu ve lastikleri değiştiyorduk (panelvanlarda yük lastikleri vardır.daha serttir.) araç şöforünden şikayet almıyorduk denenmiş olaydır..