Pick-up mı SUV mu? Toyota RAV4, Suzuki Grand Vitara ve Volkswagen Amarok

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan elimsende Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 12,376

elimsende

Yeni Üye
Mesajlar
2
Tepkime Puanı
0
Merhaba arkadaşlar,

Öncelikle kendimi tanıtayım; adım Akın ÖZCAN, Edirne'de yaşıyorum, ve aracımı bir 4x4 ile değiştirip aranıza katılmak istiyorum.

Genel off-road kullanımları, teknik detaylar ve birkaç spesifik araç modeliyle ilgili sorularım olacak.

Çok uzun süredir forumunuzu takip ediyorum, yorumları incelemeleri tartışmaları zevkle okudum ve okumaya öğrenmeye devam ediyorum.
Bu yıl içerisinde kendime bir 4x4 alacağım. Kullanılış amacı kışın av, yazın ise orta seviye off road ve uzun yol olacak. %50 arazi %50 asfalt diyebiliriz. Ancak av denince aklınıza hafif arazi şartları gelmesin, kullanım koşullarını anlatabilmek adına Lada Niva ile sayısız kez saplandığımızı 4 çeker traktörleri batırdığımızı belirtmek isterim.

Önceliğim aracın mümkün olduğunca sorun çıkarmaması, arazide kırılmaması ve kullanım maliyetlerinin(vergi başta olmak üzere, yakıt parça vs.) düşüklüğü. Uzun yolda da yormaması ve şehir içi kullanımına uygunluğu da diğer etmenler. İşim sebebiyle sanayide fazla zaman geçirme şansım yok, parcası pahalı olsa da az kırılması daha önemli.

Bu sebeple yaptığım incelemelerde aklım çok karıştı ama en son Volkswagen Amarok ve Suzuki Grand Vitara 1.9ddis arasında kaldım gibi ama sizlerin düşüncelerine göre başka araçlara da yönelebilirim. Araçlar konusunda tecrübeli abilerimden değerli üyelerimizden bilgi paylaşımında bulunmalarını rica ediyorum.

1.Sorum: Toyota RAV4 ve Suzuki Grand Vitara'yı araştırırken RAV4 hakkında asfalta daha uygun arazi yetenekleri sınırlı, GV hakkında ise arazide tam bir canavar asla üzmez gibi yorumlar okudum. 2007ye kadar olan RAV4lerde orta dif kilidi mevcut, Grand Vitarada da orta dif kilidi dışında bir kilit yok. Peki low range vitesi dışında ikisi de aynı yürüyene sahipken nasıl oluyor da RAV4 beceriksiz GV canavar olabiliyor? Aralarında bu farkı yaratan sadece ağır takviye midir yoksa farklı bir detay mı vardır?

2.Sorum: Pick-uplar hakkında, arazi modifiyesine çok müsait olmaları dışında(arka dif kilit opsiyonu) yavaş yavaş Suv donanımlarına ve konforuna yaklaşmaları ayrıca avda kullanılışlı olup arazi modifiyeli görünümlerinin harika olması beni cezbediyor. Tabi kamyonet geçmesi sebebeyle maruz kaldığı limitler(Hız, muayene, vs.), park sorunu, aklımdaki soru işaretleri. Siz olsanız hangisini tercih ederdiniz pick up mı SUV mu yoksa daha eski model Land,Pajero vs mi? (Pick-up modeli olarak Amarok tercih etmemin sebebi vergisinin düşüklüğü(2000altı), yakıt tüketimi, araç konforuna nispeten daha yakın olması.)

3.Sorum: 2007sonrası GVler hakkında zorlandığında aks kestiğinden ve 1750tl gibi maliyetlerden bahsedildi. 2008-2009 model civarı alabilirim, bu modelleri arazide kullanan zorlayan ya da bu sorunlarla karşılaşan var mıdır??

4.Sorum: 2000model civarı Mitsubishi Pajero 2.8TDleri de çok araştırdım. Sağlamlıklarına bayılmama rağmen yüksek yakıt maliyetleri gözümü korkuttu, sizin fikriniz nedir benim koşullarımda sizce alınabilir mi??

5.Sorum: Yoksa en temizi eski de olsa arazi yeteneği kanıtlanmış(Pajero, Vitara, Defender Vs.) ucuz yollu bi tane alıp, c sınıfı ekonomik bir aile arabası ile uzun yola ayrı araziye ayrı bir araç en doğrusu mu olur?

Yorumlarınız ve tavsiyeleriniz için şimdiden teşekkürler,

(Biraz uzun oldu ama hepsi için ayrı konu kirliliği yaratmamak ve benim gibi soruları olan üyelere rehber olması açısından tek konuda toparlamak daha faydalı olur diye düşündüm)
 

Etiketler
arazi
Ynt: Pick-up mı SUV mu? Toyota RAV4, Suzuki Grand Vitara ve Volkswagen Amarok

1.Sorum: Toyota RAV4 ve Suzuki Grand Vitara'yı araştırırken RAV4 hakkında asfalta daha uygun arazi yetenekleri sınırlı, GV hakkında ise arazide tam bir canavar asla üzmez gibi yorumlar okudum. 2007ye kadar olan RAV4lerde orta dif kilidi mevcut, Grand Vitarada da orta dif kilidi dışında bir kilit yok. Peki low range vitesi dışında ikisi de aynı yürüyene sahipken nasıl oluyor da RAV4 beceriksiz GV canavar olabiliyor? Aralarında bu farkı yaratan sadece ağır takviye midir yoksa farklı bir detay mı vardır?


RAV4 ağır devir olmadığı için aşırı dik yerlere çıkamaz, derin karlı yerlerde ağır devir olmadan geniş taban lastikleri yürütmek te biraz zor olacaktır Öte yandan rav4'ün yol tutuşu eski kasa vitaralardan daha iyi. Arabayı işten eve hafta sonu pikniğe kullanacaksanız iyi bir seçenek. Yok ben avcılık yapacağım offroada gideceğim diyorsanız çok yanlış bir seçenek. Yeni kasa grand vitaralara bir bakın onlar her iki konuda da fena değil gibi görünüyor, ama aracını modifiye etmeyi sevenler eski kasa vitaraları tercih eder, çünkü arada şase ile ilgili farklar da var bu işi kolaylaştıran türden. Yok ben arada bir motor yağına şanzıman yağına baktırırım arabayla da başka türlü uğraşmak istemiyorum 2-3 yılda bir çıkabilecek ufak tefek masraflar bile beni üzer diyorsanız o zaman bence toyota'dan şaşmayın. (Artık tercih sizin ben konuyu objektif bir şekilde anlattım :D )

2.Sorum: Pick-uplar hakkında, arazi modifiyesine çok müsait olmaları dışında(arka dif kilit opsiyonu) yavaş yavaş Suv donanımlarına ve konforuna yaklaşmaları ayrıca avda kullanılışlı olup arazi modifiyeli görünümlerinin harika olması beni cezbediyor. Tabi kamyonet geçmesi sebebeyle maruz kaldığı limitler(Hız, muayene, vs.), park sorunu, aklımdaki soru işaretleri. Siz olsanız hangisini tercih ederdiniz pick up mı SUV mu yoksa daha eski model Land,Pajero vs mi? (Pick-up modeli olarak Amarok tercih etmemin sebebi vergisinin düşüklüğü(2000altı), yakıt tüketimi, araç konforuna nispeten daha yakın olması.)


Ben modifikasyona fazla gelmeyen offroadçı arkadaşların pek sevmediği yeni tip suv'ları tercih ederim ama ne ava giderim ne de offroad aktivitelerine. Pickup alsam herşeyden önce otoparkta yer bulamam zaten, bu tür araçlar içinde yol tutuşu en kötü olanlar da her zaman pickuplar olmuştur. Öte yandan siz ava gideceğinize göre sanırım sizin için en iyi seçenek malum sebeplerden dolayı bir pickuptır..

5.Sorum: Yoksa en temizi eski de olsa arazi yeteneği kanıtlanmış(Pajero, Vitara, Defender Vs.) ucuz yollu bi tane alıp, c sınıfı ekonomik bir aile arabası ile uzun yola ayrı araziye ayrı bir araç en doğrusu mu olur?


En doğrusu her zaman o değildir, çünkü araziye giderken de kullanacağınız yolun %90'ı asfalt olacak, ve asfaltta da en az arazide olduğunuz kadar güvende olmak istersiniz. Ölümcül kazaların çoğu asfalt üzerinde olur. En iyisi hem arazi yeteneği hem de asfalt yeteneği iyi olan bir araç alıp orasını burasını modifiye ederek viraj hakimiyetini azaltmamaktır. (Bu ikisi bir arada pek bulunmaz ama artık olabildiği kadar...)

Diğer soruları cevaplamadım, çünkü yanıtlarını bilmiyorum.
 

SON KONULAR - FORUM

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,909
Mesajlar
1,525,469
Kayıtlı Üye Sayımız
166,709
Kaydolan Son Üyemiz
Mete26

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst