Konuya cevap ver

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.

Ynt: Pazar gezisi



Selam arkadaşım;

Birincisi haki orijinal renk askeri  modeller olan MB , M38 ve M38 A1 lerdir. Buradaki erken dönem CJ5 yani sivil versiyon jeeptir.Sizin oralarda kimin neyi tutup neyi tutmadığı oradakilerin bileceği birşeydir.Çok tutulduğunu belirttiğiniz 46,48,52 yılları arası olanlar halk arasında "Alçak Kaput" diye bildiğimiz ve üzerinde düz kapak yani Dodge tipi diyede adlandırdığımız 60 BG Go Devil motor olan modellerdir.Willys firması bunların yetersiz kaldığını gördüğü için 75BG Hurricane (Harikan) motoru geliştirmiş ve önce CJ3B lere (Yüksek Kaput) koymuş sonrasındada CJ5 üretimine geçmiştir.

M 38 Willys ler ise Kore savaşı sırasında yine silahlı kuvvetlere teslim edilmek üzere üretilmiş ( Henüz Harikan motor yokken) alçak kaput ,daha ziyade 1948 de üretime girmiş olan CJ3A ların 24 Volt,kapalı ateşleme sistemi gibi farklılıklarla orduya teslim ettiği ve bizde Kore savaşına katıldığımız için sonrasında Türk silahlı kuvvetlerine de bir miktar hibe ettiği araçlardır.

Tutulmadığını ifade ettiğiniz Tuzla jeepler 1960 ların sonunuda (1968 sonu ve özellikle 1969 yılında) Tamamı TÜrkiye de üretilen jeeplerdir.

Buradaki 1962 CJ5 dir. İsterseniz bu CJ ne anlama geliyor onu da söyliyeyim. "C =Civil" yani Türkçe de "Sivil" anlamına ve "J" de Jeep'in "J" sidir ikisi bir arada Civil Jeep anlamındadır. Sivil modellerde haki renk yoktur. Sizin o alçak kaput  CJ2A ve CJ3A jeeplerin hiç birisi de haki renkli olmamıştır.

Onların askeri versiyonu olan M38 ler sadece 1950-1952 yılları arası üretilmiştir.

Burada belirttiğiniz "M 51 A" gibi hayatımda hiç duymadığım bir modelden söz ediyorsunuz. Bunu açarmısınız?Şayet M170 demek istiyorsaniz onlar M38A1 lerin uzun şase ve sadece ambulans olarak üretilenleridir.Bir de M151 Mutt jeep ler vardır ki onlar Willys yada Kaiser deyildir.1970 li yıllarda yani Vietnam Savaşı dönemine ait sadece Amerikan Silahlı kuvvetleri envanterine giren fakat çok dengesiz olup sürekli devrilmeleri nedeniyle de diğer askeri araçlarda olduğu gibi daha sonra sivil halka ihale edilmemiş ve taşıdıkları riskten dolayı hep imha edilmişlerdir.Ancak çok az sayıda olanları görev bölgelerinde bir şekilde dikkatlerden kaçıp o ülkede kalmış ve sivil halka intikal etmiştir.

Birde yanlış hatırlamıyorsam sizin kendi jeepiniz olacaktı, tanıtırken M38 CJ2A ifadesini kullanmıştınız;Bu M38 CJ2A modeli ne menem birşeydir bu konudada bizleri aydınlatırsanız ayrıca memnun oluruz.VE sizin aracınız tam olarak nedir?




GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,877
Mesajlar
1,524,985
Kayıtlı Üye Sayımız
166,663
Kaydolan Son Üyemiz
Mpakalin

SON KONULAR



Geri
Üst