Park Halinde Akü Koruma Için Modifiye Regülatörlü Panel

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan theta Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 42
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 9,151
Esnek panellerin güneş altında iken kendi kendilerini soğutabilme özellikleri çok azdır.Özel olarak soğutma tedbiri alınmazsa güneş altında ısınarak tahrip olabilirler (oluyorlar).Bundan dolayı panelinizi aracınızın tavanına yerleştirirken panel ile araç tavanı arasında ısı transferi işlemi olması için gerekenleri de yapmanızı tavsiye ederim.
Not: HAMRADİO nikli yeni üyenin uyarısını dikkate alarak; iddiasına göre benim gibi bir cahilin yazılarına hiç aldırmayabilirsiniz
 

Uyarınız için teşekkürler; sözünü ettiğiniz sorun aklımda benim de.

Standart panellerde boşluk bırakabiliyorsunuz altta soğutma için, ancak bu uygulamada panelle tavan arasında sadece 3mm kadar bir boşluk var ve kapalı hücre şeklinde.
Tavana ısı transferi sağlamanın işe yarayacağını düşünmüyorum; çünkü altında 40mm kadar XPS yalıtım var, ısıyı dağıtamayacaktır.

Esnek panel montajında soğutma için ne yapılabilir başka, bilginiz var mı?

Panelin altı 1.5-2mm kalınlıkta bir aluminyum levhadan yapılmış; bunun bir faydası olur sanırım. Yaşayıp göreceğiz galiba.
 



Bir süredir karavanda 20 watlık esnek bir solarpanel taşıyorum. Tatillerde karavan gölgede dururken paneli yakında bir güneşli yere koyarak motor aküsünü şarj ederim. Paneli önce şarj regülatörü olmadan kullanmak istedim. Motor aküsü 90 amperlik bir akü. Akü boşken bir sorun olmuyor. Fakat doluya yakın olduğunda gerilimin 15 volta yaklaştığını görünce araya şarj regülatörü bağladım.
Esnek panellerin bir çok avantajları var. Önemli dezavantajı karavan üzerine yapıştırıldığında yaz aylarında günün sıcak saatlerinde % 20’ye varan güç kaybı. Ama yüzde yüz mükemmel olan ne var ki!

Aşağıdaki linkte bu konuda bilgiler var.
flexible solarmodule
 



Teşekkürler arkadaşlar.

Bugün pek ilgilenemedim panel montajıyla, ama araç aküsü epeyce boşalmış, marş basmadı.
Ben de doğrudan bağlantı yaptım kendine gelsin diye...
 

Eveet, bugün montajı bitirdim . Motor aküsünden 2x2.5 kablo ile hattı çektim. Epeyce zor oldu doğru kablolamayı yapmak.
Motor start aküsü




Yaşam aküsü



Güzel ve kullanışlı oldu.
Sağda görünen kablo aracın ilk sahibinin işi bilmeyen birilerine taktırdığı geri vites kamerasının hatları. Yok edeceğim bir ara
 
Son düzenleme:


Çok güzel olmuş eline sağlık. Akü nasıl kendine gelebildimi? Umarım derin deşarjdan hasar görmemiştir.
Starter akü sizlere ömür olmuş; hatırlarsanız yerli bir firmanın yaptığı bir deneme aküsüydü...

Sonnenschein in 100A lik "start line" aküsünü aldım BAS Akü den; takım tamamlanmış oldu

Güzel iskonto yapıyor BAS akü, haberiniz olsun...


 

Regulator ne ise yariyor? Voltaji ve amperi limitler dahilinde tutan dc -dc sarj unitesi gibi birsey mi?
 



Regulator ne ise yariyor? Voltaji ve amperi limitler dahilinde tutan dc -dc sarj unitesi gibi birsey mi?
Evet.
Akü dolduğunda panelden gelen gücü keserek aküyü olası zarardan koruyor.

Benimkinde panel gücü az olmasına (dolayısıyla aküye zarar verebilme olasılığı düşük) rağmen zaten elimde bir tane olduğundan kullandım.
 
Son düzenleme:

Sonnenschein in 100A lik "start line" aküsünü aldım BAS Akü den; takım tamamlanmış oldu

Güzel iskonto yapıyor BAS akü, haberiniz olsun...


Ekli dosyayı görüntüle 58290

Ikinci aku ihtiyacim oldugu icin aradim Bas Akuyu. Iyi fiyat verdiler yalniz start stop icin imal edilen agm akulerin yedek ikinci aku icin kullanimi uygun mu bilemedim. Firmalarim agm aku serileri start/stop ve ikinci aku icin farkli. Ama start stop agmler nerdeyse yari fiyatina.
 

Start-Stop akünün yaşam aküsü olarak kullanılması doğru olmaz bence. Kısa sürede yüksek güç vermek için çok sayıda ince plakadan mamül bir akü olduğunu düşünüyorum o akülerin.

Size derin deşarja dayanıklı olması için kalın plakalı (dolayısıyla kapasitesi düşük ve ağır) akü gerekli.

Şu konuyu okumanızı tavsiye ederim:
Yaşam Aküsü 2
 
Son düzenleme:

Şayet yer sıkıntısı yoksa yarı fiyatına olan start aküsünden iki adet alın derim. iki aküyü parelel bağlayınca emniyetle kullanılabilir kapasiteside ikiye katlanmış olacak.Aynı kapasitedeki tek yaşam aküsünde de emniyetli kullanım kapasitesi var böyle olunca parelel akülerin kapasitesi daha fazla oluyor.Kapasiteleri aynı bile olsa elinizde biri motora takılı kardeş üç adet akünüz olacak ki motor aküsü ummadık anda sukoyverirse yaşam niyetine kullandığını motora takarsın.Aküleri doldururken ise motor aküsünden alına ilave kabloya uygun şekilde anahtar düzeni yapıp istediğin aküyü motor çalışırken doldurabilirsin.Ayrıca yaşam aküsü niyetine kullandığın akülerden daha yüksek amper çekebilirsin.
Yazdıklarım bir düşünce çalışması işte.
 

Start akülerinin yaşam aküsü olarak kullanılması kolaylık ve düşük maliyet nedeniyle yaygın olmakla birlikte bu tür akülerin derin deşarja dayanıklı olmamaları nedeniyle pek doğru değil.
Sürekli şarj edilebilmelerini garanti edebiliyorsak sorun olmaz tabii.
 
Son düzenleme:



Benim görüşüme göre de, maliyeti düşük bile olsa start akülerini yaşam aküsü olarak kullanmayınız. Bu aküler derin deşarj özelliğine sahip değillerdir. Krank mptonu çalıştıracak gücü verdikten sonra alternatör vasıtası ile tekrar doldurulurlar pratikte. Eğer sulu bir derin deşarj aküsü kullanıyorsanız, bu akü %50 seviyasine kadar deşarj edilebilme kabiliyetindedir. AGM akülerinde bu oran biraz daha fazladır. Halbuki start akülerinde bu oran %20-30 seviyelerindedir. Daha fazla deşarj durumunda zarar görürler. Bu sebepten, start akülerini derin deşarj amaçlı (yedek bile olsa) taşımak size fazladan yük taşıttırmak dışında pratikte bir fayda sağlamazlar.
Araya anahtar koymak ve iki akü grubunu paralel yapmak, iki grubu yaşam amaçlı kullanmak açısından değil de, iki grubu star aküsü olarak kullanabilmek için yapılan bir uygulamadır. Derin deşarj akülerinin de, büyüklükleri itibarıyla hatırı sayılır bir CCA (cold crank amper-soğuk crank çevirme) kapasitesi vardır. Start akümüz ters bir yerde marj motorumuzu çalıştıracak kapasitede olduğunda, bu paralel anahtarı ile motorumuzu çalıştırabiliriz sadece.
Saygılarımla,


Sent from my iPad using Tapatalk