Benim görüşüme göre de, maliyeti düşük bile olsa start akülerini yaşam aküsü olarak kullanmayınız. Bu aküler derin deşarj özelliğine sahip değillerdir. Krank mptonu çalıştıracak gücü verdikten sonra alternatör vasıtası ile tekrar doldurulurlar pratikte. Eğer sulu bir derin deşarj aküsü kullanıyorsanız, bu akü %50 seviyasine kadar deşarj edilebilme kabiliyetindedir. AGM akülerinde bu oran biraz daha fazladır. Halbuki start akülerinde bu oran %20-30 seviyelerindedir. Daha fazla deşarj durumunda zarar görürler. Bu sebepten, start akülerini derin deşarj amaçlı (yedek bile olsa) taşımak size fazladan yük taşıttırmak dışında pratikte bir fayda sağlamazlar.
Araya anahtar koymak ve iki akü grubunu paralel yapmak, iki grubu yaşam amaçlı kullanmak açısından değil de, iki grubu star aküsü olarak kullanabilmek için yapılan bir uygulamadır. Derin deşarj akülerinin de, büyüklükleri itibarıyla hatırı sayılır bir CCA (cold crank amper-soğuk crank çevirme) kapasitesi vardır. Start akümüz ters bir yerde marj motorumuzu çalıştıracak kapasitede olduğunda, bu paralel anahtarı ile motorumuzu çalıştırabiliriz sadece.
Saygılarımla,
Sent from my iPad using Tapatalk