Ynt: Parca ve Offroad bilgi
erolsungur' Alıntı:
bizim toplumumuzda otomatik hakkında bir yargı var, bu yargı biraz da otomatik kullanımını bilmemekten kaynaklanıyor.şimdiye kadar hep manuel arazi aracı kullanmıştım.ancak ilk defa ootmatik kullandığımda, şimdiye kadar kendime vites geçişi ve debriyaj konusunda eziyet ettiğimi anladım. artık otomatik tercih ediyorum.otomatik arazide bir dezavantaj falan değildir.
konfor + rahatlık kötüdür yaramazdır..denilebilirmi..?
4L takılı hareket halinde iken hızlı kullanım sonucu ön tekerlekler..bir an havada kalıp ..sonrasında yere degince ne olur..????..dalgındınız yerden 10 cm havalandı..yada bilerek bir tepeden ucurdunuz 50-60 cm..ön tekerleri yerden kestiniz..ve kondunuz..?..>> sonuç..>> parcalanmış bir ön aliminyum defran siyel kovanınız olur..
araziye dökülenleri toplaya bilirseniz saglam olanlarını tekrar takma şansınız olur..
başka bir deyişle uçmayı konmayı seven tipler..
Döküm Ön Difransiyel Kovanı + ön karpuz kısmını alır ve takar
yada ucma anında debriyaja basıp konuncaya kadar debriyaj basılı kalırsa hiç bir şey olmaz..
pedal yoksa..ne olur..? kırım olur..
ceherokede pajeroda land da vs..ortada 3. bir defransiyel..yada..şanzıman diyede adlandırılan parca vardır..bunun içinde ne var..? l.s.d. ..var..sınırlı kaydırmalı sistem defransiyel vardır..bu ön ve arka güç dagılımını ayarlar..gerektiğinde de bu tip aşırı yüklenmiş enerjiyi emerek sistemi korurlar..
>> http://www.youtube.com/watch?v=3m3mex425Ao
elemana 10 dakika dayanmıyor..v6 sonlara dogru yan yattıgında ön difin katledilişi gözüküyor..
;D
bu şekilde hiç kimse kendi parası ile aldığı aracı haşat etmez o da ayrı.. :
dakika 10,05-10,10 arasına dikkat derim..
anlatmak istediğim olay orada belli..! bu olay ..manuel vitesde de olur debriyaja basmaz iseniz..
ülkemizde yag + filitre degiştirmenin adı yetkili servislerde bakım parasıdır..2 filitre ve tıpa sökme takma parası arac markasına göre degişmekle beraber..500-1000 tl aralığıdır..ilk 2 sene aman garantisi kacmasın diye sahiplerince verilir genelde..
sonrası benzincide beleş degiştirilir..ilk tanıdık ahmet ustaya sonra bildiği mehmet ustaya gider..tatılde ..köyde..yolda vs..her yerde yag degişimi olur sonraki yıllarda kim ne yaptı ise kart acıp cetele tutacaklarıda yok..bu arada..
periyodik olarak her 40 bin de şanzıman ..ve aşagıda ne varsa yagı degişmesi gerekir..(ön+arka dif.+arazi şan.)
cahil ve bilğisiz ustalarda şöyle der..şanzıman yagı degişmez..ve ellemez..ne den öyle der..egerki aşınmış bir şanzımanın yagını tortuları ile beraber eski yagı boşaltıp yeni yagı koyarsa ..arac yürümez..ve şanzıman tamircisine cekiçi ile gitmek zorundadır..başınada böyle bir vaka geldiyse ..sahibide şanzımanı sen bozdun muhabbetlerine girer..kesin.ve filim kopar..
vitara şanzımanı asian motor markadır vites geçişlerini selonoid valf lerle elektronik olarak yapar ..yani beyni mekanik degildir..yan sanayii markasız parcalarla revizyon kabul etmez..tirbün + şanzımanı 0 sandık gerektirebilir..
aynı marka şanzımanı volvo ,saab opel vs gibi lüx + spor araclarda kullanır..ayrıca..
amarikan zf , getrag olanlar daha problemsiz..+ daha uzun ömürlüdür..(alman üretimi de vardır..markanın)
15-20 yaşndaki vitaraların ilk gün den beri bakımı yapılmış periyodik her 40 binde yağı degişmişine denk gelebilirseniz..otomatik den sorun yaşamazsınız..
kum,kar,camurda patinaj yapmaz +rahattır.
+ %20-30 arası fazla tüketimide rahatlığına deger..yerine göre..