Pajero 2.8 Dif. Lock

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Boikot Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 7
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 6,325

Boikot

Yeni Üye
Mesajlar
5
Tepkime Puanı
0
Merhabalar,

Efendim öncelikle aranıza yeni katılmış biri olarak kendimi tanıtayım.
İsmim Tahsin. 27 yaşındayım ve Rusya'da çalışıyorum.

Soruma ve sorunuma gelecek olursak;

Dün akşam 98 model 2.8 dizel Pajero ile ufak bir yoldan çıkma hadisesi yaşadım ve araç altını kara oturtmuş şekilde yol kenarına süpürülmüş karların arasına kaldı. Çıkartmak için biraz debelendim ama başaramadım.(4x4 konusundaki acemiliğimin etkisi büyük olsa gerek :smiley: )
Arka sol lastik yere sağlam basıyordu. Bildiğim kadarıyla difransiyel kilidi bu tip durumlarda boşta olan lastiği umursamadan gücü sağ ve sol lastiğe eşit olarak dağıtıyor ve yere sağlam basan lastiği hareketlendirerek aracı kaldığı yerden çıkartıyor. Fakat nedendir bilmiyorum dün akşam difransiyel kilidini çalıştırdığım halde arka sol lastik milim dönmedi.

Bu arada gösterge panelinde difransiyel kilidini çalıştırdığımda arka difransiyelin ışığı yanıp yanıp sönüyordu. Oysa orta kilit(tam tabiri nedir bilemiyorum) ışığı sabit yanıyordu. Arka dif. ışığının yanıp sönmesi arıza sinyali mi acaba ?

Değerli cevaplarınız için şimdiden teşekür ederim.

Tahsin
 

Etiketler
Ynt: Pajero 2.8 Dif. Lock

bizim toyotalarda diff lock ışıkları direk yanar..ama mitsubishiyi bilmiyorum.birinin ışığının direk yanması diğerinin yanıp sönmesi??
belki elektriksel bir sorun var o yüzden,belkide arka diff kilitli bu vaziyet çok gezmeyin diye uyarı anlamındada olabilir.
lastiğin dönmemesi elektriksel ,temas sorunu veya elektrik motoruyla ilgili bir sorun gibi..
mitsubishi sahibi arkadaşlar yorumlar birazdan,doğrusunu öğreniriz.

selamlar.
 

Ynt: Pajero 2.8 Dif. Lock

Selamlar,
kilidin ışığının yanmaması ,yada yanıp sönmesi ,kilid devreye girmediğini gösterir.
Arıza dan olacağı gibi ,nadir de olsa o anlık böyle bir tepkide vermiş olabilir.
Öncelikle arızalı olup olmadığını anlamak için ,aracı kardan arınmış bir yerde, kilidi deneyin.
ışık yanıyormu ,araç kilitlerse ,asfalt ve kuru zemin üzerindeyseniz,direksiyonu çevirmeyin ve 20 km hızı aşmayın.

yine kilitlemezse, yağ değişiminden başlayarak difransiyel açmaya kadar veya elektrik arızası gibi konulara bakılır,

Not,su geçişlerinde diff su almış olabilir,veya değişiminin çok ötesinde kullanılmış yağ vasfını kaybetmiş olabilir.
Bu da aracın kilitlenmesine sorun yaratacağı gibi ,daha sıkıntılı durumlarda doğurabilir.

Bu yollarla sorunun çözümü olmazsa serviste bilgisayara bağlanılarak ,arıza tespiti yapılır
 

Ynt: Pajero 2.8 Dif. Lock

Cevaplarınız için teşşekkür ederim.

Kerim Bey'in dediği gibi düzde de kilitlemeyi denedim aynı şekilde ışık yanıp sönüyordu.
En kısa zamanda servise baktıracağım. Çıkan sonucu burada paylaşırım.

Selamlar.
Tahsin
 

Ynt: Pajero 2.8 Dif. Lock

Aynı sorun bende de var !!! Servise henüz gitmedim, 4 çekerin sensörü bozuk denildi! (vakumlu) Serviz sonucunu yazarsan seviniriz.
 




Ynt: Pajero 2.8 Dif. Lock

Merhaba,

Evet konuyu açalı epeyce uzun süre oldu, fakat o olaydan sonra aracı yaptırmaya fırsat bulamadan satmak zorunda kaldım.

Madem Pajero almayı düşünüyorsunuz araç hakkındaki yorumlarımı yazıp yardımcı olmaya çalışayım size.

Konforlu bir araç, 1998 model ve 240.000 km'de olmasına rağmen kondüsyonundan birşey kaybetmemişti.
Yakıtı sıkışık trafikte 12lt'ye (manuel vites) kadar çıkabiliyordu. Sahibinden ilanlarından gördüğüm kadarıyla Türkiye'deki 2.8'lerin çoğu otomatik vites, tüketimi biraz daha yüksek olacaktır tahminimce.
Arazi kabiliyetini ispatlamış bir araç zaten, hiçbir modifikasyon olmadığı halde çok sağlam yerlere girmiş çıkmışlığım var.

Kısacası alınası bir araç. Birde 3.5 V6'ları çok övüyorlar onlarada bir bakmanızı öneririm.

Tahsin
 

Ynt: Pajero 2.8 Dif. Lock

Tahsin bey teşekkür ederim. Sanırım bu aracın türkiyedeki sayıs az yada satmak isteyen pek fazla olmuyor. Verdiğiniz bilgiler için tekrar teşekkür ederim. Başka 2,8 kullanan arkdaş varsa fikirlerini bekliyorum.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,745
Mesajlar
1,523,073
Kayıtlı Üye Sayımız
166,561
Kaydolan Son Üyemiz
Alkan033

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst