Ynt: Pajero 2.6 Kısa Şase, Performans Nasıl Arttırılabilir?
arkadaslar, her araca turbo takılabilir ancak sağlıklı bir çalışma istiyorsanız bunun alt yapısını falan da hazırlamanız gerekiyor, tr de bu işleri iyi bilmezseniz tuning firmaları tarafında epey bi yolunabilirsiniz. turbo size ne getirir 0,5 bar da %40 beygir %50 tork artışı. (üç aşşa beş yukarı) turbo ile ilgili ciddi düşünenlere elimden gelen yardımı sağlarım. birazcık tecrübelerim oldu da..
Diğer güç elde etme methotları ise:
Benzinli araçlar içindir yazacaklarım. Bir aracın emme kısmına ne kadar pozitif basınç çıkış yani eksoz kısmına ne kadar negatif basınç uygulayabilrseniz performans o kadar artar. Yani ne yapılmalı: ya asırı besleme ki bunlar supercharger yada turbo dur. yada yanma odasındaki basıncı bi şekilde artırmaktır. Yani tepeli piston, ince üst kapak contası, genişletilmiş emme ve eksoz portları (yani üst kapak işlenmesi) eğer aracınız eski ise valflerin temizlenip alıştırılması. Eksantrik millerinin değişmesi gibi işlemlerin yapılması ve bu işlemlerin sonunda 14.1--14.7 arası hava yakıt karışımının yakalanması gereklidir. Yani çok yakan yada benzini çoğaltılmış bir araç çok güçlü olacak diye bir kavram yoktur.
Eeee ne yapıcaz diyorsunuz şimdi. bulabilirseniz piston ve egzantrik alacaksınız, üst kapağınızı Paşaoğlu garaj gibi bir iyi bir yerde işlettireceksiniz (pulanya yapmak gibi aptalca işlere sakın girmeyin bu size pahalıya patlayabilir) headers takacaksınız ve eksoz sisteminizi olabildiği kadar değiştireceksiniz. Kendi orjinal bujinin tam karşılığı iridium bujiler de bu işlemlere ek olarak performans artacaktır.