otomatik mi düz mü

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan saitnuh Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 10
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 5,214

saitnuh

Kamp I
Mesajlar
177
Tepkime Puanı
0
arkadaslar uzun suredır duz td5 arıyorum ama artık umudum kalmadı.çok az secenek var ve onlarda dusuk donanımlı araclar(ornegın arka koltuklar yok vs)
ben de kendımce otomatık vıteslerın avantajlarını dusunmeye kendımı zorluyorum.bır konuda karar veremedım.bıldıgınız gıbı dısco 2lerde tractıon kontrol,egım ınıs kontrol,cruıse kontrol gıbı eletronık sıstemler var ve bu sıstemler otomatık vıtes araclarda daha verımlı calısır dıye dusunmek ıstıyorum.bu kontroller otomatık araclarda vıteside secebılerek daha ıyı bır performans sunmaz mı acaba.bılgısı olan abılere selamlar
sait nuhoğlu
 

Etiketler
Ynt: otomatik mi düz mü

Otomatik vitesle hız sabitleyici çok kullanışlı oluyor. Ayrıca eğim iniş sistemi için Low seçili olmalı. Bu seçili iken otomatik vitesteki mode tuşuna basınca bir nevi manuel vites oluyor araç. Vitesleri kendi değiştirmiyor, koldan değiştirmek gerekiyor. Ama yakıtı manuele göre biraz fazla olacaktır, fakat bence değer.
 

Ynt: otomatik mi düz mü

musaıt ısenız tc ıle otomatık vıtes calısma sı ıle fıkırlerınızıde paylasırsanız memnun oluurm yanı arac arazıde ıken tc devreye gırınce vıtesede mudahele edıyormu.belkı daha verımlı olarak tc calısırmıkı dıye sormak ıstemıstım
 

Ynt: otomatik mi düz mü

bırde egım ınıs kontrolu sıstemınde devreye sokup low range alınca mode basmaz ısek arac vıtes yukseltıyormu,yoksa mutlaka mode basıp 1. vıtese alıp sabıtlıyormusunuz.sonucta sızec bu sıstemler genel olarak hangı vıtes te daha ıyı calısır.bır arazıye gırınce bu sıstemlerın faydası nı duz veya otomatık vıteste farklı olarak gurumuyuz yoksa farketmez aynımdır.ben romork cektıgım ıcın duz vıtes arıyorum da.
 




Ynt: otomatik mi düz mü

kesinlikle düz vites,

her ikisinide kullanın, neden düz vites dediğimi daha iyi anlayacaksınız.
 


Ynt: otomatik mi düz mü

saitnuh' Alıntı:
bırde egım ınıs kontrolu sıstemınde devreye sokup low range alınca mode basmaz ısek arac vıtes yukseltıyormu,yoksa mutlaka mode basıp 1. vıtese alıp sabıtlıyormusunuz.sonucta sızec bu sıstemler genel olarak hangı vıtes te daha ıyı calısır.bır arazıye gırınce bu sıstemlerın faydası nı duz veya otomatık vıteste farklı olarak gurumuyuz yoksa farketmez aynımdır.ben romork cektıgım ıcın duz vıtes arıyorum da.

Kitabında 1. vitese alın diyor eğim inişi için ve low'da da olması gerekiyor. Torku yüksek olduğundan romörk için düz veya otomatik çok fark etmeyebilir. Ben otomatik kullanmaktan memnunum.
 

Ynt: otomatik mi düz mü

TD5 çok seri, hızlı, atak bir araç değil. Bu nedenle vites kolu elinizdeyse, bir miktar aracın seri olmasını sağlayabilirsiniz.

Otomatik td5 i arazide kullanmadan önce yazılımını güncelleyerek, motor performansını arttırmanız uygun olur.

Aracın arazide vites değişimlerinde lastiklerdeki güç kesintisini en aza inmesi uygun olandır. Bunu otomatik şanzıman sağlıyor.

Ben otomatik td5 kullandım ama düz td5 kullanmadım. Yorumumda bir yanılma payı bırakmak durumundayım.
 

Ynt: otomatik mi düz mü

Bende bir 2001 TD5 otomatik sahibiyim, diğer aracım olan Subaru gibi seri ve atak değil ama yinede kullanımda keyif veriyor, arazide ve otoyolda otomatik olması dezavantaj değil bence avantaj.
Saygılar
 



Ynt: otomatik mi düz mü

Eğer sürekli arazide iseniz tavsiyem düz vitestir. Çünkü düz vites arazide her zaman avantajlıdır. Ama yoğunluk şehir içi, arazi ise o kadar sık değil diyorsanız otomatik vitesi seçin çünkü ,özellikle büyükşehirlerde yaşıyorsanız, şehir içinde düz vites artık tam anlamıyla bir karın ağrısı olmaya başladı. Sürekli dur kalk, dur kalk insanı yoruyor ister istemez. Otomatik vites de arazide gayet başarılı, araziye çok sık gitmeyen biriyseniz isteklerinizi rahatlıkla karşılayacaktır.
Karar vermenizi sağlayacak en önemli faktör arazide ne yaptığınız değil, ne kadar sıklıkla araziye girdiğinizdir. Yukarıda da belirttiğim gibi şahsi fikrim, çok sık araziye girmiyorsanız otomatik yeterlidir.

Dipnot olarak; Discovery'nin üretim amacı Range Rover gibi hız yapmak değil, asfalt dışında Defender kadar olmasa da ona yaklaşık bir şekilde arazide gitmektir. Bu yüzden sürat, serilik, atiklik gibi şeyler beklemek gibi bir hataya düşmeyin. Ama alabileceğiniz en konforlu arazi araçlarındandır, bunu da rahatlıkla söyleyebilirim.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,744
Mesajlar
1,523,061
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst