Offroad Şartları için Hazırlanmış ZJ ve Normal Trafik ve Muayene Hakkında

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan y-bsungur Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 5
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 16,160

y-bsungur

Kamp I
Mesajlar
195
Tepkime Puanı
4
Yer
eskişehir
Kıymetli gezenbilir üyeleri özellikle OFFROAD için dizayn edilmiş yükseltilmiş arazi/kar/çamur lastikleri takılmış bir grand cherokee ZJ ile normal trafige çıkılabiliyormu ve bu araçların muayenesi nasıl yapılıyor..diyelimki normal görünümlü bir araç aldım muayenesi herşeyi tamam fakat modifiye ettim aracı yükselttirdim lastikleri jant ebatlarını degiştirdim bu araçla normal trafige çıkabiliyormuyuz bir diger konuda böyle bir aracın muayenesi gelmişse muayaeneye bu haliyle girebiliyormuyuz
 

Etiketler
Ynt: Offroad Şartları için Hazırlanmış ZJ ve Normal Trafik ve Muayene Hakkında

y-bsungur' Alıntı:
Kıymetli gezenbilir üyeleri özellikle OFFROAD için dizayn edilmiş yükseltilmiş arazi/kar/çamur lastikleri takılmış bir grand cherokee ZJ ile normal trafige çıkılabiliyormu ve bu araçların muayenesi nasıl yapılıyor..diyelimki normal görünümlü bir araç aldım muayenesi herşeyi tamam fakat modifiye ettim aracı yükselttirdim lastikleri jant ebatlarını degiştirdim bu araçla normal trafige çıkabiliyormuyuz bir diger konuda böyle bir aracın muayenesi gelmişse muayaeneye bu haliyle girebiliyormuyuz

tr de 1000-1500 civrı bi şekilde kurcalamış, yükseltilmiş, cj serisi gibi örnekleri dolu sağda solda, aracın genel aksamı yani freni, debriyajı, motoru cartı curtu problemsiz ise bi sorun yaşamazsınız...
 

Ynt: Offroad Şartları için Hazırlanmış ZJ ve Normal Trafik ve Muayene Hakkında

birkaç ilave yapayımda yanlış anlama olmasın öncelikle lastik ebadı muayeneyi ilgilendirmez ama frenaj cok önemli borularda kaçak sis lambalarında ise kapak olacak muayeneyi değil ama trafik polisini şu ilgilendirir winç yerden yukaru en fazla 75 cm olmalı :smiley:)

istasyon temel olarak fren aksamları ön düzen motor şase numaraları ile ilgilenir artık coğu hafif kusur olarak geçiyo ..tabi ilk yardım cantası yangın söndürücü gibi ekipmanlar kesinlikle olacak
 

Ynt: Offroad Şartları için Hazırlanmış ZJ ve Normal Trafik ve Muayene Hakkında

Maalesef lastik ebadi muayeneyi etkiler.

Aracin ilk tescili esnasinda Trafik Subesine verilen ve Sanayi Bakanliginca veya akredite kurulus tarafindan onaylanmis Teknik Belgesi disinda yapilan her degisiklik kanunen projelendirilip aracin tescil belgelerine islenmelidir.

Reel de bu is pek uygulanmaz. Gercek anlamda teknik kontrol yerine, adet yerini bulsun usulu teknik muayene yapilmaktadir ve bunu yapanlarda aldiklari egitime ragmen otomotiv konusunda zir cahillerdir. Muayene yapan kurulustan biri var ise yapilan hatalari teker teker anlatabilirim.

Simdi gelelim asil soruya.

Normal sartlar altinda eger tadilat projesi cizdirilip ruhsatina da islenmis ise kanunen trafige cikmasinda bir engel yoktur.Fakat hicbirimizin araci maalesef bu sekilde degil.

O zaman status quo ya bakmak lazim.

Uygulamayi yapan memur bir onceki aksam esi ile tartismistir (insanlik hali olur) yada sabahtan amirleri toptan bir pasta cila cekmisir kafasi bozuktur kasinini ustunde gozu var modeli olur.Arac baglanir.
Yada o gun keyfi yerindedir sesini bile cikartmaz.

Simdi yasal acidan ozellikle kaza durumunda bakmak lazim. Arac teknik belgelerinin disina cikacak sekilde modifiye edildiginde ve bir kazaya karistiginda direk ihale ustumuze kalir. Ozellikle prim tahsilatinda SAHIN ama odeme sirasinda KARGA olan sigorta sirketleri tarafindan direk karsimiza gelecek olan hipotez ; Siz aracinizi asiri derecede modifiye etmissiniz aracinizin trafige cikmasi bile yasal degil o yuzden hatali sizsiniz. Park halinde iken size arkadan carpan sorhos surucunun sigorta firmasi bunu soyler (Benzeri bir basima geldi iki tane eksperi hastanelik ettim)

Muayene konusuna gelince.

Yeni yonetmelik ile bir TC Kimlik numarasi 3 ayda bir kere muayene yaptirabiliyor bunun sebebi ise Arif olan anlar diyip cumleyi fazla uzatmak istemiyorum.

Simdi hukuku kanunu bir yana birakip gercek hayata gecelim.Cunku kanun ve yonetmeliklerimiz kendi icinde bile celiskili. Araca takilan MT vb. lastikler asfalt tutusunu onemli derecede ters yonde etkiler.(Marka model ornekleri lutfen vermeyin genel konusuyorum. Su marka %60 asfalt bu marka %80 toprak vb.) Ikinci olarak arazi icin yapilan her modifikasyon aracin surus dinamiklerini ters yonde etkiledigini goz onune alarak kullanamamiz lazim. Cok klise oldu ama maalesef dogrusu bu.

Simdilik aklima gelenler bunlar.
 

Ynt: Offroad Şartları için Hazırlanmış ZJ ve Normal Trafik ve Muayene Hakkında

geniş lastikler dodikleri aşmıyorsa kusursuz geçer. dodik seviyesini geçiyorsa sonradan takılan dodiklerden lazım. zaten 32 inç teker takılmış yükseltilmiş bir aracada dodik herhalde şart olurdu.
 



Ynt: Offroad Şartları için Hazırlanmış ZJ ve Normal Trafik ve Muayene Hakkında

Bakın bu muayene konusu biraz muallakta ancak kısa ve öz olarak benim ve çevremdeki arkadaşlarımın yaşadıklarından yola çıkarak diyebilirim ki bulunduğunuz şehir ve hatta şehirdeki muayene istasyonlarına göre farklı uygulamalar karşımıza çıkabilir.

Örnek vermek gerekirse ; Şile muayene istasyonu bizlerin modifikasyonlu araçlarına uzaydan gelmiş gibi bakarken Dudullu ya da Samandıra da bulunan istasyonlar araç üzerinde yapılan değişikliklerin üzerinde çok fazla durmuyor.

Fren tertibatı , yağ kaçakları , katalizör gibi aracın genel sağlık sorunlarıyla ilgililer. Aracı servisde genel olarak bakımdan geçirip götürmekde fayda var. Çevrenizde ya da servisinizde araştırıp hangi muayene istasyonlarında off road modifikasyonlu araçlara müsamaha gösteriliyor öğrenirseniz daha doğru olur. Yukarda da belirttiğim gibi her ne kadar standartlar üzerine kurulu bir sistem olsa da istasyonlar arasında farklılıklar var.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,676
Mesajlar
1,522,010
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst