Özellikleri ise:
Kurtağzı denen Nato kanca.
Boyutları yaklaşık135cmx150 cm.
Makaslı,ağırlığa göre sonradan yapraklarını azalttım.
Önce amortisör yoktu,özellikle boşken çok zıplıyordu ,sonra amortisör taktım çok işe yaradı,
Frenleri yok.Tabiiki frenajda arabayı arkadan baya itekliyor.Ama ona göre kullanırsanız sorun olmaz.
Lastikleri ve jantları arabayla aynı
bildiğim kadarıyla römorklu araç kullanmak için ''d'' grubu ehliyete ihtiyac var resmi olarak.. ama pratikte hususi araclarda bu kural uygulanmıyor...
aklınızda olsun...
Eğer çekilen remorkun ağırlığı 750 kg mın altındaysa D grubu ehliyete gerek yok. 750 kg geçen her remorkun resmi olarak bir ruhsatı olması lazım. Ancak bu ruhsat olayı yalnızca tır dorselerinde isteniyor. Normal araçlarda aracın çeki demiri ruhsata işliyse trafikte sorun yaşamazsınız.
valla römork kullanmak yük ve malzeme taşımak açısından çok iyi ama dar alanda ve özellikle arazilerde dönüş ve geriye manevralarda seni çok zorlayacaktır. kullandım biliyorum.çeki demirinin nato tipi olması hendek geçişlerinde faydalı ve açısı çok fazla römorkun çeki kolu çok dar olmamak kaydıyla V şeklinde olmalı (geniş olyrsa arka lastiğe sürtecektir ve dönüşünü daraltacaktır) lastiklerde aracınıkiyle aynı olması sana avantaj sağlayacaktır arazide. fren tertibatı olması ise çok önemli çünkü frenlemede seni arkadan fazlasıya itecek fren mesafesini uzatacaktır. elektrk tertibatını da elektrikçliler basit bir sistemle düzenliyorlar bilgine istesen yardımcı olabilirim
römork freninin arazi şartlarında makaslamaya sebep olması da büyük bir risk ama.. arkadan kaymaya başlayan bir römorku kontrol etmek çok ama çok zor ve tehlikeli..
hem aracı 100 km hızda kullanmayacaksın sonucta.. cok da gerekli değil bence. ona göre kullanırsın olur biter..
Onur güzel ikili görünüyorlar. Ama şunu belirtmekte fayda bu tarz araçlar, belirli rotaları kullanırlar. Zaten defender 110 arkası cok cok geniş araç üstü birşeyler düşünmezmisin.Römork biraz engel gibidir bilmem katılan olurmu....
aslında böyle bir malzeme 1veya 2 yılda bir lazım olacak zaten günübirlik gezilerde lazım olmaz 5 10 günlük gezilerde oda belki tek araçla gittigimizde orto toroslarda çok ama çok güzel yaylalar var
hocam aslında benm aklımda şöyle bir fikir var 130 sw yapılabilir tabi türkiye de yapılabilirmi bilmiyorum
http://www.4x4offroads.com/1995-land-rover-defender-130-station-wagon.html
tavan sacı bastırılabiliyor. 350 lira civarında işçilik alıyorlar. Malzeme fiyatı ayrı tabi. oda fazla tutmuyor. toplaavana 550-650 civarı sıfır km tavana sahip oluyorsunuz