Ynt: Off Road Aracı Yardım
büyük motor ağır araç demek,
eski araçlarda güç de günümüzdeki gibi değil,
5,2 motorda 200hp veriyor,
1,3 motorda 70hp ,
bu anlamda yıllık ödeyeceğiniz mtv yi netleştirip, sonrada araç seçersiniz.
1,3motorun çıktığı yeri 5,2 de çıkıyor, o anlamda bir fark yok.
zor yerlerde 1,3 kalabilirken, 5,2 yardırıp geçiyor , sonra 5,2 servise gidince aracın 4te biri kadar masraf çıkartıyor.
genel offroad başlangıcı , suzuki samurai - jimi ile başlayıp , beklenti ve alınan keyifle beraber , toyota çeroki gibi üst segmentlere çıkılıyor veya aynı araçlarla devam ediyor.
yapılı aracın temizi zor, standart aracı da yapmak biraz maliyetli.
gezeceğiniz grup da önemli , aracı ve kapasiteyi birazda grup belirler.
jimi ve samurai ile gezen grupla, toyota ve çeroki ile gezen grubun parkuru da farklı oluyor genelde.
benim görüp bildiklerim şimdilik bu yönde...
bugun orta seviye bir parkur için,
30inc lastikli samurai veya jimny,
yada 31-32 inc lastikli çeroki veya toyota iyidir,
vinçli olursa aracı korursunuz, diğer türlü vurdurra vurdura biraz rulman dağıtırsınız , bol bol debriyaj yer
offroad yapıyorsan zaten paran çoktur gözüyle bakılıyor, servis ücretleri binekten pahalı oluyor,
falan...
samurai 1,3 motor , 98model 80TL yıllık mtv,
jimny , 1,3 motor , 2009 model , 650tl mtv
97 2,7 nissan terrano yıllık 1000tl idi mtv ,