niva parçası ucuz kenndi küçük yapacakları beklentilerfden herzaman fazlasını veren bir makinadır...
http://www.youtube.com/watch?v=zZWYTi17ZDE
niva kaçamak bir aşktır ....
bir bakarsınız kendinizi kaptırmış usta olmuşsunuz bir bakmışsınız atını dört nala süren kara murat birde bakmışsın dağda tekbaşına battığı çamurdan kendi kendine hiç yardım almadan saatlerce uğraşarak çıkardığınız bir yoldaş
...
nivam varken inanın daha mutluydum...
nezaman aklıma eserse çıkardım dağlaraama beni asla yolda komadı... vururdum kırardım şanzımangurup dişlisi kırık vaziyette 100km yol geldim... evime getirdi
gaz pedalı koptu ;D ;D ;D ;D ip bağladım gene evime geldim yani anlıyacağınız yoldaş niva .... ;D ;D ;D
nivaya ekstra yapılacaklar sahibindendeki ilanda var...
fakat arkadaşım atlamış alt muhafaza......
alt muhafazayı arazi şanzımanınıda kavrayacak şekilde yaparsanız nivadaki çoğu der tten kurtulur keyşfle biner gezersiniz...
yorum yapan ve fikrini söyleyen herkese teşekkür ederim arkadaşlar.
anladığım kadarıyla yine defender gibi kronik problemleri var. şanzumanı bir low ve lock low. hafif olması en büyük avantajı. standart hali bile çok fazla iş görüyor video ları izledim. yapılacak şeylerin çoğu makyaj. buraya kadar istediğim herşey var.
ama girmeyi yada gitmeyi düşündüğüm yerlerde vinç şart dolayısıyla vinç tamponu şart. standart diferansiyel yüksekliğini bilmiyorum ama 25 cmden aşağısı arazide sıkıntı yaratıyor onu biliyorum. o yüzden büyük lastik takmak isteyebilir. büyük lastik için yükseltme isteyebilir. arasıra gittiğim çiftalan taraflarında bir dere geçişi var. mevsiminde ben 3" yükseltme 32 lastikle kaput hizasında geçiyorum oralardan geçmek için şnorkel takılması gerekebilir. yani işin makyaj kısmı bana mecburiyet olabilir.
yanlış anlamayın hard offroad yapan biri değilim """ ağır abi""" de olamadım henüz bu yazdıklarımı sadece doğa gezilerinde meraktan yaşamak zorunda kaldığım için yazdım.
İlan sitelerinde fiyatları 6.000 tlden başlıyor. mesela alırken nelere dikkat etmeli?? 6000 tl lik araç ne kadar iş yapar yada son kullanıcımı olurum?
Bu arada bülent abi. Defender dan vazgeçmiş değilim ona göre
merak ettiğim sorulardan biri de bu aslında. ayna mahruti değişmeye gerek olurmu. defender da 33" e kadar aynı oranla kullanılıyor niva da bu nasıldır? standart lastiği 185/75 di galiba. 235/85 çevirirmi mesela
merak ettiğim sorulardan biri de bu aslında. ayna mahruti değişmeye gerek olurmu. defender da 33" e kadar aynı oranla kullanılıyor niva da bu nasıldır? standart lastiği 185/75 di galiba. 235/85 çevirirmi mesela
Pürüzsüz ve kaygan olmayan bir yüzeyde tekerleğin yere temas alanı arttıkça sürtünmenin artması beklenebilir. Fakat bozuk ve kaygan olan yüzeyde tekerleğin yere uygulayacağı basınç tekerleğin yere değdiği yüzeyinin artması ile ters oranda azalır. Bu da sürtünmenin azalması yani patinaj demek.
Zorlu arazide kullanım gerektiren organizasyonlarda, askeri araçlarda, Niva gibi sayısız firmanin fabrika çıkışında ince tekerlek kullanması tesadüf olmasa gerek.
Niva nın motoru zaten mevcut halini otobanda zor kaldırıyorken büyük tekerlek onu hızlandırması yerine daha da hantallaştırır. Belki az dişli mahruti fazla dişli ayna bulunsa dengelenebilir ama arazide orijinal tekerleklerlerinden daha avantajlı hale getirmesini beklemek gerçekçi olmaz.
Hakan
merak ettiğim sorulardan biri de bu aslında. ayna mahruti değişmeye gerek olurmu. defender da 33" e kadar aynı oranla kullanılıyor niva da bu nasıldır? standart lastiği 185/75 di galiba. 235/85 çevirirmi mesela
10/43 diş ayna mahruti ile değişim yaparsan 4,3 oranla bir sıkıntı kalmaz. mevcudu 3,9 çünkü. yaklaşık %10 güç artışını tekere aktarmış olursun. artı olarak nivaların parçaları ucuz. kozmetik değişiklikler harici masraf fazla olmaz.
szin dediğiniz TA-60 lastikleri. onlar da güzel duruyor ama OK-144 lastikleri asfalt kullanımında abes durmuyor. profil resmimdeki benim araç, bende OK-144 ler var bakarsanız farklılar.
TA-60
OK-144