Nissan Terrano Iı 4x4 Extreme Sürüş Testi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan HUNTER35 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 24
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 37,551

HUNTER35

ESHOT GEN.MÜD.TRAFİK BİLİRKİŞİ MOTORLU EKİP
Mesajlar
41
Tepkime Puanı
0
Yer
Karşıyaka-İZMİR
Telsiz Çağrı Kodu
TA3MC
Bu gidişle nissan daha ağır basıyor opel'e göre...

İZLEYİN DERİM.... :eek: :eek: :eek: :eek:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=kxGBWBm_ccs
 

Etiketler
Ynt: Nissan Terrano Iı 4x4 Extreme Sürüş Testi

Sevgili Koray, Terrano kullanmadım ancak, benzer sınıftaki araçlar içerisinde nedense kendime en yakın hissettiğim 1-2 araçtan biridir Terrano. 2.7 TD versiyonunu kullanan üyeler var ise araç hakkında daha detaylı bilgi ve artı-eksi yönlerini bir kullanıcı olarak bildirirlerse bu araç hakkında daha detaylı bilgi sahibi olunabilir.
 

Ynt: Nissan Terrano Iı 4x4 Extreme Sürüş Testi

Merhaba onceden bes kapili modelini sadece kullandim.Bir arkadasimda da halen evdeki ikinci arac olarak otomatik bes kapili 2000 modeli var. Su anda uc kapili 1998 modeline biniyorum.Merak ettikleriniz hakkinda bildigim kadariyla cevap vermeye calisayim.Kisaca sormadan soylenebilecekleri soyle ozetleyebiliriz.Oldukca saglam alt yapisi olan bir arac.Kisa ve dar gibi gozukse de arka koltuk mesafesi yeterli.Ancak arazi sartlarinda tek kapili araclarda ne marka olursa olsun ucuncu kisi cok zor oluyor nacizane fikrimdir.Aracin dizel motoru Nissan'in sorunsuz motorlarindan biridir. Kolay kolay ariza yapmaz ve zorlu arazi sartlarinda dayanikliligiyla rustunu ispat etmistir.Ancak uzun saselerde yani bes kapi modellerinde hele otomatikse yakit tuketimi iyidir.Kisa ve duz vites olan benim aracimda bile o kadar dikkate ragmen 40 krs larin altina dusurmek cok zordur. Benzinli ve LPG li olan modellerinin yakit tuketimi nispeten daha dusurulebiliyor.Hele kisa sase olursa iyice ekonomik olur diye tahmin ediyorum. Benim aracim daha once bir insaat firmasinda ikinci arac olarak kullanilmis ve epeyi horlanmis.Normalde kil alici olsan bu araci almazsin ama ben bu tur araclari taniyan biri olarak tamircimin de teknik kontrollarini yapmasindan sonra hic cekinmeden aldim.Sadece kozmetik bakimini yaptirdim.Aracimin boyasi orjinal oldugu icin curuk carikta yok cok memnun bir sekilde biniyorum.Pasta ciladan once adam boyu otlarin oldugu on yildir kullanilmamis yollarda rahatca gidiyordum.Simdi titizlenirmiyim bilmem ama klimasi,elektrikli camlari,aynalari, merkezi kilidi,yaklasma uzaklasma acilari,arkada LSD diferansiyeli vs bir suru teferruati olup bunlarin nazik olmayan sartlarda,sert kullanimda bile sorunsuz calismasi beni bu araci almaya yonlendirdi.Evdeki ikinci arac oldugu icin de tek kapi olusunu dert etmedim.Aracin fabrikasyon cikista diferansiyel ve sanziman havalandirmalari,minik borular vasitasiyla yukariya alinmis vaziyette.Onler torsiyon cubuklu oldugu icin epeyce yukseltme yapilabiliyor.Arkalara da sanayi isi yukseltmeye musaade edecek calisma alani var.Hic oynanmadan 31 inch lastik basarili bir sekilde takilabiliyor.Torsiyon cubuklarini gererek 33 inche kadar lastik takilabiliyor ve sorunsuzca yuruyor.Ben yaptirmadim ama tecrubelilerden ogrendigim bir bilgi.Gelecek yil lastik degisiminde 31 e gecmek istiyorum.Yakit biraz artacak ama simdiki lastiklere gore iki inch buyuyunce yerdende bir inch yukselmis olacak.Uzun saselerde yol konforu kisaya gore cok iyi.Kisa sase biraz salliyor,sert tepkiler verebiliyor ama arazide cok kivrak ve basarili.
Gelelim olumsuz denilebilecek yanlarina parca vs konusunda sifiri her zaman var ama bazen biraz beklemek gerekiyor.Yururdeki ana kalemler diger bir cok aractaki fiyatlara yakin.Ancak kolay kirilmayan uzun omurlu parcalar. Kirilanin tamiri,cikmasi bulunuyor.Aksesuar parcalara dikkat etmek gerekiyor.Sinyali stopu pahali.Cikma yada uydurma parcaya razi olmak gerekiyor.On farlarim solgun ve karartiliydi.Orjinal parca cifti milyara yakin duyunca Golf ilk seri farlari ile uydurma yapildi simdi gayet guzel.Arka stopun biri kirikti isitarak eritip kirigi duzelttim.Bos kalan yere duz bir geri vites cami monte edip sicak silikonla yapistirdim.Gibi ugrasmalar gerekiyor.Bir de vergi olayina bakarsak 2,7 motor bir cok araca gore arada bir hacim oldugundan biraz yuksek olabilir.Yinede ben memnun mesut kullaniyorum.
Aklima bir cirpida gelenler bunlar.Kafaniza takilanlar varsa bildigim kadariyla cevaplarim.
Sahsi bilgi ve tecrubelerimdir.Yardimci olmasini umarim.
 

Ynt: Nissan Terrano Iı 4x4 Extreme Sürüş Testi

Ek olarak,bes kapili modellerinin 2003 ten sonra 3.0 litre otomatik dizel olanlari var.Nispeten az yakiyor bilginize.
Vergisi 2.7 ile ayni dilimde sadece yil farki oluyor.Ben Nissan'ci degilim ama cok incelemistim onun icin yaziyorum.
 

Ynt: Nissan Terrano Iı 4x4 Extreme Sürüş Testi

ttogan' Alıntı:
Merhaba onceden bes kapili modelini sadece kullandim.Bir arkadasimda da halen evdeki ikinci arac olarak otomatik bes kapili 2000 modeli var. Su anda uc kapili 1998 modeline biniyorum.Merak ettikleriniz hakkinda bildigim kadariyla cevap vermeye calisayim.Kisaca sormadan soylenebilecekleri soyle ozetleyebiliriz.Oldukca saglam alt yapisi olan bir arac.Kisa ve dar gibi gozukse de arka koltuk mesafesi yeterli.Ancak arazi sartlarinda tek kapili araclarda ne marka olursa olsun ucuncu kisi cok zor oluyor nacizane fikrimdir.Aracin dizel motoru Nissan'in sorunsuz motorlarindan biridir. Kolay kolay ariza yapmaz ve zorlu arazi sartlarinda dayanikliligiyla rustunu ispat etmistir.Ancak uzun saselerde yani bes kapi modellerinde hele otomatikse yakit tuketimi iyidir.Kisa ve duz vites olan benim aracimda bile o kadar dikkate ragmen 40 krs larin altina dusurmek cok zordur. Benzinli ve LPG li olan modellerinin yakit tuketimi nispeten daha dusurulebiliyor.Hele kisa sase olursa iyice ekonomik olur diye tahmin ediyorum. Benim aracim daha once bir insaat firmasinda ikinci arac olarak kullanilmis ve epeyi horlanmis.Normalde kil alici olsan bu araci almazsin ama ben bu tur araclari taniyan biri olarak tamircimin de teknik kontrollarini yapmasindan sonra hic cekinmeden aldim.Sadece kozmetik bakimini yaptirdim.Aracimin boyasi orjinal oldugu icin curuk carikta yok cok memnun bir sekilde biniyorum.Pasta ciladan once adam boyu otlarin oldugu on yildir kullanilmamis yollarda rahatca gidiyordum.Simdi titizlenirmiyim bilmem ama klimasi,elektrikli camlari,aynalari, merkezi kilidi,yaklasma uzaklasma acilari,arkada LSD diferansiyeli vs bir suru teferruati olup bunlarin nazik olmayan sartlarda,sert kullanimda bile sorunsuz calismasi beni bu araci almaya yonlendirdi.Evdeki ikinci arac oldugu icin de tek kapi olusunu dert etmedim.Aracin fabrikasyon cikista diferansiyel ve sanziman havalandirmalari,minik borular vasitasiyla yukariya alinmis vaziyette.Onler torsiyon cubuklu oldugu icin epeyce yukseltme yapilabiliyor.Arkalara da sanayi isi yukseltmeye musaade edecek calisma alani var.Hic oynanmadan 31 inch lastik basarili bir sekilde takilabiliyor.Torsiyon cubuklarini gererek 33 inche kadar lastik takilabiliyor ve sorunsuzca yuruyor.Ben yaptirmadim ama tecrubelilerden ogrendigim bir bilgi.Gelecek yil lastik degisiminde 31 e gecmek istiyorum.Yakit biraz artacak ama simdiki lastiklere gore iki inch buyuyunce yerdende bir inch yukselmis olacak.Uzun saselerde yol konforu kisaya gore cok iyi.Kisa sase biraz salliyor,sert tepkiler verebiliyor ama arazide cok kivrak ve basarili.
Gelelim olumsuz denilebilecek yanlarina parca vs konusunda sifiri her zaman var ama bazen biraz beklemek gerekiyor.Yururdeki ana kalemler diger bir cok aractaki fiyatlara yakin.Ancak kolay kirilmayan uzun omurlu parcalar. Kirilanin tamiri,cikmasi bulunuyor.Aksesuar parcalara dikkat etmek gerekiyor.Sinyali stopu pahali.Cikma yada uydurma parcaya razi olmak gerekiyor.On farlarim solgun ve karartiliydi.Orjinal parca cifti milyara yakin duyunca Golf ilk seri farlari ile uydurma yapildi simdi gayet guzel.Arka stopun biri kirikti isitarak eritip kirigi duzelttim.Bos kalan yere duz bir geri vites cami monte edip sicak silikonla yapistirdim.Gibi ugrasmalar gerekiyor.Bir de vergi olayina bakarsak 2,7 motor bir cok araca gore arada bir hacim oldugundan biraz yuksek olabilir.Yinede ben memnun mesut kullaniyorum.
Aklima bir cirpida gelenler bunlar.Kafaniza takilanlar varsa bildigim kadariyla cevaplarim.
Sahsi bilgi ve tecrubelerimdir.Yardimci olmasini umarim.

Bahadır bey paylaştığınız bilgiler için çok teşekkür ederim.Evet bana da en yakın Nissan terrano lar geliyor,kısa şase olanları dahada yakın lakin 4 kişilik bir aileyiz 6 ve 9 yaşlarında çocuklarımız var,3K olanların arka koltuk mesafesi dışardan bakınca yeterli gibi gözüküyor (hiç denemedik),gerçi 5k olanlarda çok hoşuma gidiyor koltuk kapasitesi 5+2 oluşları karar veremiyorum,2.4i simi yoksa 2.7 td olanımı tercih etmeliyim dizel olarak çok elektronik bir motor kullanılıyor arazide sorun olur diyorlar benzinli daha iyi hem az yakıyormuş hemde vergi avantajı var deniyor (gerçi ağır offroad yapmıyacağım %70-80 asfalt şehir içi yollarda kullanılacak) Av merakım da var arasıra ava gidiyorum araziyede kalan %20 lik bölümde gireceğim ve arazide de sorunsuz olmasını istiyorum.Şu an kullandığınız 3k olanı benzinlimi dizel mi? ve parça problemleri olmadığını da söylüyorsunuz.
Bu arada İzmirde nerede oturuyorsunuz..?
Karşıyakada 5k olanını buldum 2.4i lpg li sitede yazdığına göre hemen hemen tüm alt üstl bakılarını yaptırmış gerçi 236.000 de komple motorda yapılmış kararsız kaldım 2.4i mi 2.7 td mi daha detaylı fikirlerinizi bekliyorum. bir yerlerde de görüşüp sohbet edebiliriz.
 



Ynt: Nissan Terrano Iı 4x4 Extreme Sürüş Testi

Buda terrano II 2.7 TD standart donanım şehir içi ve arazı testi...

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=o6eGAg-BfXo

Buda full donanımlı terrano II.... 5 K

http://www.youtube.com/watch?v=SuHGVjjqH4g&feature=player_detailpage
 

Ynt: Nissan Terrano Iı 4x4 Extreme Sürüş Testi

Bu hafta misafirim var biraz yogunum ama buradan yardimci olmaya calisirim.Yazimda belirttigim gibi arazide hele cocuklarla inmek binmek istemeler vs kesinlikle dort bes kapili arac sart.Sizin tek arac olacaksa ve gunluk kullanimda yapacaginiz yol ile ilgili yakit miktari coksa secenekleri artirmanizi oneririm.Benim aracim dizel ve yaklasik ucyuz kg kadar daha hafif bes kapiya gore.O sayede daha az yakiyor.Benzinli olanlar daha da az yakiyor LPG sayesinde.Fakat onlarda da AVM lerde kapali bolumlere ve yeralti garajlarina girememe,hizli feribota binememe problemi var.Bir de benzinli olanlari 2.4 motor 116 HP birazcik az geliyor.Dizellerde hem 125 HP hem de tork sayesinde hemen hemen hic bayilma olmazken uzun rampalarda ozellikle bes kapili benzinlilerde hafif bir guc eksikligi hissediliyor.Fakat bu ikisi arasinda kiyaslandiginda ortaya cikan bir durum,yoksa bana yuksek surat lazim degil diyenler zaten farkina bile varmiyorlar.Bir de bu araclar arazi araci yani tam anlamiyla ayri bir arazi sanzimani var,sasesi var sistemindeki organlar agir hizmete gore yapilmis.Yani hizli gitmemek lazim.Arazideki basarisini bu saglam agir yapisina borclu.Siz zaten cok az arazide gideceginizi soyluyorsunuz.Vitara baktiniz mi hic?Alternatif olarak iyi bir arazi araci ve ekonomik,seri bir sehir ici aracidir ayni zamanda. Alt yapisinda ve aktarma organlarinda da saglam ve dayanikli malzemeler kullanilmistir.Saselidir gucludur kolay kolay ariza vermez ve parca sikintisi hemen hemen yok diye biliyorum.Gecmis yillarda iki tanesini bes alti yil boyunca kullandik memnunduk.Son durumu nedir bilmiyorum ama bir cok dort cekeri cebinden cikarir.Frontera'da iyidir.Kullanan arkadaslarimiz var ama ben Opel'in yuksek hararetli motorundan her zaman korkmusumdur.O yuzden onermiyorum.Fakat dikkatli ve aracini taniyarak kullananlar ondan da memnunlar. Son olarak en onemlisi tamircinizdir.Eger guvendiginiz ve iyi tanidiginiz,isinin ehli bir tamirciniz varsa ona da danisin.Tamir edebilecegi,parcasini bulabilecegi araci onersin size.Ben araclarimi almadan once kardesim gibi olan guvendigim tamircime danismadan almiyorum.Ikinci elden arac almak cok zor.Satanin illa ki uckagitci olmasi gerekmez.Onun bile bilmedigi yada farkinda olmadigi sorunlar aldiktan sonra size cikabilir.Diger aracimi motor yapilmis aldim.Tamircisi,bana satan arkadasimin av ve balik arkadasiydi.Fakat kapak contasini kesme kullanmis.Herseyi yan sanayi kullan ama Japon'larda contayi orjinal kullan der eskiler.Ucbin km sonra yeniden yarim motor yapmak zorunda kaldik.Halbuki kesme deseydi conta icin,biz onu bin km de yeniden sikar boyle bir problem yasamazdik. Orjinalde boyle yeniden sikma vs gerekmiyor. Gibi.
Bu yazdiklarimla kafanizi karistirmak istemem ama bana ozelden telefonunuzu verirseniz yarin musait olunca sizi ararim eger arzu ederseniz.
Biraz daha detayli yardimci olmaya calisirim.Yok aceleniz yoksa haftaya musaitim gorusebiliriz.
 

Ynt: Nissan Terrano Iı 4x4 Extreme Sürüş Testi

Bahadır bey bilgiler için teşekkür ederim,çok acelem yok araç almakta 3-4 ay gibi bir zamanım var önümde
suziki vitaralara baktım sağlam araçlar lakin bana göre iç kısmı dar gibi geliyor,özelden cebimi yazıyorum,musait olduğunuzda yüz yüze görüşebiliriz.
 

Ynt: Nissan Terrano Iı 4x4 Extreme Sürüş Testi

OK numaranizi kaydettim musait olunca ararim.
Olmazsa en kotu onumuzdeki hafta gorusuruz.
Iyi gunler.
 

Ynt: Nissan Terrano Iı 4x4 Extreme Sürüş Testi

konu çok güzel ilerliyor dikkatle takip ediyorum benim merak ettiğim arkada sanırım 2 kafalık var buda sanırım 2 emliyet kemeri demek yanılıyormuyum???
 



Ynt: Nissan Terrano Iı 4x4 Extreme Sürüş Testi

kısa süre sonra satmayı düşünmüyorsanız ve model önemli değil derseniz terrano 1 tavsiye ederim.
vergisi düşük
yakıtı düşük (şehir dışı 38.5krş, şehir içi 42krş)
orijinal japondur (terrano II ispanya üretimidir)
motorları 500.000km yi devirmesiyle meşhur VG30E dir,
yurtdışından parça getirtirim derseniz WD21 pathfinder olarak aradığınızda a dan z ye hertürlü offroad parçası mevcuttur.
 

Ynt: Nissan Terrano Iı 4x4 Extreme Sürüş Testi

kayitcicasper' Alıntı:
konu çok güzel ilerliyor dikkatle takip ediyorum benim merak ettiğim arkada sanırım 2 kafalık var buda sanırım 2 emliyet kemeri demek yanılıyormuyum???

Merhaba,arkada iki kafalik ama uc emniyet kemeri var.
Siz soruncaya kadar dikkat etmemistim,ozellikle baktim.
Benim Terrano kisa,uc kapili olan modelidir.
Bes kapili, uzun modeline dikkat etmedim.
Sanirim ayni sekildedir.
 

Ynt: Nissan Terrano Iı 4x4 Extreme Sürüş Testi

Selâmün aleyküm arkadaşlar.Bahadır bey benim bi sorum olucak cvplarsiniz çok sevinirim tşk.bende 98 2.4 terrano var 4x4 araziye takinca tak tuk tak tuk diye ses geliyor sanki bir şey ler kopuyor :smiley: etrafımda bu araca sahip olan yok ve bilgi alamadım genelde tahmin yürütüyorlar ve normal diyorlar ama ben tedirgin oluyorum sizden yardım bekliyorum.tsk
 

Ynt: Nissan Terrano Iı 4x4 Extreme Sürüş Testi

Merhaba sesler ön tekerlerdeki porya kilitlerinden geliyordur tahminim.
Tavsiyem,siz aracı sürerken bir arkadaşınız yanında yürüyüp sesin geldiği yeri duysun.
Dediğim gibi ön tekerlerden geliyorsa,porya kilitlerinde sıkıntı var demektir.

2H konumundan 4H ya da 4L konumuna aldığınızda otomatik olarak porya kilitleri devreye girer.
Kilitlerin sökülüp iyice temizlendikten sonra kurtulma ihtimali de vardır ama zor.
Yani eğer parça kırılmışsa bahsettiğiniz ses o yüzden geliyordur,tamiri neredeyse imkansızdır.

Ya manuel porya kilidi ile ya orjinal sabit aks başı ile ya da kendi orjinalleriyle değişecektir.
Başka çaresi yoktur.Elbette ses başka yerden geliyorsa örneğin yavru şanzımandan,farklıdır.
O zaman şanzıman zinciri veya dişlilerinde sıkıntı olma ihtimali de olabilir.

Her ikiside dört çekere alındığında ses gelecek şekilde hareket ederler,ayırdetmek zordur.
Fakat tekerlerin yanında yürüyen kişi sesin alttan gelip gelmediğini duyabilir,anlayabilirse iyi.
O zaman şanzıman ya da porya farkı kesinleşebilir.

Otomatik porya kilitlerinin yani orjinal üstünde olanların yenisi oldukça fiyatlıdır.(750)
Manuel olanlar yarıdan daha ucuz fiyatlıdır otomatik olanlara göre.(350)
Sabit olanlar zaten 3.0 Terrano II lerdeki fabrikasyon olanlardır.
Rakamlar tamamen tahminidir sizi yanıltmak istemem.

Orjinali elbette tercih edilecek en uygun olanıdır,bakımlı olursa uzun müddet dayanır.
Manuel olanın araziye girerken inip bağlanması,çıkınca tekrar çözülmesi derdi vardır.
Sabit olanın ise nispeten biraz fazla yakıt harcama durumu söz konusudur.

Hangi şehirdesiniz,belki civarınızda size sorunun kaynağını söyleyecek tanıdık olabilir.
Umarım faydalı bilgiler olur,kolay gelsin.
 

Ynt: Nissan Terrano Iı 4x4 Extreme Sürüş Testi

Afedersiniz Sakarya Adapazarı yazdığını sonradan gördüm.
O civarda benim tanıdığım yok size önerebileceğim.
Arkadaşlara bir sorayım,belki biri olabilir,sorunu tespit edecek.

Bu arada aracınızı iki çeker olarak sorunsuzca kullanabilirsiniz.
Arazide de dört çeker gerekmeyen yerlerde LSD sizi götürür.
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,758
Mesajlar
1,523,330
Kayıtlı Üye Sayımız
166,573
Kaydolan Son Üyemiz
isangun

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst