Merhaba onceden bes kapili modelini sadece kullandim.Bir arkadasimda da halen evdeki ikinci arac olarak otomatik bes kapili 2000 modeli var. Su anda uc kapili 1998 modeline biniyorum.Merak ettikleriniz hakkinda bildigim kadariyla cevap vermeye calisayim.Kisaca sormadan soylenebilecekleri soyle ozetleyebiliriz.Oldukca saglam alt yapisi olan bir arac.Kisa ve dar gibi gozukse de arka koltuk mesafesi yeterli.Ancak arazi sartlarinda tek kapili araclarda ne marka olursa olsun ucuncu kisi cok zor oluyor nacizane fikrimdir.Aracin dizel motoru Nissan'in sorunsuz motorlarindan biridir. Kolay kolay ariza yapmaz ve zorlu arazi sartlarinda dayanikliligiyla rustunu ispat etmistir.Ancak uzun saselerde yani bes kapi modellerinde hele otomatikse yakit tuketimi iyidir.Kisa ve duz vites olan benim aracimda bile o kadar dikkate ragmen 40 krs larin altina dusurmek cok zordur. Benzinli ve LPG li olan modellerinin yakit tuketimi nispeten daha dusurulebiliyor.Hele kisa sase olursa iyice ekonomik olur diye tahmin ediyorum. Benim aracim daha once bir insaat firmasinda ikinci arac olarak kullanilmis ve epeyi horlanmis.Normalde kil alici olsan bu araci almazsin ama ben bu tur araclari taniyan biri olarak tamircimin de teknik kontrollarini yapmasindan sonra hic cekinmeden aldim.Sadece kozmetik bakimini yaptirdim.Aracimin boyasi orjinal oldugu icin curuk carikta yok cok memnun bir sekilde biniyorum.Pasta ciladan once adam boyu otlarin oldugu on yildir kullanilmamis yollarda rahatca gidiyordum.Simdi titizlenirmiyim bilmem ama klimasi,elektrikli camlari,aynalari, merkezi kilidi,yaklasma uzaklasma acilari,arkada LSD diferansiyeli vs bir suru teferruati olup bunlarin nazik olmayan sartlarda,sert kullanimda bile sorunsuz calismasi beni bu araci almaya yonlendirdi.Evdeki ikinci arac oldugu icin de tek kapi olusunu dert etmedim.Aracin fabrikasyon cikista diferansiyel ve sanziman havalandirmalari,minik borular vasitasiyla yukariya alinmis vaziyette.Onler torsiyon cubuklu oldugu icin epeyce yukseltme yapilabiliyor.Arkalara da sanayi isi yukseltmeye musaade edecek calisma alani var.Hic oynanmadan 31 inch lastik basarili bir sekilde takilabiliyor.Torsiyon cubuklarini gererek 33 inche kadar lastik takilabiliyor ve sorunsuzca yuruyor.Ben yaptirmadim ama tecrubelilerden ogrendigim bir bilgi.Gelecek yil lastik degisiminde 31 e gecmek istiyorum.Yakit biraz artacak ama simdiki lastiklere gore iki inch buyuyunce yerdende bir inch yukselmis olacak.Uzun saselerde yol konforu kisaya gore cok iyi.Kisa sase biraz salliyor,sert tepkiler verebiliyor ama arazide cok kivrak ve basarili.
Gelelim olumsuz denilebilecek yanlarina parca vs konusunda sifiri her zaman var ama bazen biraz beklemek gerekiyor.Yururdeki ana kalemler diger bir cok aractaki fiyatlara yakin.Ancak kolay kirilmayan uzun omurlu parcalar. Kirilanin tamiri,cikmasi bulunuyor.Aksesuar parcalara dikkat etmek gerekiyor.Sinyali stopu pahali.Cikma yada uydurma parcaya razi olmak gerekiyor.On farlarim solgun ve karartiliydi.Orjinal parca cifti milyara yakin duyunca Golf ilk seri farlari ile uydurma yapildi simdi gayet guzel.Arka stopun biri kirikti isitarak eritip kirigi duzelttim.Bos kalan yere duz bir geri vites cami monte edip sicak silikonla yapistirdim.Gibi ugrasmalar gerekiyor.Bir de vergi olayina bakarsak 2,7 motor bir cok araca gore arada bir hacim oldugundan biraz yuksek olabilir.Yinede ben memnun mesut kullaniyorum.
Aklima bir cirpida gelenler bunlar.Kafaniza takilanlar varsa bildigim kadariyla cevaplarim.
Sahsi bilgi ve tecrubelerimdir.Yardimci olmasini umarim.