Aşagıdakı lınte bır haber okudum umarım dedıklerı gıbı uygulama yapmazlar yoksa işimiz zor gorunuyor,
http://www.haber7.com/haber/20101129/Motorlu-Tasitlar-Vergisinde-koklu-degisiklik.php
o zaman eski arabasi olan kişiler napcaklar adamın parasi olsa zaten eskı araba bınmez arabasi eski adamin zaten birde eski diye fazlada vergi al resmen yaşama demek kişiye başka bir yerde 15 yaş ustu araca daha fazla vergi uygulanackmiş yani suanki durumun tam tersi olacak o zaman bizim arabalar ne olcak motor buyuk yaşta buyuk tavuk kumesimi yapcaz? ? ? ? ?
Ben devletin pratikteki işleyişini az çok tanıyorsam o iddialar kağıt üzerinde kalır, MTV'yi de arabanın benzinli haline göre keserler. Şikayet ederseniz de der ki, araba benzinle de çalışıyor, ne bileyim lpg ile kullandığınızı! Aynı 4x4 kamyonetlerin iş vergiye gelince binek 4x4, köprüden geçerken ise kamyonet sınıfında olduğu gibi.
Ben devletin pratikteki işleyişini az çok tanıyorsam o iddialar kağıt üzerinde kalır, MTV'yi de arabanın benzinli haline göre keserler. Şikayet ederseniz de der ki, araba benzinle de çalışıyor, ne bileyim lpg ile kullandığınızı! Aynı 4x4 kamyonetlerin iş vergiye gelince binek 4x4, köprüden geçerken ise kamyonet sınıfında olduğu gibi.
bu,şimdilik tüşünce. düşünce taslak haline gelene kadar bir süre geçer. bu sürenin sonunda bi metin çıkar orasından burasından kırpılır derken baya bi değişir. amaç avrupa standardında iş yapmak ki zaten otomotiv üreticileri kyoto protokolü diye bi metne göre üretim yapıyorlar artık mecburen. haberde de açıklanmış avrupadaki birçok ülke gaz salınımını azaltmak için elektrikli araçlara teşfik veriyorlar. ayrıca eski olsun yeni olsun lpg li araçların gaz salınımı alt düzeyde. motor hacmi ve yaşa göre değil de söylendiği gibi salınıma göre vergi alınacak olursa büyük motorlu veya yaşı büyük arabanın vergisi artacak diye bişey olmaz zannımca. ama dizeli olanlar biraz terler
evet eskı jenerasyon dızel araclar bu konuda dezavantaja sahıp, zaten bu egzostan cıkan atık kalıtesızlıgıne dıkkat cekmısler agırlıklı olarak,
buna paralel olarak ınsanları yenı arac almaya tesvık edecek uygulamaları dusunuyor olabılırler,Sektorun agababalarınında ısıne gelır budurum,
merhaba arkadaslar konu burda dallanmıs . bikaç bisey de ben demek istedim. dizellerin başı salınımlarından dolayı yancaksa ben kasasını sevdigim 96 model araca yeni dizel motor taksam iş duzelcek mi ? ordaki yaşı değişmek mumkun olcak mı? eski araç seviyoz die ceza mı yicez . ben seviyom eski kasaları
sevmek, gönül vermek güzel. ancak konu çevre kirliliği, ozon tabakası gibi konular olunca ozon tabakasını delip deliği büyüten ülkeler böyle gerekçelerle bizleri yeni nesil, motor hacmi küçük ve havayı az kirleten cicili bicili araçlara yöneltiyorlar. dünyada en çok büyük hacimli araç hangi ülkede bilmiyorum ama belki de amerika birincidir bu konuda.yalnız bildiğim bişey var ki kyoto protokolünü amerika imzalamadı
çevre kirliligi önemli tabi . ama bizim ulkemizde hersey pahalı. doga sever olup ole salınımı az olan arac hem pahalı hemde ben öle bi arac bilmiyom .benim ki motordan cok kasa ile ilgili. ben eski kasa aracları daha cok seviyorum . dizel araca yeni nesil motor taksam . kurtulcakmıyız bu sıkıntıdan. bizde yaygın olmasada avrupa,amerika,japonya gibi ulkelerde bu mumkun. o kadar off road cu ne yapcak yoksa . orta yolu yok mu bu işin
Ben her aracın ayrı ayrı emisyon ölçümüne göre mtv sinin hesaplanabileceğine ininmıyorum. Ancak aracın olması gereken mtv değerleri içinde kalması halinde belli bir myv olabilir bence. Bunun üstüne çıkıldığında mtv nin ciddi cezalı ödeneceğini düşünüyorum. Araçlar için yakıt türüne göre limitler belirlenir ve limitin içinde ya da dışında olma durumuna göre mtv belirlenir.
Her aracın emisyon raporuna göre ayrı ayrı mtv hesaplanırsa, emisyon ölçümü yapılan yerler ciddi zengin olurlar. Hangi aracın emisyonunun ölçülüp hamgi aracın plakasına işlendiğini kim takip edecek?