Öncelikle siteye yeni üye oldum ancak neredeyse 6 aydır konu ile ilgili araştırma yapmaktayım..Ben aslında motorcuyum..Motorla 30 ülke toplamda 40 ülke gezdim..Bekarım..Çocuğum yok..Seyahatlerimi en fazla iki kişi yapacağım ( kız arkadaşımla ya da iş ortağımla) Seyahat edecekler arasında en uzun benim ve boyum 178.. İlk tur planım kız arkadaşımla avrupa..İkincisi ise iş ortağımla japonya..Hondanın msx 125 modeli olan yüksekliği aynalar çıkarılınca 90 cm ağırlığı 104 kg olan motorsikletini satın alıp yatağın altına (doğru okuyorsunuz) koyacağım...Böylece karavanla şehir içine girmeden motorla şehir turlarını daha pratik bir şekilde yapabileceğim..Aylarca 15 m3 ducato jumper sprinter gibi araçlara kafa yordum.. Ama artık ford transit düşünüyorum.. Ben bir vasıta ile 41.000 km de 2014 model klimalı çok temiz bir uzun şase transit buldum ve kısmetse haftaya alacağım.. Neden transit ? Birincisi arkadan çekişli..Diğerleri önden..İkincisi herkesin malumu daha dayanaklı.. Üçüncüsü 155 beygir..Daha güçlü..Dördüncüsü çok daha konforlu..Şimdi birçoklarının dilinde sakız olan tek dezavantajından bahsedeceğim.. Ducato ya da türevlerinden fazla yakıyor..( 100 km de ortalama 1.5 litre ) Ama şöyle bir durum var ki piyasada 41.000 km de ducato bulmak neredeyse imkansız olduğu gibi orjinal göğüs kliması olan ducato bulmak da çok ama çok zor.. Piyasadaki en iyi 2014 ducatolar en az 80.000 km de..Alacağım transitten daha pahalı olup kliması olmayan ducatoya taktıracağım klima 4.500 tl.. Transitin ducatodan fazla yaktığı 1.5 litre mazot ise 100 km de 10 TL.. Yani ducato ile 45.000 km yaptığım zaman klima parasını amorti etmiş olacağım.. Bu km ye ancak 2 senede yapacağım avrupa ve japonya turlarının sonunda ulaşabilirim..
Bu arada orjinal kliması olan fordun kilometresi de 2 sene sonunda 85.000 olacak ve klimasız alacağım ducatonun km olan 80.000 km ye ancak ulaşacak..
Kaldı ki fordu da ducatodan daha ucuza alacağım.. Ekonomik diyorlar ama hesap kitap ortada..Herkesin tercihine saygı duymakla beraber benim şahsi fikrim sektör ve tüketicileri tutturmuş bir ducato da ducato..Mevzu öyle gidiyor.. An itibariyle bana çok ama çok mantıksız geliyor ford transit varken ducato ve türevleri.. Taşıma sektöründeki birçok kişi ile yaptığım istişarelerde de herkesin ağız birliği yapmışçasına söylediği şey ford ile ducato ve türevlerinin mukayese dahi edilemeyeceği..Gelelim transitin campera dönüşmesi konusuna..Anladığım kadarı ile bu konu eski kasa üzerinden açılmış..Ben de artık yeni kasa 5 yaşını doldurduğundan konunun hortlatılmasının faydalı olacağı düşüncesindeyim.. Yeni uzun şasi fordun ölçüleri : UZUNLUK 420 cm GENİŞLİK 175 cm ve YÜKSEKLİK 209 cm.. 15 m3 ducatodan 13 cm uzun 12 cm daha dar ve 13 cm yüksek.. Uzunluk ve yükseklik konusunda daha avantajlı ancak genişlik konusunda dezavantajlı..Ben 15 m3 ducato da alsam yatağın altına motor koymak istediğimden yatağı enine değil dikine ve ortadan yukarı açılır şekilde yerleştirmeyi düşünüyordum..Ancak yükseklik az olduğundan yatak üstü mesafem daralacaktı..Fordun daha yüksek olması bu konuda bana avantaj olacak..Ancak affınıza sığınarak sormak istiyorum..Fordun yeni kasasında da eskisi gibi genişlik konusunda taban orta ve tavandaki ölçüler değişken mi ? Ayrıca ne gibi tavsiyelerde bulunursunuz ? İlgi ve alaka gösterecek herkese şimdiden teşekkür ederim..