Motokaravanini Kendİ Yapmak İsteyenler İçİn Güzel Bİr Web Sİtesİ

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan çakırefe Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 14
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 6,323


400+ Watt Solar Panel Setup For A Van

Bu sayfadaki bağlantı Şekli gribine gitti
3 panel seri bağlı 36v
Şarj edilen akü gurubu 12v

Kullananlar bu şekilde bağlamıyor bildiğim kadarı ile
Panelleri paralel olarak bağlıyor. Panelleri 36v bağlama amacı nedir acaba
 


Şarj cihazı uygunsa giriş 12/24/36/48/.... farketmez, çıkışında da gelen toplam gücü akü grubunun tipine göre 12-14 yada 24-26 volta bölüp akülere gönderir.

Volt ne kadar yüksek olursa şarj aletine gelen gücün kaybıda o denli az olur.
 

.

Yukarıda bahsedilen MPPT regülatörlü çözümü hadi yanlış olmasa da sayfa; konu çeşitlerine eğilişteki kısıtlı tarzı yanında, oldukça yanlış ve eksikliklerle dolu olduğu gibi, ağırlıkla reklam güdümlü gözükmekte.

Vakti, acemi cesareti ve alaturka çözümlerle dolu olsa bile, Gezenbilir ormanında gezerek harcamak, daha yerinde olmalı ?

Üstelik çoğumuz için peltek Translator’ı anlama sorunu da var..
 
Son düzenleme:



Güçten öte amaç başkadır.
Seri bağlantıda voltaj artar
Paralel bağlantıda akım artar.
Yani her iki derecede güç aynıdır.
Fakat şarj için gerekli olan akım dır. Şarj edilecek akü 12v, 24v akü olsa anlayacam
Neden 12v 30A almak varken 36v 10 amper alsınlar. Mantık nedir.
 

.

Sanırım işaret ettiğiniz gibi sadece mantıkla açıklanması kolay olmamalı..

Karavancılığa uyumu üzerine kafa yormadan sadece prospektüs bilgileriyle, yeterli olduğu halde PWM yerine MPPT regülatörü seçmesinin kazandırdığı lakayt yaklaşım olmalı ?

Sayfada, “olası” her çözümü ayni zamanda “uygun” görme kolaycılığına bir örnek de izolasyon üzerine.

Forumda da karavancılığa yeni başlayanlarca motokaravan izolasyonunda sıklıkla yapıldığı şekilde sayfa, sadece nedense bina ve çekme karavan izolasyonu için uygun tarzlardan bahsettiği halde, artık modern bütün profesyonel ve hatta amatör motokaravan üretiminde standart kabul edilen kapalı gözenekli lateks veya polietilen malzemelerden tek bir kelime bile yok.

...
@çakırefe , lütfen kusura bakmayın..

.
 
Son düzenleme:

.

...
@çakırefe , lütfen kusura bakmayın..

.
Rica ederim kusura bakmak ne demek sayın hocam....basit ve anlaşılabilir bir site olduğu için çok hoşuma gitmişti. Teknik bilgim henüz sizin gibi değil...tecrübe başka bir şey..
Pekiii.... sayın Evliya hocam sizin önerebileceğiniz bir site ya da blog varmı acaba...( gezenbiliri bir tarafa koyuyoruz ) motokaravan yapımını adım adım , sıra sıra anlatan gösteren....
Niye derseniz ? Şu an Ducato 15 m3 panelvan alma aşamasındayım ve akabinde karavan yapımına geçeceğim. Bilinen firmalar hem fiyat açısından hem de ukalalık açısından beni çok gerdiler. Hele bir tanesi var ki..küçük dağları ben yarattım....Sana karavan yaptıracağıma içine çul serip yatmazsam namerdim Bulunduğum bölgede ( ADANA ) ne yazık ki Motokaravan yapmış ya da bir ucundan tutmuş ustalar tok, varsa bile ben rastlamadın. Elektrik, su ve mobilya işlerini ustalara göstererek yaptırmak zorundayım... bu yüzden görsel kaynak sıkıntım var. Teorik olarak tamam da uygulama yönü beni çok düşündürüyor. Gezenbilir de kendi karavanını kendi yapanları okuyorum, ancak bizim ustaları tam anlamıyla tatmin edecek bir " sıralı görsel kılavuz " Bulamadın. Örneğin elektrik işlerini bir ustaya anlatmaya kalktım adam su kaynattı ...artık kesinlikle emin oldum ki bizim insanlara bir iş yaptırmak istiyorsanız mutlaka göstermek zorundasınız.
Yani EVLİYA hocam durum bu.
 

.

...
@çakırefe , lütfen kusura bakmayın..

.
Rica ederim kusura bakmak ne demek sayın hocam....basit ve anlaşılabilir bir site olduğu için çok hoşuma gitmişti. Teknik bilgim henüz sizin gibi değil...tecrübe başka bir şey..
Pekiii.... sayın Evliya hocam sizin önerebileceğiniz bir site ya da blog varmı acaba...( gezenbiliri bir tarafa koyuyoruz ) motokaravan yapımını adım adım , sıra sıra anlatan gösteren....
Niye derseniz ? Şu an Ducato 15 m3 panelvan alma aşamasındayım ve akabinde karavan yapımına geçeceğim. Bilinen firmalar hem fiyat açısından hem de ukalalık açısından beni çok gerdiler. Hele bir tanesi var ki..küçük dağları ben yarattım....Sana karavan yaptıracağıma içine çul serip yatmazsam namerdim Bulunduğum bölgede ( ADANA ) ne yazık ki Motokaravan yapmış ya da bir ucundan tutmuş ustalar tok, varsa bile ben rastlamadım. Elektrik, su ve mobilya işlerini ustalara göstererek yaptırmak zorundayım... bu yüzden görsel kaynak sıkıntım var. Teorik olarak tamam da uygulama yönü beni çok düşündürüyor. Gezenbilir de kendi karavanını kendi yapanları okuyorum, ancak bizim ustaları tam anlamıyla tatmin edecek bir " sıralı görsel kılavuz " Bulamadım. Örneğin elektrik işlerini bir ustaya anlatmaya kalktım adam su kaynattı ...artık kesinlikle emin oldum ki bizim insanlara bir iş yaptırmak istiyorsanız mutlaka göstermek zorundasınız.
Yani EVLİYA hocam durum bu.
 

Türkiye de iş yaptırmak Ustalarla uğraşmak çok zor. İnsanı kanser ederler işin kolayına kaçarlar. Bir işi yaptıracaksan çok iyi bilmen gerekli. Yani ya usta olacaksın işi çok iyi planlayacaksın acele etmeden yaptıracaksın, en ufak hatayı kabul etmeyeceksin. En önemlisi iş bitmeden kesinlikle para vermeyecek sin. Ben ev tadilatı yaptırırken 2 usta kovdum. Babalarının hayrına yapmıyorlar. Şimdiden kolay gelsin.
 



.

@çakırefe , size birkaç gün içinde özelden yazacağım.

Beni yine de atıp tuttuğum için öyle matah birisi olarak düşünmemeniz yerinde olurdu.
Bilirsiniz bazı emeklilerin çenesi düşük oluyor..
Vakitleri bol köftehorların, hoşgörmek lazım..
 
Son düzenleme:


Youtube de harika bir video toplam 15 video var arka arkaya, SPRİNTER nasıl motokaravana dönüştürülüyor, yavaş yavaş, adım adım ....şimdiye kadar bu kadar güzel hazırlanmış bir video görmedim. Kendi karavanını yapmak isteyenlere çok güzel görsel bir rehber. Kafanızda hiçbir soru işareti kalmıyor, öyle ki insanın yoldan geçen bir PSA 'yı çevirip " ver bakayım arabanı 1-2 güne geri getirecem" diyesi geliyor

Video: https://youtu.be/8kZAKOGHilQ
 




Banyo yapım videosuna baktım nerdeyse 5x10 kalas kullanacak. Yok daha neler !
Aracın altıda çok yükseltilmiş ahşapla kafa tavana değecek .
Araç ucuz yakıt ucuz yurdışında diyecek yok biz hafif yapıp yakıtı düşük tutmalıyız