Motokaravanda Bisiklet, Motosiklet Taşımak İçin Güvenli Ağırlık Hesabı

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Doğrucu Davut Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 3
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 2,692
Mesajlar
2,133
Tepkime Puanı
2,853
Yer
Kuzey Ren / Almanya
.
Karavandaki bir yük taşıyıcı, araçtaki ağırlık oranını önemli ölçüde değiştirmekte. Aracınızın aks yükünün yeterli olup olmadığını veya karavandaki taşıyıcınıza ne kadar ek ağırlık yükleyebileceğinizi hesaplamak için;

* Karavanınıza tatilde yanınıza alacağınız her şeyi yükleyin.
* Ön ve arka aks yüklerini belirlemek için kalibre edilmiş bir tartı edinin.
* Araç tescil belgesindeki bilgileri kullanarak kalan yükü aşağıdaki formülle hesaplayın.

H = (GxA) / R

G = Motosiklet veya bisiklet ile yük taşıyıcısının toplam ağırlığı
A = Ön dingilin, yük taşıyıcının ağırlık noktasına olan uzunluğu
R = İki dingil arası uzunluk

G çarpı A bölü R, sonuçta ek arka dingil yükü olan (H) yı verir.




Örn. Scooter'lı bir yük taşıyıcının ağırlığının 150 kg, karavanın dingil mesafesinin 320 cm ve taşıyıcı ile ön aks arasındaki mesafenin 470 cm olduğunu varsayarsak, bu, yaklaşık 220 kg'lık ek bir arka aks yükü demektir.
Bu H değerini, aracınızın müsaadeli aks değeriyle karşılaştırmalısınız !
Bu arada, aynı hesaplama arka bölümlerdeki (yatak altı) yük hesaplaması veya benzerleri için de geçerlidir.

Ağırlık merkezinin bu kadar geriye kaydırılmasının ön aks üzerindeki yükü de hafiflettiğini düşünürsek, özellikle önden çekişli araçlarda sürüş güvenliği açısından önemli dezavantajlara yol açacağı hesaplanmalıdır.

Bu rahatlama, ön aksın minimum yükün altına düşmesine de yol açabilir. Arka aksa ilave havalı süspansiyon takmak burada yardımcı olabilir. Böylelikle arka kısım yüklendiğinde kaldırılarak, ağırlık merkezi de tekrar ileriye alınabilir.


Meraklısına.
Yukarıdaki kısaltılmış çevirisinin yapıldığı bir Alman firmasının Web adresi:
 
Son düzenleme:

Etiketler
 

.
Başlığın bizdeki uygulanmasını araştırdım:

* Azami dingil ağırlıklarına ruhsattan değil, üretici firmaların teknik sayfalarından erişilebilmekte.
* Böyle bir mobil araç tartısını Türkiye’de bulmak zor olmalı ?
* Bu tartılar birkaç kişi tarafından alınsa bile zaten çok pahalılar.
* Türkiye’de ticari araç tartı istasyonlarına rica ile girmek ise pek zor olmamalı.

Böylelikle ek dingil yüküne; tam dolu olarak bu kantarlarda ölçülen değerden, azami dingil ağırlığını çıkararak ulaşmak, kolay bir yöntem olmalı.
Daha sonra yük taşıyıcısının (tahmini) toplam ağırlığını ve bu yükün tahmini ağırlık noktasının ön dingile olan uzaklığını, yukarıdaki formüle uygulayabiliriz.

Tabi montaj sonrası tekrar yapılan diğer bir ölçüm de işin sağlaması olurdu..


Peki bizde hangi metod mu ağırlık kazanacak derseniz.
Motosiklet veya bisikletli yük taşıyıcısıyla yollardaki tartı istasyonlarından yanlışlıkla çevrilen bir karavancı, aklına gelirse, ücretsiz tartı avantajıyla belki bu olanağı değerlendirecektir derim.
Eh bu bile az bir şey değil..

En azından Avrupa’ya çıkmadan önce böyle bir check-up, cüzdan sağlığı için zaten yerinde olmalıydı ?


...
Aşağıdaki sayfanın sonuna doğru Fiat Ducato için veriler var.

Bu da Ford Transit için bulabildiğim.
 
Son düzenleme:

Bu tarz değişken yük durumlarında havalı süspansiyon sistemi tam bir kurtarıcı oluyor. Arka dingile binen ilave yük, körük basınçlarının arttırılması ile dengeleniyor .Aracın istihab haddin yakin kosullarda bile dengeli ve guvenli bir surus imkani veriyor .
Detaylı bilgi için www.onairsuspension.com .