Motokaravan Ruhsatta Yolcu Sayisi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan DOKTOR63 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 537
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 184,625

Kesinlikle haklısınız.Seri Tadilat Tip Onay Belgeleri sadece imalat/Tadilatçılar tarafından alınabilecek belgelerdir.Kullanıcının süreçle bir ilgisi bulunmamaktadır
Sayın Hocam
2+1 Ducato alma aşamasındayım. Bulunduğum yerde Ducato araçlar için 5+1 seri tadilat belgesi olan bir arkadaşım var karavanı o arkadaşımla beraber yapacağız. Şimdiye kadar anlattıklarınızdan yola çıkarak şöyle bir çıkarımda bulundum: mevcut n1 ruhsatlı 2+1 panelvana önce koltuk ilavesi yapıp bunu ruhsata işleteceğiz, sonrada m1 motokaravana dönüşüm işlemine geçeceğiz. Yani direkt koltuk ilave edip onaylatmadan motokaravan m1 ruhsatına başvuramıyoruz. Ben böyle anladım umarım doğru anlamışımdır. Sormak istediğim bir başka konu da şu arkadaşımın 5+1 seri tadilat belgesi var, ben n1 panelvanıma 2 koltuk ekletmek istiyorum yani 4+1 olacak. bu durumda arkadaşımın 5+1 ruhsatı bana yetiyor mu yoksa "4+1 seri tadilat belgesi " diye başka bir belge olması mı gerekiyor ? ilginize çok teşekkür ederim
 

Cimer benzer cevabı bana da bugün gönderdi.
Bundan sonra ne yapılacak sorusuna başlıyalım mı?Ekli dosyayı görüntüle 510105

SM-N9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Mayıs 2018 de sorun çıkmamıştı. 18 kişilik otobüsten, 4 kişilik motokaravana çevirdiler. Sakarya da MAKPROM firması 0264.270 17 60

Ekli dosyayı görüntüle 509859


Karavanda ilave koltuk konusunda Cimer’e yapılan başvurulara gelen cevapları ve bu konuda öğrendiklerimizin değerlendirmesini henüz yapmadık. Bu değerlendirmeyi Istanbul Karavan Fuarından (CNR Expo) sonra yaparsak daha iyi bir sonuca varabiliriz diye düşünüyorum. Çünkü bu fuarda da yeni bilgilere ulaşabileceğiz.
Istanbul Fuarından üç gün önce Münih karavan fuarı başlıyor. Günlük giriş biletimi şimdi online satın aldım (9 €). Fuarda koltuk konusunda bilgi toplamaya çalışacağım.

Caravaning & Camping Messe München. Der Tausend-Sterne-Urlaub. | f.re.e
 

Münih Karavan Fuarından izlenimlerim:

Ducato büyüklüğünde panelvan tipi araçlardan dönüştürülen 100 civarında karavanın iç donanımına baktım. Sistem olarak % 90’dan fazlasında ön tarafta koltuk durumu resimde görüldüğü gibi. Emniyet kemerli iki kişilik bir koltuk var, öndeki iki koltuk da geriye dönünce 4 kişilik bir oturma grubu oluşuyor. Çift kişilik koltuk aracın tabanına sabitlenmiş durumda.


Sadece bir karavanda böyle bir tek kişilik koltuk gördüm. Önde görülen tek kişilik koltuk ruhsata işli, yani yolda giderken kullanılabiliyor. Böylece araçta 5 kişinin seyahat etmesi mümkün.


VW Transporter ve bazı Ford Transit benzeri araçlarda koltuklar tabanda raylara monte edilmiş durumda. Böyle çok sayıda araç gördüm.

Bir araçta ray üzerindeki bir mutfak istenildiğinde kayar kapıdan dışarıya kadar çekilebiliyor.


Başka bir örnek.



Araçlara ray Montajını Reimo` da görmek mümkün.
Reimo - REIMO Wohnmobilausbau-Ratgeber 06 - Sitzbank-Systeme – Montage der Gleitschienen
Yukarda resmini gördüğümüz koltukları Reimo satıyor.
Klappsitzbank, F.A.S.P. Sitzbank -reimo.com
 
Son düzenleme:

Tek kelime ile müthiş..
Resimleriniz harika..
Bu sistemleri bireysel olarak yapabilmek çok zor lakin yerli imalatcilarimiz bu konulara kafa yorarak oldukca fazla yol alabilirler..
Görüldüğü üzere yerli ve yabancı imalatlar arasında fark malesef fazla.. bunda muhakkak ki karavan kültürünün gelişmesine paralel olarak ülkeler arasındaki gelir durumları yani alım gücü bir okadar etken..
Resimler ve bilgi için teşekkür ederiz..
 





Eskiden Almanya’da karavanda ilave koltukla ilgili yönetmelikler çok sıkı değildi. Kendi yaptığımız koltuklara onay alabiliyorduk. Ama artık durum değişti. Yıllar önce okuduğum bir istatistikte, karavan kazalarının otomobilden çok az olduğu ama kaza olduğunda yaralananların oranının otomobillerden yüksek olduğu yazıyordu. Herhalde bu nedenle de olsa gerek güvenceli koltuk gittikçe önem kazanıyor.

Değindiğiniz gibi, ilave koltuk sorununu üreticilerin çözmesi lazım. Türkiye’de işçilik ücretinin Almanya’dan çok düşük olması uygun fiyata koltuk üretimini kolaylaştırabilir ama, Türkiye’de üretici Almanya’daki gibi sürümden kazanamıyor. Türkiye’de karavan sayısı çok az olduğu için talep de az.

Karavan sayısını çoğaltmak ancak az ÖTV ve adil bir zorunlu sigorta ile mümkün olabilir. Istanbul karavan fuarının bu konuda bir dönüm noktası olmasını dileyelim.

Çok teşekkürler.
 

Ben türkiye de yakın zamanda bir karavan furyası yaşayacağımızı düşünüyorum.Çünkü insanların karavanlara inanılmaz bir ilgisi var.Fakat bir araç karavana nasıl dönüştürülür,maliyeti nedir,prosedürü nedir bilen çok çok az.Bu fuar organizasyonları medyanın ilgisini çeker de haberler de yeterince yer alırsa çok faydalı olacaktır.
 

Çevremde ki insanlar hem karavana imreniyorum hemde küçümsüyor
Arabada nasıl uyunur
Rahat edemezsin
Güvenli değil
.....
İmrenen insanlar
Her yerde evin var

Kaplumbağa ya benzeten bile oldu
Kapsamlı uluslar arası karavan fuarı Harika olurdu
 

 

Bana da ayı saldırırsa ne yaparsın bu camlar kapılar seni korur mu diye sormuştu bir vatandaş ormanda.Şimdi o nereden aklına geldi be kardeşim dedim biraz da kızarak.Adam bana bacağını gösterdi tam dokuz tane diş izi,adam üç tane ameliyat geçirmiş ayı saldırısı sonrası.O geceyi yakındaki köyde geçirmek zorunda kalmıştım
 



Şimdiye kadar hiç ormanda veya ıssız bir yerde konaklamadım, ayı gelsede araca saldıracağını sanmıyorum,evin kapısı da korumaz, yiyeceğe gelir.
 

Bugun fuara gittim eşim ve çocuğum ile sonuç, şahsımca fuar benim bütcemi aştıkca aşıyor fiyatlar haylice fazla benim için ( işçi olduğumu düşününce yetti ). Şuan sadace imalatı kendi yürüten arkadaşları takipteyim ne çıkacak kaça çıkacak diye iyi akşamlar ...
 


Aracı tanıtan şahıs koltuğun ruhsata işli olduğunu söyledi. Benim tahminim bu koltuk çocuk koltukları için. Almanya’da 12 yaşından genç, boyları da 1.50 metrenin altında olan çocukların kendi koltuklarında oturması gerekiyor. Çocuk koltuğu da bu resimde gördüğümüz koltuğun üzerine emniyet kemeri ile bağlanıyor. Çocukların kendi koltuklarının emniyet kemerleri ve başlıkları var, böylece yolculukta güvenceleri sağlanmış oluyor. Bu durum Türkiye’de çocuk koltuklarının konulduğu koltuklara TSE‘ den onay alırken belki yeni bir argüman olabilir.
Konuyu açtığınız çok iyi oldu.

Videolar çocuk kotuklarını ve nasıl bağlandıklarını gösteriyor.

Video: https://www.youtube.com/watch?v=8nMJcL1M-_o

Video: https://www.youtube.com/watch?v=U-0iHlH2U4g
 
Son düzenleme:

veee kocaman saçmalıklar, mantısızlıklar, bir anlamı olmayan yönetmelikler çevirisini bile yapamıyoruz demekki .
bu foto genel kabul görmüş bir konsept tüm dünyada uygulanıyor ama bizde olmaaazzz. Adam sökülebilir takılabilir koltuk yapmış çanta gibi alıyorsun. TÜV diyorki sökemezsin tak getir.
 



2 firmayla konustum minibus veya yarım camlı alıp koltuk eksiltilsem 4 kişilik oluyormuş. gitti o kadar 17m3luk araç