s.aleykum arkadaşlar hem burada yeniyim hemde yeni pajero pının sahibi oldum artık çok başınızı ağırtabilirim ilk defa pajero kullanacağım için sizden ilk olarak arabaya şu an nasıl bir bakım yaptırabilirim .ayrıca üzerinde normal kar lastiği var bunlar işimi görürmü arazide ?
pajero pinin 1.8 GDI veya 2.0 GDI alacakların özellikle iyi bir usta ile tamirlerinizi yaptırın... yağ-filtre(T.SENTETİK-ENEOS-MOBİL-CASTROL),genel yağlar ve buji konusunda orijinal(NGK) veya yakını olabilir,kullanın...ön takım(TEKNOROT) ve amortisörler(KYB-MONREAU),manuel için baskı balata(luk-germany),fren disk ve balataları(TRW) sorunu da yok,bulunabiliyor.başta yazdığım gibi sorun bilen bir ustadadır....İstanbul Anadolu yakasında,özellikle kartal sanayisinde en arka blokta Enver usta 0536 5924450 ve eski mitsubishici ilfer yılmaz usta...
unutmadan;kış geldi ve aracımızın başta lastikleri,yedek dahil(kar tanesi işaretli kış lastikleri kullanmalıyız)akü,silecekler,fren sistemi,antifiriz ölçümü...bilinmez ama kapı fitillerimiz nemli bezle temizlendikten sonra açılır tavan fitilleri mekanik sistemi dahil ''silikonlu sprey'' ile beslenmelidir.bunu yaparsak fitillerimiz yumuşak kalır ve nemli karlı eksi soğuklarda boyamıza yapışmasını önleriz.
Tamer Bey gerekeni yazmış teşekkür ederiz..Facebook ta Mitsubishi Pajero Pinin Türkiye sayfamızda paylaşımlar yapabilirsiniz.. Bu araçlara kaliteli tam sentetik 0w30, 5w30 veya 0w40 yağlardan birini mutlaka tercih etmeniz çok önemli.. GDI motor bunu gerektiriyor..Araçla ilgili araştırdıktan sonra bulunmayacak hiç bir şey yok..Sorunu olan arkadaşlarımıza seve seve yardımcı oluruz..
selam arkadaşlar;
pinin'le ilk kar deneyimimi yaşadım bugün. kullanırken daha önce farketmediğim bi şey dikkatimi çekti: vites 4HLc konumunda iken frenler oldukça zayıf kavrıyor, sertçe bastığımda da ön taraftan ses geliyor ve pedalda da titreşimi hissediliyor.. freni tekrar vites 2h ve 4h konumundayken denedim, herhangi bi ses gelmedi..
bu bi arıza mıdır, yoksa bu aracın özelliği mi? neden kaynaklanabilir, fikri olan var mı acaba?
SS 4 İ Şanzuman sistemine kendinizi emanet ediyorsunuz ve özellikle orta diferansiyelden kitlediğinizde kontrol bir yerde ona geçiyor...ör;4LLc ile dik yokuş aşağıya frene dahi dokunmadan bırakın kendi ağır ağır insin,iniyorda.
selam arkadaşlar;
pinin'le ilk kar deneyimimi yaşadım bugün. kullanırken daha önce farketmediğim bi şey dikkatimi çekti: vites 4HLc konumunda iken frenler oldukça zayıf kavrıyor, sertçe bastığımda da ön taraftan ses geliyor ve pedalda da titreşimi hissediliyor.. freni tekrar vites 2h ve 4h konumundayken denedim, herhangi bi ses gelmedi..
bu bi arıza mıdır, yoksa bu aracın özelliği mi? neden kaynaklanabilir, fikri olan var mı acaba?
, zemin.hava sıfır dereceye yaklaştığında donmaya başlar ve lastikler tutunmaz.titremesi abs nin devreye girmesindendir.tutmaması disk ve balatanın karlı ve buzlu zeminde ıslak kalması ve bakım eksikliğidir.
(merkez pistonlarının verimsiz çalışmasından tutunda West.basınç eksikliğine kadar gider)
selam arkadaşlar;
pinin'le ilk kar deneyimimi yaşadım bugün. kullanırken daha önce farketmediğim bi şey dikkatimi çekti: vites 4HLc konumunda iken frenler oldukça zayıf kavrıyor, sertçe bastığımda da ön taraftan ses geliyor ve pedalda da titreşimi hissediliyor.. freni tekrar vites 2h ve 4h konumundayken denedim, herhangi bi ses gelmedi..
bu bi arıza mıdır, yoksa bu aracın özelliği mi? neden kaynaklanabilir, fikri olan var mı acaba?
, ŞİMDİ; kullanma kitapçığından yazıyorum....4 çeker modunda olduğunda iki dingil birbirine tek bir üniteyle bağlanır...bu çekiş gücünü arttırır...keskin virajları dönerken,veya ard arda ileri yada geri doğru hareket ederken,aracın hızı fren yapmış gibi düşer...4 teker çekili araçlar daha çabuk ve yumuşak hızlanırlar... ! dikkat,fakat,frenleme mesafesi arkadan çekişli araçlardan kısa değildir...4lhc-4llc konumundayken keskin virajları döndüğümüzde,,,fren yaparken karşılaşılan sonucun aynısı meydana gelir ! buna keskin viraj frenlemesi denirve,ön ve arka tekerlerin kilitlenmesindeki faktan oluşur...işte SS 4 İ yani,super select 4wd
Tamer Bey yazdıklarınız çok bilgilendirici oldu benim için, teşekkür ederim
Ses, sizin de dediğiniz gibi, abs'nin devreye girmesinden kaynaklı anladığım kadarıyla. Lastiklerin kayması da hakeza.. Diskleri, jantları bi temizlesem iyi olacak, baktım da dün gece baya çamur var :-\
Halil Bey merhaba.. Tamer Bey gerekli açıklamayı yapmış teşekkür ederiz.. Fren pedalındaki titreşim ve gelen ses abs nin devreye girdiğini işaret ediyor..bundan kaygılanmayın aksine düzgün çalıştığı için rahat olabilirsiniz..Ama şunu asla unutmayalım çok önemli; Kar, çamur, kum ve benzeri kaygan zeminlerde, kuru zemindeki (normal şartlar) gibi fren yaparsanız hiç tahmin edemeyeceğiniz fizik kurallarından kaynaklanan tepkilerle karşılaşabilirsiniz.. bu nedenle tutunmanın minimum olduğu kar, buz, çamur, kum vb. zeminlerde ARACI KALDIRIRKEN ve DURDURURKEN SERİ HAREKETLERDEN KAÇINARAK ÇOK YUMUŞAK SÜRÜŞ TEKNİĞİ KULLANILMALIDIR.. Fren mesafeniz de kuru zeminden iki kat daha fazla olacaktır, yani daha erken frenlemeye başlamak gerekiyor..Güvenle ve SS4-ı arazi şanzumanın ayrıcalığı ile hayırlı sürüşler..
Çelik tampon düşünüyorsan İstanbul habiblerde bir usta var. Daha önce de pinin e takmıştı. celiktampon.com dü adresi yanlış hatırlamıyorsam.
Yanlız bu tamponu mutlaka projelendirip ruhsata işletmelesiniz her nekadar gerek yok deseler de. Yoksa kaza anında %100 suçlusunuz. Ayrıca büyük bir kaza da airbag leri unutun....
Çelik tampon düşünüyorsan İstanbul habiblerde bir usta var. Daha önce de pinin e takmıştı. celiktampon.com dü adresi yanlış hatırlamıyorsam.
Yanlız bu tamponu mutlaka projelendirip ruhsata işletmelesiniz her nekadar gerek yok deseler de. Yoksa kaza anında %100 suçlusunuz. Ayrıca büyük bir kaza da airbag leri unutun....
, aırbagi unutun bunu açarmısınız...şunu anladım;en basıt bir çarpma bile sok etkisi yapabileceğinden ve sistemi devreye sokacağından,srs sistemi iptal edilmelidir,yani unutulmalıdır.