Konunun üzerinden epey bir zaman geçmiş ancak bende bir bilgilendirme yapayım. 2005 senesinde askerlik vazifemi yaptığım Ankara JGNK (Beştepe) binasında bu araçlardan üzerime 2 adet 2004 model 3.7 liberty zimmetliydi. Bir tanesi kor general hizmet aracı diğeri yedeğiydi.
Bu araçların kullanımı ile ilgili şöyle bir durum vardı. TSK ulaştırma birliklerinde görev yapanlar bilir. Sivil ehliyetiniz sizden alınır yerine askeri ehliyet verilir. Aynen sivilde olduğu gibi kullandığınız araca göre sınıfları vardır ve sadece askerlik süresinde geçerlidir. Örneğin b sınıfı ehliyetle gittiniz ve kamyon şoförü oldunuz kamyon kullanmak için üzerinde sınıfını belirtir bir ehliyetiniz olur. Araçların birliklere sevk edildiği ilk zamanlarda (bir kaç ay sanırım) bu araç için belirli bir ehliyet yoktu. Sonra düzenleme ile jip ehliyeti verdiler. Sonrasında kullanımı ve trafiğe çıkmasıyla ilgili bir sıkıntı kalmadı.
Araçların kullanım yerleri ise yüksek mevkili komutanların makam araçları yada kuvvet komutanlarının koruma araçları idi. Makam aracı olarak tercih edilmemesinin sebebi ise arka koltuğunun mercedes'e göre daha az konforlu oluşu, makamın araca inme binme esnasında aracın yerden yüksekliği ve koruma aracı olarak da kullanılmasından kaynaklı prestij kaybı gibi konular olabilir. Ancak otomatik vites kullanamama yada aracı kullanamama gibi bir durum söz konusu değil.
Güncel durum nedir bilmiyorum. Aktardığım bilgilerin üzerinden 15 yıl geçti mevzuat değişmiş olabilir. Halen daha garajlarda 3-5k km'lerde çiçek gibi araçlar yatıyor olabilir.
Araca gelecek olursak ben çok sevdim hatta limited böyle ise abisi grand çok daha zevklidir. Ancak motor hacmi, vergi sistemi, bakım maliyeti gibi konularda maalesef her kesime hitap etmiyor. Yoksa bir aynı paralara hatta daha fazla para verilip alınacak bir duster ile mukayese bile edilemez.