AYDURAN
Zirve
Mikrolayt, oldukça basit motorlu uçuş aletidir. Basit motor yapısı ile öğrenmesi ve kullanması oldukça kolay olan mikrolayt tek ve iki kişilik olabilir. Kumanda paneli ve gösterge tablosu karmaşık değildir. İniş ve kalkış pistinin de önemi yoktur, kısa mesafelerde iniş ve kalkış yapabilir.
Tek kişilikleri 300-330 kg, çift kişilikleri 450-495 kg. ağırlığındadır. Bir ya da iki koltuklu, çok hafif hava araçlarıdır. Daha kısa bir anlatımla “ağırlıkları 300-495 kg. Arasında değişen hava araçları” demek mümkündür.
İlk başlangıcı brandadan yapılan basit kanatlar idi. Daha sonra olaya hız katmak için çim biçme makinesinin motoruna pervane takılarak ilk evresi tamamlanmış oldu. İniş - kalkış için kısa piste ihtiyaç duyması (40 ile 50 metre arası), çim ve toprak zemine rahat iniş yapabilmesi hatta bot montajı ile suya inebilmesi, 50 ila 120 km hıza ulaşabilmesi ve rüzgarda süzülebilme özellikleri sayesinde kendi çapında ve etkileşimleri ile çığır açan bir hava taşıtı olmuştur.
Mikrolayt aerodinamik yapısı sayesinde, havalandıktan sonra deltakanat ve planör gibi motorsuz uçabilir. Böylelikle az bir yakıtla uzun saatler uçabilir.
Mikrolayt genel başlığı altında toplanan bu spor dalındaki araçlar üç tiptedir:
*Ultralight
*Motorlu Yamaç Paraţütü
*Motorlu Yelkenkanat
Ultralight
Genelde tek ya da çift kişilik, bir pilot kabini bulunan küçük tipte bir uçaktır. Mikrolight'ı küçük uçakların çocuğu, büyüklerin torunu olarak niteleyebiliriz. Kısa mesafelerde iniş-kalkış yeteneğine sahip bu araçlar, aynen uçaklarda olduğu gibi Lövye ve Direksiyon ile yönetilirler.
Motorlu Yamaç Paraşütü
Daha önce tanıttığımız Yamaç Paraşütlerinin motoru takviye edilmiş olanıdır. Pilot, sırtına taktığı çok hafif bir motorla, dağa - tepeye gerek kalmadan, düz bir zeminden havalanıp yine aynı düzlüğe inebilir. Oysa ki yamaç paraşütünde pilotun havalanmak için bir tepede bir süre koşması gerekmektedir. Bu tür araçlar belirli bir yüksekliğe ulaştığında, havada Termik koşullar varsa motoru durdurmak da mümkündür.
Motorlu Yelkenkanat
Yelkenkanatın motorlu olanıdır. Araç, pilotun kanatta ki denge noktasını sağa - sola yada ileriye - geriye almasıyla yönetilir. Yamaç paraşütü ve yelkenkanatın motorlu olanların da Lövye ve Direksiyon yoktur. Her iki aracın da tehlike durumlarında kullanarak, güvenli bir şekilde inebilecekleri yedek paraşütleri vardır.
Microlayt uçuşu tüm dünya ülkelerinde yapıldığı gibi ülkemizde de yapılmaktadır. Türkiye'de mikrolayt ile uçmak için Türk Hava Kurumu'na ya da havacılık kulüplerine başvurulmalıdır.
Tek kişilikleri 300-330 kg, çift kişilikleri 450-495 kg. ağırlığındadır. Bir ya da iki koltuklu, çok hafif hava araçlarıdır. Daha kısa bir anlatımla “ağırlıkları 300-495 kg. Arasında değişen hava araçları” demek mümkündür.
İlk başlangıcı brandadan yapılan basit kanatlar idi. Daha sonra olaya hız katmak için çim biçme makinesinin motoruna pervane takılarak ilk evresi tamamlanmış oldu. İniş - kalkış için kısa piste ihtiyaç duyması (40 ile 50 metre arası), çim ve toprak zemine rahat iniş yapabilmesi hatta bot montajı ile suya inebilmesi, 50 ila 120 km hıza ulaşabilmesi ve rüzgarda süzülebilme özellikleri sayesinde kendi çapında ve etkileşimleri ile çığır açan bir hava taşıtı olmuştur.
Mikrolayt aerodinamik yapısı sayesinde, havalandıktan sonra deltakanat ve planör gibi motorsuz uçabilir. Böylelikle az bir yakıtla uzun saatler uçabilir.
Mikrolayt genel başlığı altında toplanan bu spor dalındaki araçlar üç tiptedir:
*Ultralight
*Motorlu Yamaç Paraţütü
*Motorlu Yelkenkanat
Ultralight
Genelde tek ya da çift kişilik, bir pilot kabini bulunan küçük tipte bir uçaktır. Mikrolight'ı küçük uçakların çocuğu, büyüklerin torunu olarak niteleyebiliriz. Kısa mesafelerde iniş-kalkış yeteneğine sahip bu araçlar, aynen uçaklarda olduğu gibi Lövye ve Direksiyon ile yönetilirler.
Motorlu Yamaç Paraşütü
Daha önce tanıttığımız Yamaç Paraşütlerinin motoru takviye edilmiş olanıdır. Pilot, sırtına taktığı çok hafif bir motorla, dağa - tepeye gerek kalmadan, düz bir zeminden havalanıp yine aynı düzlüğe inebilir. Oysa ki yamaç paraşütünde pilotun havalanmak için bir tepede bir süre koşması gerekmektedir. Bu tür araçlar belirli bir yüksekliğe ulaştığında, havada Termik koşullar varsa motoru durdurmak da mümkündür.
Motorlu Yelkenkanat
Yelkenkanatın motorlu olanıdır. Araç, pilotun kanatta ki denge noktasını sağa - sola yada ileriye - geriye almasıyla yönetilir. Yamaç paraşütü ve yelkenkanatın motorlu olanların da Lövye ve Direksiyon yoktur. Her iki aracın da tehlike durumlarında kullanarak, güvenli bir şekilde inebilecekleri yedek paraşütleri vardır.
Microlayt uçuşu tüm dünya ülkelerinde yapıldığı gibi ülkemizde de yapılmaktadır. Türkiye'de mikrolayt ile uçmak için Türk Hava Kurumu'na ya da havacılık kulüplerine başvurulmalıdır.