Mehmet Bey önce geçmiş olsun. Karavanlarımızın motorları aynı olduğu gibi, yaşları da aynı. Yalnız sizin Sprinter çok temiz görünüyor. Benim Sprinter de su pompasını değiştirmek için önü açıldığında, ön kısmın çok paslandığını gördük. Ön tamponun vidalarının takıldığı yer tamamen çürüdüğü için kaynak yapıldı ve boyandı. Aracın motoru 326 bin kilometreyi geçti. Araç 3 tona yakın ağırlıkta ve motor 100 kilometrede 8-9 litre arasında dizel yakıyor. Yalnız ben yolda giderken gaz pedalıyla fazla oynamam. Şimdiye kadar -15 derecede bile hiç sorun yapmadan çalıştı. Iki yılda bir yaptığımız Türkiye gezilerinde aracın önemli tüm bakım ve tamirini yaptırıyorum. Milas’taki Necdet ustayı da defterime kaydettim. Almanya’da hemen yeni injektör takarladı.
Gezi sezonu Türkiye’de yakında açılıyordur.
Size güzel geziler dilerim.
Teşekkür ederim Hüseyin bey .
Önce şu yakıt meselesinden bahsedelim isterseniz . İnanırmısınız bu mevzu üzerinde muhabbbet açıldığında genellikle kendi aleyhime cevaplar veriyorum . Şimdi kalkıp da ben 1 litrenin altına düşüyorum desem . herkes yüzüme alaycı bir tavırla " yalancıya bak yalancıya " diyorlarmış gibi geliyor . Sizden cesaret alıyor ve diyorum ki ; Benim aracım (5 silindir 2872 cc ) Kendi sür'at görüntülü kontrol sırınırlaması (85 KM.s ) içerisinde rampalarda da kara duman çıkartmazsanız 1 litrenin altına düşüyor . Aynı derdi yaşayanların içinde bildiğim bir de izmirli Sami arkadaşımız var . O da kimseleri ınandıramıyormuş .
Benim aracım hakkında övgülerinizden çok haz aldım . Belki ben daha az kullanıyor olmam da veya kapalı garajda tuttuğumdan olabilir . Şunuda ekleyeyıim, zaman zaman altına yatar - üstüne çıkar kontrol amaçlı ufak tefek bakım yaptığım da olmuştur . Devirdaim değiştirme zorluğunu başka araçlarımdan hatırlıyorum . 2004 yılında ikinci el olarak satın aldığımda Eski sahibi tarafından egemer de geniş kapsamlı bir bakım yaptırıldıktan sonra satılığa çıkarmışlar . O günden bu yana sadece gerekli olan bakımlarını kendim yaparak kullanmaya devam etmekteyim . Dileğim , sizin de aracınız ile aranızdakı var olduğuna inandığım sevgi ve muhabbetiniz daha uzun yıllar devam etsin. Belirttiğiniz gibi her hava da hiç zorlanmadan çalışabilme lüksümüz var . Sebebinin 5 nci enjektörde bulunan elkronik kontrol sisteminin bize özel olarak sunulduğunu siz de biliyor olmalısınız.
Gezi sezonu dedinizde ; Bazı arkadaşlarımız şu sıralarda Antalyada güneş gözlüğü ile dolaşıyorlarmış . Ne diyelim . Helal olsun
Saglıcak la kalın.
Necdet usta galiba İzmir 6.sanayi sitesinde dükkan sahibi.(Karabağlar).
Acaba Necdet usta arıza üstüne tahmin yaptı mı?
Sn ince999 .
Bu olay , Didim Akbük de başımıza gelmişti . Daha yakın olması sebebiyle Muğla- Milas ilçesinde aracımızı yaptırabileceğimiz tek tamirci olan Necdet ustayı tavsiye edilmiş ve buraya gelmiştik .
Gelmemizin sebebi ise , daha gezimiz devam edeceginden ve enjektör dibinden az da olsa elime ısınmış hava üflediğinden dolayı dır . Daha geniş alet edevat yardımı ile sorunumuz tamamen giderildi.
Teşekkür ederiz selamlar .
Geçmiş olsun Mehmet abi, el becerine ve kararlılığına o kadar alıştıkki enjektörlerle mücadeleni gezi anısı olarak okudum.
Benimde benzer bir arıza yaşamama neden olan enjektörlerde ustamın teşhisi ayar bozukluğundan sanayi tabiriyle işemeden kaynaklanan düzensiz çalışmaydı.
Yolunuz hep açık olsun. Selamlar
Teşekkür ederim Levent kardeşim.
Oluyor bazen böyle , kendimi kaptırıp çayır -çimen muhabbetine dalıveriyorm kendiliğinden . Ne diyeyim bilmem ki . Şu enjektörleri de fermuarlı veya çıtçıtlı bir şey yapabişmiş olsalarda , arada bir açıp yıkar-paklar tekrar tertemiz takardık yerine . Eh Kaderde var ise üzülmek ... Çekeriz olur biter . İlle de karavan ! Yakında kendime yeni güneş gözlüğü alacağım.
Neş'eniz bol olsun selamlar .