Mekanik - Motor Bilgi ve Becerilerimizi Paylaşalım

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan CEM50 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 27
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 10,552

CEM50

Kamp III
Mesajlar
696
Tepkime Puanı
6
Yaş
60
Yer
ANKARA
arazide kaldıgınızda veya küçük tamiratlar için hep arayacagınız bir ustanızmı var
kendinizmi kolları sıvı yosunuz.

kendi yaptıklarımızı mümkünse resimlerle paylaşalım (aksesuar ve dışarda yaptıdıklarımızı kastetmiyorum)
 

Etiketler
Ynt: Mekanik - Motor Bilgi ve Becerilerimizi Paylaşalım

teşekkürler cem50 güzel bir başlık açmışsınız. sürekli modifikasyon konuşuluyor ama arazide bazı sıkıntıları çözmeyi bilmek usta olmadan bazı işlemleri yapabilmek oldukça önemli ve benimde öğrenmek istediğim çok şey var. umarım hakettiği ilgi alakayı görür. selamlar.
 

Ynt: Mekanik - Motor Bilgi ve Becerilerimizi Paylaşalım

Cem50 güzel bi konu açmıssınız
Arazide yada herhangibir yerde aracım bozuldugunda kendim tamir ederim ama o esnada foto çekmek aklıma gelecek en son şey olur heralde
 

Ynt: Mekanik - Motor Bilgi ve Becerilerimizi Paylaşalım

Şu ana kadar aracım arazide arızalanmadı... ama olmayacak diye bir kaide yok.. heralde yapacağım ilk şey cep telefonuma sarılıp çeken bir nokta bulmaya çalışmak olurdu :smiley:
 

Ynt: Mekanik - Motor Bilgi ve Becerilerimizi Paylaşalım

Güzel konu paylaşacak çok şeyim var Cem ellerine sağlık, artık bir etkinliğede gel bir tanışalım.
 



Ynt: Mekanik - Motor Bilgi ve Becerilerimizi Paylaşalım

inşallah sabah 06,00 akşam 20,00-21,00 gibi çalışıyorum bazı pazarlar belki evdeyim
 

Ynt: Mekanik - Motor Bilgi ve Becerilerimizi Paylaşalım

konu gerçekten çok faydalı, acil durumlarda fotoğraf pek mümkün olmayabilir, fotosuzda olsa bilgi birikiminizi paylaşırsanız çok seviniriz,
selamlar
 

Ynt: Mekanik - Motor Bilgi ve Becerilerimizi Paylaşalım

Arazide fotoğraf çekilemeyebilir ama, arızaları ve yapılan işlemi sonradan resimleyerek anlatabiliriz.
 

Ynt: Mekanik - Motor Bilgi ve Becerilerimizi Paylaşalım

Suzuki Vitara ile çok sulu ve çamurlu bir parkur geçtikten sonra verdiğim mola sonrası aracı çalıştıramadım. Kontak hiçbir şekilde tık bile demiyordu. Tek başıma ittirme şansım olmadığı için soruna çözüm bulmam gerekiyordu. Otobüs şoförü olan eniştemin telefon desteği ile aracın kaportasını açıp marş dinamosuna, çekiç sapıyla sertçe bir kaç kez vurdum. Tekrar binip marşa bastığımda araç çalıştı. Bu yöntem en fazla 3 ya da 4 kez işe yarıyor. Sonrasında mutlaka marş dinamosunu tamir ettirmek gerekiyor. Başınıza gelirse mutlaka denemelisiniz. Geçenlerde Nissan sahibi bir arkadaş aradı. Aynı şekilde yolda kalmış. Tarif ettim. Yaptı ve aracı çalıştı. Aklınızda olsun.

Ayrıca yine aynı araçla bir arazi inişi sırasında araç birden bire sıkıştı. Arka tekerlekler zorlanıyordu ve balata kokusu geliyordu. Frenler sıkışmıştı. Aracın arkasından altına yatarak, arka tekerleğe giren fren hidrolik hortumunun bağlantı somununu gevşettim. Bu somunu 13 lük bir anahtar tutuyor. Dışarıya bir miktar yağ fışkırdıktan sonra tekrar sıktım. Bu sayede balataya baskıyı ortadan kaldırdım. 50 km kadar yol gittikten sonra aynı şeyi tekrar yaptı. Ben de aynı işlemi tekrar yaptım. Fakat yanmda her zaman fren hidrolik yağı vardır ve gerekli takviyeyi de fren merkezindeki hidrolik deposuna yaptım. Diyelim ki yanınızda yağ yok. Aynı işlemi yapın fakat mutlaka ilk gördüğünüz servise uğrayın. Benim aracımdaki sorun, arka fren limitörünün arızalanmasıymış. Limitör değişti ve sorun tamamen çözüldü.

Ummadık ve olmadık bir zamanda aracınızın radyatöründen sızıntı başlarsa ve delik yer biraz ufaksa dert etmeyin. İlk servis noktasına ulaşana kadar, aracın radyatörüne bir tutam pul biber atın. Bunu da eniştem söylemişti. Bizzat denedim, hakikaten işe yarıyor. Pul biber suyun dışarı çıktığı noktayı tıkıyor.

Vitaralarda bazen ön 4 çekişten iki çekişe geçildiğinde ön akslar takılı kalıyor. Ya da en azından benim aracımda böyle bir sorun meydana gelmişti. Geri gittiğim halde akslar çekişten çıkmadı. Bundan da, ön tekerlekte bulunan ve içinde dişlileri barındıran hub noktasını sökerek kurtuldum. Servise kadar en azından dişlileri hasardan korudum.

Aklıma gelenler bunlar. Hatırladıkça yazarım.
 

Ynt: Mekanik - Motor Bilgi ve Becerilerimizi Paylaşalım

Teşekkürler. Gerçekten zor zamanlarda işe yarayacak bilgiler.
 



Ynt: Mekanik - Motor Bilgi ve Becerilerimizi Paylaşalım

Teşekkürler. Bizlerin herşeyin tepesine vurma işi bazen işe yarıyormuş. Selamlar.
 

Ynt: Mekanik - Motor Bilgi ve Becerilerimizi Paylaşalım

1 ay önce debriyajı kumsalda çok fazla zorlamaktan yaktım..benim cj yi kumsaldan çıkması için önce stop edip sonrasında birazda ugraşarak 4 lowda 2 inci vitese taktım..debriyaj fonksiyonunu yitirdigi için araç marşla beraber yürümeye başladı.. sonrasında araziden çıkıp birazda yokuş aşagı bir zeminde normal 2 çekere alıp bu sefer 1 vitesle marşla yürüp çalıştırarak sonrasında vites degişimi için devir aralıgını tutturarak birazda trafik sakinligi şansıyla şileden istanbul a döndüm..debriyaj balatası veya merkezi arızalanan arkadaşlara tavsiyemde bu uygulamayla hiç degilse merkezi bir yere araçlarını çıkartabilecekleridir.tabii bendeki olay debriyajın kilitlenmesiydi..diger türlü balatanın sıyırmasında iş görmez..
 

Ynt: Mekanik - Motor Bilgi ve Becerilerimizi Paylaşalım

Size ablamın başına gelen ve bana 3 hafta kafayı yedirten olayı anlatmak istiyorum.

Ablamın 2002 model seri 2 (TD5)discosu vardı.Bir gün herzamanki gibi polonezköydeki yazlıkdan dönerken,yokuş tırmanma esnasında araç gaza basmasına ramen yavaşlamış ve bu esnada dikiz aynasına baktığında bembeyaz bir duman görmüş ve sonunda da araç stop etmiş.Marşa basmış fakat araç gene beyaz duman atarak çalışmamış.Beni aradı bende yanına gittim.Araca bindim çalıştırdım ve gayet şıkır şıkır çalıştı.O zamanlar bostancı sanayide jip servisim vardı yani otomotivci olduğum için,klasik espiriyi yaptım;Beni görünce korktu dedim.Kendi aracımı ablama vererek yola çıktık.Araca 2 boyunca herşyi yaptım gayet sorunsuz çalışıyordu.

2 hafta sonra ablam Kartal E5 karayolundan gene beni aradı aynı sorunla.Aracın yanına ortağım olan ustamla gittik,marşa basmadan kaputu aç dedi.Ben direksiyondayken,marşa bas sesi geldi.Marşa basarken tamam tamam kapat dedi.İndim ne oldu dedim.Oda dükkanda anlatırım dedi ve turboya giren hava hortumunu söktü,marşa bastık araç tekrar çalıştı.Dükkana geldiğimizde turbo motoruna giren hava hortumun komple söktük.Falçata yardımı ile boruyu diklemesine kesti ustam.Açılan borunun içindeki manzara çok tuhaftı.Hava hortumu birkaç katdan üretilmiş ve en içteki katman ayrılmıştı ama tamamen deyil.

Uzun lafın kısası o ayrılan katman ara ara,turbonun hava emme esnasında ayrılıp hava girişini kapatıyormuş ve araç o beyaz dumanı atarak stop ediyormuş.Aradan zaman geçince tekrar eski halini alıp(ben gelince korkup çalışmıştı ya)biz marşa basınca sorunsuz çalışması oymuş.Bunu sürekli yapmamasından dolayı, bizde araç bizdeyken şıkır şıkır çalışınca farketmediğimizden toplam 3 hafta kafayı yedik.Ama enson olayda usta kaputu açıp,marşa bas dediğinde büzüşmeyi görmüş.Tabi burda kısa sürede gitmemizden dolayı,hortum eski halini almaması büyük şans.

Bu bilgi birgün işinize veya paylaştığınız kişilere yardımcı olur.Hem maddi hem manevi kazanç sağlarsınız.Aracı bu sorundan dolayı yetkili servise götürseydik,gerisini sizdüşünün.

Saygılar
 

Ynt: Mekanik - Motor Bilgi ve Becerilerimizi Paylaşalım

aküsü biten otomatik araca kablosuz takviye;
2 tane demir çubuk (2 bijon anahtarı olabilir) aküsü sökülen diğer araçtan aküyü yanaştırın 2 demiri aynı kutuplara sase yapın çalışacaktır. Denenmiştir.
 

Ynt: Mekanik - Motor Bilgi ve Becerilerimizi Paylaşalım

bugün iki cj peş peşe karlı çamurlu tepelerde gezerken benim araç stop etti, marşa bastım kontağın içi kırılmış basmıyor, ama kontağı açıyor. dik bir tepede ve kaygan zeminde olduğu için vurdurmak riskli geldi o ara aklıma elektirikçilerin marş dinamosunu söküp test ederken nasıl yaptıkları geldi :smiley:
kontağı açık bırakıp, marşın üzerindeki kablo bağlanan (+ - ) uclara br tornavidayı ( yada kablo vb.) iki ucada değecek şekilde dokunarak elektiriği direk vermiş oldum ve çalıştırdım.
eve gelince daha rahat bir yolunu buldum, marş otomatiği üzerindeki (+ -) uca aynı işlemi yapıyorum marşa kadar eğilmek zorunda kalmıyorum.
orjinal ve yeni bir kontak bulana kadarda marş otomatiği üzerindeki artı eksi uctan aracın içine kablo çekip, bir düğme bağlıycam, bir süre düğmeli kontak olucak yeni model araçlardaki gibi :smiley:

tabi bu cj için geçerli diğer araçlar için bir şey söyleyemem
 



Ynt: Mekanik - Motor Bilgi ve Becerilerimizi Paylaşalım

benim elimden bişi gelmiyo. ama araçta akü ara kablosu bulundurmak çok faydalı. bir kaç kez soğukta akü basmıyınca çok bilen edasıyla yandaki araçtan takviye yapıp çalıştırdım.zevkli bişi :smiley: ama aracın ağırlığından nefret ediyorum. çalışmadığında buzda tipo ile zor çektik.tiponun baskı balataları yandı tabi. itsen itilmiyo çeksen çekilmiyo.tek kişi biniyorum araç 7 kişilik.sırf bu yüzden daha ufak araçlara gıpta ile bakıyorum :smiley:
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,816
Mesajlar
1,523,899
Kayıtlı Üye Sayımız
166,614
Kaydolan Son Üyemiz
Tolga Gökova

SON KONULAR



Geri
Üst