Mekanik Kapı Kilidi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan TA2RX Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 7
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 11,018

TA2RX

Müzmin öğrenci
Mesajlar
2,556
Tepkime Puanı
616
Yaş
63
Yer
Yalova
Web
www.tcswat.org
Telsiz Çağrı Kodu
TA2RX
Benim uzunca bir süredir ciddi bir derdim var:

Aracın aküsünü şarj için dışarı aldığımda şoför kapısını mekanik olarak anahtarla kilitleyebiliyorum. Ama sağ kapı açık kalıyor.

Kapıların hepsine mekanik (elle açma-kapama) mekanizması ekletmeye çalıştım. Ustam yalnızca arka kapıya eski usul elle çekilip bastırılan türden bir mekanizma ekleyebildi. Bu kapıyı anahtarla açıp kapamak zaten mümkün.

Kayar kapıya otomatik açma-kapama mekanizması eklendiği için zaten (benim isteğim dışında) merkezi sistemden bağımsız oldu. Güvenlik için bu mekanizmaya gelen elektriği merkezi sistem üzerinden açıp kapayacak (röleyle çalışan) bir devre kesici planlıyorum. Böylece kapıları merkezi olarak kilitlediğim zaman kayar kapının uzaktan kumandası devre dışı kalacak. Ancak aracın kilit sistemi açıldıktan sonra çalışır hale gelecek. (İnşallah.)

Ama sağ kapıya mekanik bir kilit çözümü bulamadım. Şu an için tek yapabildiğim bütün kapıları içeriden kilitleyip yan kapıdan ya da arka kapıdan çıkmak. Kayar kapıyı merkezi sistem üzerinden kilitlenir hale getirdiğimde tek seçeneğim arka kapı kalacak. Oraya da yatak geldiğinde iş iyice zor olacak.

Dolayısıyla sağ ön kapıyı mekanik olarak kilitleyip açabileceğim bir düzenek ihtiyacım var. Bu işlerle ilgilenen birisi, bir vakitler kamyonlara içeriden daire kilidi takma uygulaması yapıldığından bahsetmişti. Ama bizim araçların yapısı bu tür bir kilit uygulamasına uygun değil.

Bu soruna herhangi bir çözümü olan var mı? (Yurt dışında birisinin ön kapıları içeriden iple bağladığı çözümü biliyorum )
 

Etiketler

Ynt: Mekanik Kapı Kilidi

atiladi' Alıntı:
Aracın aküsünü şarz için niye dışarı almak gerekiyor?

Araç sürekli yattığı için.

Bir ara sürekli çalıştırıyordum. Harcadığım yakıt parası bir akü parasına denk geldi. Buna rağmen de akü geberdi.

Şarj dışında, ayrıca bir güvenlik önlemi olarak da mekanik olarak kilitleyebilmek istiyorum.
 

Ynt: Mekanik Kapı Kilidi

Senin araçta güneş paneli kurulu, bir çift kabloda aracın aküsüne çekebilir, güneş panelinden yaşam aküleri ve araç aküsü girişine 10 TL'lik 2 adet kesici takarak istediğin günler yaşam akülerini istediğin günler araç aküsünü şarz edebilirsin, böylece bu zahmetten de kurtulmuş olursun diye düşünüyorum, veya 10 watt'lık bir güneş paneli ve basit bir şarz regülatörünü (10watt panel+şarz reg. 60-70 TL) araç aküsüne direkt bağlayarak araç aküsü işini kökünden çözebilirsin..
 

Ynt: Mekanik Kapı Kilidi

Bilahare yapacağım da oraya daha 7 ayım daha var.

Ayrıca işin bir de güvenlik kısmı var. Uzun vadedeki gerekçem de o.
 




Ynt: Mekanik Kapı Kilidi

airboat' Alıntı:
Atila kardeşim,
kardeşime şu an için acil bir çözüm bulunmalı diyorum

Sevgili hocam,

İlginiz için teşekkür ediyorum. Çok şükür çözüm ihtiyacım çok acil değil.

Bulduğum geçici çözüm, aracı olduğu yerde çalıştırıp akü şarj etmeye çalışmak yerine, haftada hiç değilse bir gün gündelik araç olarak kullanmak. Tek sorun park edecek yer bulmakta

Asıl canımı sıkan, bu işe bir çözüm üretememiş olmak. Belki kollektif akılla bir yol bulunur umudundayım, hala.
 

Pratik olarak ben sunu yapıyorum mersedes audı v.s araclarımda denedim uzun yatıslarda.Kapılar kumanda ile kilitlenecek sadece motor kaputu acık kalacak aküyü söküp alın kaputu kapatın.acmak istediğinizde manuel oılarak soför kapısını acin .Sanırım isinizi görür.