Manisa'da Yağmur Sonrası İş; Off-Road Macerası (8 Eylül 2009)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan VoDaFoNeCeLL Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 52
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 16,934

VoDaFoNeCeLL

" Birlikte yaşa, yalnız öl "
Mesajlar
464
Tepkime Puanı
2
Yer
EgE
İki gün evvel yağan ve her yerde felaketlere sebep olan yağmur, Manisa'da da pek insaflı davranmadı. Gerçi can kaybı olmadı ama, epey zorladı. Manisa Salihli'ye bağlı Durasıllı kasabasında bulunan baz istasyonu arızalandığı için gitmem gerekiyordu ve gittim :smiley:

Son 30 metre kala sert zemin birden yumuşadı ve ne oluyor demeye kalmadan battım :smiley: Fakat bu batış hiç iyi olmadı, ortalama 4.5 saat kadar debelendik. Çekmeye o anda başladım.


DSCI0007-1.jpg

DSCI0008.jpg

DSCI0009-1.jpg

DSCI0010-1.jpg

DSCI0011-1.jpg
 

Etiketler
Ynt: Manisa'da Yağmur Sonrası İş; Off-Road Macerası (8 Eylül 2009)

DSCI0013-1.jpg


Diferansiyel kilidi olmasa, orda kıpırdamanın imkanı kalmamıştı. İleri geri kımıldayarak biraz geri gelebildim fakat çok uzun sürmedi. İşte ön taraf :

DSCI0014-1.jpg


Arka taraf da pek iç açıcı değildi gerçi ;


DSCI0015-1.jpg


Yan basamaklarımın yerden 30-35 cm yüksek olduğunu düşünürsek, basamakları yıkamadığımı anlayabiliriz :smiley:

DSCI0017-1.jpg

DSCI0018.jpg

DSCI0019-1.jpg

DSCI0020.jpg

DSCI0021-1.jpg
 

Ynt: Manisa'da Yağmur Sonrası İş; Off-Road Macerası (8 Eylül 2009)

Aracımda en yüksek yer arka tamponlarımdır. Ortalama olarak 60-70 cm yüksektir. Fakat debelendikçe arka battı ve tampon yere değdi sonunda :smiley:

DSCI0024-1.jpg

DSCI0025-1.jpg


Artık nasıl bir çamursa, üstü çamur altı su. Ben o araziye girdiğimde zerre su yoktu. Kazdıkça su çıktı.


DSCI0029.jpg

DSCI0030-1.jpg

DSCI0031-1.jpg
 

Ynt: Manisa'da Yağmur Sonrası İş; Off-Road Macerası (8 Eylül 2009)

En iyi arazi aracı traktördür savından yola çıkarak, civar kasabadan bir traktör çağırdık. Fakat traktörün de yapabileceği çok fazla bir şey yoktu, halat koptu zincir bağladık fakat bu sefer traktör olduğu yerde batmaya başladı. Ve traktörle bu işin olmayacağına karar verdik.

DSCI0032-1.jpg

Kahraman ve yorgun traktörümüz. Biraz hızlı gidebilseler, bundan başkasına binmem yeminle :smiley:

DSCI0033-1.jpg


Traktörcü kardeşim Serhat tekerlek izlerinin içine taş, tahta gibi malzemeleri döşemeye başladı bile çoktan :smiley:

DSCI0035-1.jpg


O kadar çok ileri geri debelendim ki, ön akislerden ses gelmeye başladı. Zaten şu manzarada ben olsam o arabanın yerinde, benden de ses gelirdi :smiley:

DSCI0036-1.jpg


Şansımıza, yakında tuğla yığınları vardı ve onları yola döşedik. Daha doğrusu bu noktada Serhat döşedi :smiley: Uğruna kendimizi parçaladığımız baz istasyonu arka planda görünüyor hafiften. İşte hedefe o kadar yakınken batmak koydu be yau :smiley:

DSCI0037-1.jpg
 

Ynt: Manisa'da Yağmur Sonrası İş; Off-Road Macerası (8 Eylül 2009)


Bunla geçmiş olsun epey zor olmuş anlaşılan

Selamlar
Guven
 



Ynt: Manisa'da Yağmur Sonrası İş; Off-Road Macerası (8 Eylül 2009)

Manzara hiç iç açıcı değildi, debriyaj kokmaya başlamıştı. Zaten eski olan kayışların tamamından ses gelmeye başlamıştı. Üstelik triger kayışı 100 bini devirmişti ve ben kurtulmak istedikçe 4-5 bin devirlerde böğürtüyordum aracı. Açıkçası korktum gümleyecek diye. Yağ değişim zamanı da geçmişti. Her şey çok saçma ilerliyordu.

DSCI0040-1.jpg

Aracın yeni rengi pek yakıştı :smiley:

DSCI0041-1.jpg

DSCI0042-1.jpg
 

Ynt: Manisa'da Yağmur Sonrası İş; Off-Road Macerası (8 Eylül 2009)

Hakikaten macera olmuş size:smiley:


VoDaFoNeCeLL' Alıntı:
Manzara hiç iç açıcı değildi, debriyaj kokmaya başlamıştı. Zaten eski olan kayışların tamamından ses gelmeye başlamıştı. Üstelik triger kayışı 100 bini devirmişti ve ben kurtulmak istedikçe 4-5 bin devirlerde böğürtüyordum aracı. Açıkçası korktum gümleyecek diye. Yağ değişim zamanı da geçmişti. Her şey çok saçma ilerliyordu.

DSCI0040-1.jpg

Aracın yeni rengi pek yakıştı :smiley:

DSCI0041-1.jpg

DSCI0042-1.jpg
 

Ynt: Manisa'da Yağmur Sonrası İş; Off-Road Macerası (8 Eylül 2009)

Yukarıdaki fotoğraftan sonra ben de çamura bulanmak zorunda kaldım.Fotoğraf çekemedim. Sonrasında ileri geri ve tuğla destekli çabalarla ilk noktadan kurtuldum. Tam kurtuldum dediğim anda arkamdaki traktöre çarpmamak için son anda gelen uyarılarla durdum, tekrar battım. Tahtalar vasıtasıyla yarım saat daha debelenip kurtulduk. Yola çıktık, asfalta çıkmak için geçmem gereken alt geçit suyla dolmuştu. Mecburen yan yola yöneldik ve asıl facia orada oldu. İlk battığımız noktadan daha kötü ve daha suluydu. Traktör yine iş görmedi. tuğla taşıyarak suyun altını doldurduk fakat toplamda 2 saat kadar oyalandık bu noktada. En sonunda çıktım fakat debriyaj artık tavanda kavrıyordu. Hemen bi restorana attık kendimizi :

DSCI0043-1.jpg

Bu sene kış modasının böyle olacağını tahmin ediyoruz :smiley:

DSCI0044.jpg

Bu arkadaşlar çok çaba sarfettiler o gece, sağolsunlar.

Aracı görenlerin bize attıkları bakışlar haklıydı sanırım :smiley:

DSCI0046-1.jpg

DSCI0047-1.jpg

DSCI0048-1.jpg
 

Ynt: Manisa'da Yağmur Sonrası İş; Off-Road Macerası (8 Eylül 2009)

Artık gündüz olmuştu. Uyumamıştık, battığımız ilk noktaya geri döndük. Fakat bu sefer aracı biraz geride bıraktık :smiley: Meydan savaşı yaşanmış bölge :smiley:

DSCI0049-1.jpg

DSCI0050-1.jpg

DSCI0051-1.jpg

DSCI0052.jpg
 

Ynt: Manisa'da Yağmur Sonrası İş; Off-Road Macerası (8 Eylül 2009)

Siz siz olun, camınız açıkken çamurda debelenmeyin :smiley: Gösterge paneline kadar çamur doldu.

DSCI0053-1.jpg

Arabayı önce kendim yıkadım şöyle kabaca. Sonra altını yıkattırarak sanayiye götürdüm. Geceden aklımda kalan herşeyi yaptırmalıydım. Tüm kayışları elden geçirttim. Triger kayışının ortasındaki çizgi, kayışın bel verdiğini ve limitini doldurduğunu gösteriyordu. İyiki kopmamış gece.

DSCI0054-1.jpg

DSCI0055-1.jpg


Ahmet usta çok kahrımı çeken hem arkadaşım hem de ustamdır. Birgün Salihli yakınlarında olaki aracınız bozulursa, Salihli sanayi sitesinde bu adam ve Bedir Ustadan başkasına 4x4 aracınızı ellettirmeyin.

DSCI0056.jpg

Ahmet ve Bedir Usta :

DSCI0065-1.jpg

Artık triger kayışımda yepisyeni oldu. Klima, şarj, ıvır zıvır tüm kayışlar değiştirildi.

DSCI0061-1.jpg

DSCI0062.jpg

Kayışların ne halde olduğuna bir de yakından bakalım :smiley:

DSCI0064.jpg
 



Ynt: Manisa'da Yağmur Sonrası İş; Off-Road Macerası (8 Eylül 2009)

Aracın tüm yağ-filtre bakımlarını da yaptırıp, akisleri kontrol ettirdim. Akis körükleri değiştirildi. Gece gelen sesler buradaki yağın olmamasından diye düşündük, haklıymışız. Körükler patlamış. Sonrasında yamularak akislere sürten motor koruma sacı düzeltildi. Frenlere genel bakım yapıldı. Debriyaja ayar yapıldı ama olmadı gibi. Çok yukarıda kavrıyor ve ses geliyor. Yakında bir debriyaj seti değiştirmek farz oldu.

İlk yağmur sonrası bir batma faciası bu şekilde sonlandı. Son olarak detaylı bir motor yıkama, iç yıkama ve genel yıkamadan geçip evimizin yolunu tuttuk.

DSCI0068-1.jpg

İtiraf edeyim, aracın tüm işlerini halledip temizlemeden eve girmemiştim. Uyuyamayacağımı biliyordum. Önce araba sonra ben duş aldım. :smiley:

Dedikleri kadar var, bu gerçekten çok farklı bir tutku :smiley:

Umarım keyifle izlediniz.. Sevgiler..
 

Ynt: Manisa'da Yağmur Sonrası İş; Off-Road Macerası (8 Eylül 2009)

dejavu' Alıntı:
Bunla geçmiş olsun epey zor olmuş anlaşılan

Selamlar
Guven


Teşekkürler Güven Bey.. Ucuz atlattık diyemem ama, en azından atlattık :smiley:
 

Ynt: Manisa'da Yağmur Sonrası İş; Off-Road Macerası (8 Eylül 2009)

Tekrar geçmiş olsun furkan.
 


Ynt: Manisa'da Yağmur Sonrası İş; Off-Road Macerası (8 Eylül 2009)

geçmiş olsun kardeşim, işin zor Allah kolaylık versin
 



Ynt: Manisa'da Yağmur Sonrası İş; Off-Road Macerası (8 Eylül 2009)

Furkancım, gerçekten büyük bir macera yaşamışsınız, büyük geçmiş olsun, ne zaman ne olacağı belli olmuyor işte, olayı sadece araç bakımı ile atlatabilmiş olmana sevindim..
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,680
Mesajlar
1,522,122
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst