Lpg Li Su Isıtıcı (boyler) Çalışmıyor

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan tekelimustafa Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 28
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 7,958
Bahsettiğiniz belirtileri göremedim. Kartı bir elektronik tamirciye götürcem. Bir de araçlar bölümünde benim karavanin konusu var. Oradaki tavsiyeleri de yapıcam. Duruma göre hareket edilen bakalım.. Teşekkürler..

LG-H815 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Etiketler

Ölcemedim hocam. Birazdan eve geçince inşallah..

LG-H815 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Valf bobini bozuk bile olsa yine de ateşleme yapması lazım. Sonuçta hata verip durmalı. Tecrübeli bir elektronikçinin kartı kontrol etmesi iyi olacak. Kartta da fazla eleman gözükmüyor. Tamirinin çok zor olacağını düşünmüyorum.
 

Şayet selenoidi çalıştırıp gaz akışını elde edersek bu kadarına razı olup ocağı elimizdeki bir çakmakla yakmaya razı olacağız.En önemlisi de kendimiz karavanımızdaki bir aleti çalışır hale getirip,moral kazanacağız başka bir şey olursa hemen teslim olmama mantalitesi kazanacagız.Bunlar bir karavancı için önemli olsa gerek.
 



Nihayet vakit bulabildim..
Biraz önce aşağıdaki fotoğrafta valfe giden siyah ve kirmizi bağlantıyı karttan ayırdım. Diğer fotoğraf ise valfin üstten fotoğrafı. Kablo girişleri görünüyor.
Karttan ayırdığım noktadan siyah ve kırmızı kabloyu avometreye bağlayarak ohm değeri ölçtüm. 21 civarı bir değer verdi. Valf üzerindeki bağlantılardan da ölçüm. Aynı değeri verdi. Bir kopukluk yok gibi. Ancak 2. Fotoğrafta valf üzerindeki iki giriş, ince bir kablo ile biribirine bağlı görünüyor. Sonradan yapılma gibi de durmuyor bu bağlantı. Avometre ile kısa devre kontrolü yaptım. Kısa devre var görünüyor. Hem kart çıkış tarafından hem de valf üzerindeki kırmızı ve siyah kablolar üzerinden kısa devre var görünüyor. Böyle olmaması lazım değil mi? Valf üzerindeki bu kısa devre ne işe yarıyor. Kısa devre valfın çalışmasını engellemez mi. Kafam karıştı. Sanırım doğrudan elektronik tamircisinin yolunu tutmalıyım.

 




Fotoğraf gaz valfinin üstten görünüşü.
A noktası karttan gelen eksi kutup.( siyah kablo). B noktası da karttan gelen artı kutup. ( kırmızı kablo) Bu ikisi arasında da okla gösterdiğim yerde ince bir kablo var. Kısa devre dediğim şey bu.
Avometre de kısa devrenin varlığını doğruluyor. Şu durumda elektrik valfin içine girmeden kısa devreden dolaşır bildiğim kadarıyla.. Ama bu kablo sonradan eklenmiş gibi de durmuyor. Kafamı karıştıran bu.. O kabloyu kesip bir de öyle denemeli belki de.

gaz valfi şeması
http://www.teias.gov.tr/eBulten/makaleler/2009/okulyeni2/elektrik/kumanda_dosyalar/image061.gif
 
Son düzenleme:


İnce teller valfin selenoid bobinine giden teller olmalı. Kısa devre değil, 50 ila 200 Ω arası bir değerde olmalıdır diye düşünüyorum. O tel eğer oradan geçerek içeriye giriyorsa aslında A ucunun yanından geçiyor olması gerek iğne gibi sivri bir cisimle gerçekten oraya lehimli mi yoksa temas mı ettiğini anlayabilirsiniz. Bir şekilde temas etmiş ve kısa devre oluşturmuşsa arızanın esas nedenidir ve bu valfi süren transistör de arızalanmıştır ve/veya devrede sigorta varsa atmıştır.
 
Son düzenleme:




Selamlar öncelikle boyler çok riskli bir iş öncelikle gömleklimi yoksa hızlı boyler mi olduğunu bize söyleyebilme imkanınız var mıdır. Ben bir makine mühendisiyim lpg ile boyler kullanımı çok tehlikeli en iyisi doğal gaz ile kullanmak olacaktır. Riskleri azaltmak için aşağıdaki boyler mühendislik sitesinden yararlanabilirsin. Dönüşlerini bekliyorum. Lütfen riskli işler yapma:=) Servis hizmetlerinden bağlantı şemasından tut aşağıdaki şirket sana yardım edecektir ben boyler konusunda hep Ekin endüstriyelden yardım alırım.
Görüşmek üzere.
Eşanjör | Plakalı Eşanjör | Ekin Endüstriyel
 

Makine mühendisi arkadaşım konuya ait su ısıtıcısı karavanın içinde!!!!!
Neden LPG olunca çok tehlikeli oluyorda Doğal gas olunca tehlikeli olmuyor hani şunu bize yarı mühendis yarı halk ağzı ile anlatıversene.