Ynt: LPG hakkında bilmek istedikleriniz.
Sıralı LPG Nedir ?
Sıralı LPG Dönüşüm Sistemi yeni olan bir sistemdir. Bu sistem, "Common-Rail" dizel teknolojisinde görmeye alıştığımız "Orantılı ve Otomatik Dağıtım" prensibini kullanır. Yani klasik LPG sistemlerindeki gibi kontrolsüz dağıtım oluşmamakta, gaz, yanma odalarına "elektronik bir ünite" ile dağıtılmaktadır.
Elektronik ünite ile dağıtımın faydası nedir ?
Bu sistemde, gaz "kontrollü" olarak yanma odasına verildiği için manifold içinde motora zarar verebilecek patlamalar oluşmaz. Çünkü, elektronik üniteye ek olarak her silindir başında enjektör bulunur. Bu enjektörler, daha önce kullanım ve araç tipine göre elektronik üniteye yerleştirilmiş programa uygun olarak gazı yanma odasına aktarır. Bununla birlikte, gaz hem aracın motor yapısına uygun olarak hem de sürücünün kullanım tarzına uygun olarak yanma odasına verilir ve atık gaz durumu minimuma iner.
Kontrollü gaz dağıtımının bir önemli avantajı da "motor çekişi" nin düşmemesidir. Bu sayede araç dönüşüm sonrası performansından pek birşey kaybetmez.
Sıralı LPG Sistemi, ilk çalıştırılma anında otomatik olarak benzinli moda geçer. Çalıştırma sonrası LPG dönüşümü devreye sokar.
Sıralı LPG hakkında diğer detaylar
1. Sistem ayarlarının "çok iyi" yapılması gerekir. Çünkü kötü ayarlar, araçta 10 Hp ye varan kayıplara sebep olur.
2. Ayarların iyi yapılması aracınızda kayıp oluşturmaz. Çünkü iyi ayarlanmış bir Sıralı LPG sistemi en fazla 1.5 Hp kayıba neden olur.
3. Ayarların yapılması sırasında aracın modeli, üretim yılı, motor serisi ve sürücünün kullanım yapısına uygun ayarlar seçilmelidir.
4. Sıralı LPG Sisteminin kullanılması sırasında herhangi bir yasal problem oluşmaması için, dönüşüm sonrası hazırlanan proje ile birlikte ruhsata kaydettirme işlemi yapılmalıdır.
5. Sıralı LPG Sistemleri "güvenlik" konusunda tehlike arz etmez. Çünkü halihazırda ECR6701 standardına uygundur.
6. Sıralı LPG Sisteminde unutulmaması gereken, 10.000 km'de bir filtre değişimi ve düzenli yaz ve kış ayarları yapılmasıdır.
ECR6701 Standardı : Bu standarda uygun sistemler otomatik gaz tahliyesine ve sistem içi gaz basınç kontrolüne sahiptir. Sistem, nakliye borularındaki gaz basıncını sürekli olarak takip eder. Belirlenen bir aralığın dışına çıkıldığında, sistem gaz basıncını tahliye eder ya da sızıntı ihtimaline karşın akışı kapatır.