liberty2004
Yeni Üye
- Mesajlar
- 3
- Tepkime Puanı
- 3
Merhabalar bu forumda yazdığım ilk konu olacak, umarım bir faydam dokunur.
Kendim konuyu açmak zorunda hissettim zira forumdan edindiğim bilgilerin bir karşılığı olarak bir nebze de olsa çorbada tuzum bulunsun istedim.
Hikaye;
Nisan 2014 sonunda uzun araştırmalar(aslında hikayesiyle de bir konu açılır) sonucu aldığım 2004 model Jeep Liberty nin sunroofu hareketli parçalardan birinin kırılması neticesinde bozuldu.
Sunroof un sadece camını çıkarmak yöntemiyle arızayı tespit ederek parça araştırmasına giriştim. Jeep servislerinde ve çıkmacılarda komple sunroof u sattıklarından, gerek bütçemi aşması, gerek sadece bir parça için tüm sunroof u değiştirmenin gereksiz olduğunu düşündüğümden dolayı kırılan parçaların tedariği için araştırmalara koyuldum.
Ebay den aşağıda verdiğim linkteki ürünü bulup, 119$ ürüne, 29,95$ shipment a, 30$ da gümrük bedeline olmak üzere toplamda paypal aracılığı ile 178,95$ ödeyerek siparişi verdim.
http://www.ebay.com/itm/2002-2008-Jeep-Liberty-Sunroof-Repair-Kit-/130857656385?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item1e77b96041&vxp=mtr
Böylelikle 26 Mayıs'ta verdiğim siparişi 18 Haziran'da teslim aldım.
Ürün resminde görüldüğü gibi eksiksiz olarak elime ulaştı. Kutunun içine extradan 7 adet perçin ve siyah gres ve de 3 sayfalık bir instruction kağıdı bırakmışlardı. Kutunun içindekileri ve montaj talimatnamesini görünce gayet mutlu oldum ancak kutu içeriğindeki yedek parçaların haricindeki aksesuarlar ve montaj talimatnamesinin gayet yetersiz olduğunu sonradan anlayacaktım.
16 Haziranda gelen parçaların montajı iş sair yoğunluktan dolayı ancak geçtiğimiz Pazar gününe nasip oldu.
Parçaların montajı için öncesinde tavan döşemesi, sonrasında da sunroof komple sökülmesi gerektiğini ilk arıza tespiti sırasında belirlemiştim. Bundan dolayı çıkabilecek sorunlarda yardım da alabileceğimden ve extra alet edevat gerekebilieceğinden senelerdir kaporta işlerimi yapan ustanın dükkanında buluşmak üzere sözleştik.
Pazar günü saat 11:30 da başladığım işlem akşam 20:45 de bitti.
Bu işlem sırasında dikkat edilmesi gerekenleri notları aşağıda belirtiyorum.
- Tavan döşemesinin kağıdımsı kırılgan bir yapısı var söktükten sonra araç dışına çıkarılırken çok dikkat edilmeli.
- Döşeme ve aparatlarının sökümü ve montajı esnasında kirli elle çalışılmamalı.
- Sunroofu sökerken ilk bakışta ön arka tüm perçinlerin sökülmesi gerekiyor gibi gözükse de öndeki perçinlerin sökülerek ön taraftan parçalar çıkarılıp, monte edilebiliyor.
- Tavan sökümü esnasında perde hava yastıklarına ve bağlantılarına azami hassasiyet gösterilmeli.
- Sunroofu tekrar araca montaj ederken su tahliye hortumlarının montajı unutulmamalı.
- Satınalıp değiştirdiğimiz parçalar her iki yönde ve de arkaya ve öne bakarak montaj edilebiliyor. Yani bu demek oluyor ki sağda öne bakması gereken parçayı solda geriye bakacak şekilde takıp sunroof un ilk çalışmasında parçaları kırabilirsiniz. Paketlerinin içinde ve parça üzerinzde L(sol) ve R(sağ) ingilizce olarak yazılmış. İleri geri yönünü de karıştırmamak için parçaları sökmeden önce mutlaka monte hallerinin detaylı resimlerini çekin derim.
- Sunroofu camını monte etmeden kesinlikle çalıştırmayın. Zira tüm mekanik sistem camın parçalara yaptığı baskı ve denge hesaplanarak üretildiğinden cam olmadan çalışan parçalar zarar görebilir. (Bu uyarı gelen ve genelde bir işe yaramayan montaj talimatnamesinde yazıyor).
- Tüm raylar ve kanallar çok ince ve özenerek temizlendikten sonra greslenmeli. Ben temizlik için balata spreyi kullandım sorun çıkmadı.
Tüm bu işlemler esnasında yaşadığım tek sorun sunroof motorunun kalibrasyonuydu. Gelen montaj talimatnamesinde anlatılan sonrasında da lostjeeps ten check ettiğim kalibrasyon işlemini başarıyla gerçekleştiriyor fakat sunroofu kapattığımda 1,5 cm geride kalıyordu.
Kalibrasyon işlemi sırasıyla
- Sunroof u Auto tuşuyla açık poziyona getir.
- Sonra 10 Sn Autoya basılı tut, sunroof daha da geriye kadar gidip sonra eski pozisyonuna geri gelene kar bekle ve auto tuşunu bırak
- Sonrasında Auto tuşuna 6 sn basılı tutarak sunroof un kapalı pozisyona gelmesini bekle ve tuştan elini çek.
Tüm yukardaki işlemleri yaptığımızda sunroof tam kapanmıyor ve V modunda olması gerekenden 2 cm daha az açılıyordu. Bunu da bizim ustanın verdiği fikirle sunroof motorunu kandırarak çözdük. Sunroof u tam açtık sonra motoru sunroof tan sökerek iki kez basma yöntemiyle biraz kapadık. İşin aslında ben bu işin tutmayacağını düşünüyordum ama oldu. Sonrasında bu yöntemi biraz geliştirdim bu işlemi böyle yapmanızı öneririm tabi sizde de kalibrasyon tutmazsa.
- Öncesinde camı V tuşunu kullanarak kapalı kalmasını istediğiniz konuma getirin.
- 3 adet vidasını söktüğünüz motorun elektrik bağlantılarını kesmeden mekanik sistemden ayırın.
- Kapama tuşuna motor durana kadar basılı tutun.
- Motoru yerleştirerek 3 adet vidasını takın.
Bu sayede motor kapalı konumunu sizin en son belirlediğiniz konum olarak set etmiş olacaktır.
Yukarıda belki bir faydam olur diye yaptığım işlemleri tek tek anlatmaya çalıştım. Eklediğim görsellerin yetersiz olduğunu biliyorum ancak bu konuyu paylaşmak yeni aklıma geldi yoksa adım adım resimliyor olurdum. Bu eksikliğimizi de eğer böyle bir işe kalkışacak birileri olursa her safhasında telefon ve maille yardımcı olma sözü vererek gidermiş olayım.
Netice olarak internetten sipariş ettiğim kit işe yaradı, sizler de böyle bir sorunla karşılaşırsanız benim gibi hobi olarak kendiniz bu onarımı yapabilir ya da ustanıza yaptırtarak paranızın bir miktarını cebinizde tutabilirsiniz.
FERAGAT:Lütfen dikkat edelim, yapmış olduğum tüm işlemler ve bahse konu araç 2004 Model Jeep Cherokee/Liberty içindir. Araç model farklılıkları ve/veya teknik uzmanlığı olmayan kişilerin yapacağı yanlış müdahaleler neticesinde aracınızın hayati(SRS etc.) ve/veya diğer parçalarında oluşabilecek her türlü zarar sizin kendi sorumluluğunuzda olacaktır.
Saygılar sunuyorum.
Kendim konuyu açmak zorunda hissettim zira forumdan edindiğim bilgilerin bir karşılığı olarak bir nebze de olsa çorbada tuzum bulunsun istedim.
Hikaye;
Nisan 2014 sonunda uzun araştırmalar(aslında hikayesiyle de bir konu açılır) sonucu aldığım 2004 model Jeep Liberty nin sunroofu hareketli parçalardan birinin kırılması neticesinde bozuldu.
Sunroof un sadece camını çıkarmak yöntemiyle arızayı tespit ederek parça araştırmasına giriştim. Jeep servislerinde ve çıkmacılarda komple sunroof u sattıklarından, gerek bütçemi aşması, gerek sadece bir parça için tüm sunroof u değiştirmenin gereksiz olduğunu düşündüğümden dolayı kırılan parçaların tedariği için araştırmalara koyuldum.
Ebay den aşağıda verdiğim linkteki ürünü bulup, 119$ ürüne, 29,95$ shipment a, 30$ da gümrük bedeline olmak üzere toplamda paypal aracılığı ile 178,95$ ödeyerek siparişi verdim.
http://www.ebay.com/itm/2002-2008-Jeep-Liberty-Sunroof-Repair-Kit-/130857656385?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item1e77b96041&vxp=mtr
Böylelikle 26 Mayıs'ta verdiğim siparişi 18 Haziran'da teslim aldım.
Ürün resminde görüldüğü gibi eksiksiz olarak elime ulaştı. Kutunun içine extradan 7 adet perçin ve siyah gres ve de 3 sayfalık bir instruction kağıdı bırakmışlardı. Kutunun içindekileri ve montaj talimatnamesini görünce gayet mutlu oldum ancak kutu içeriğindeki yedek parçaların haricindeki aksesuarlar ve montaj talimatnamesinin gayet yetersiz olduğunu sonradan anlayacaktım.
16 Haziranda gelen parçaların montajı iş sair yoğunluktan dolayı ancak geçtiğimiz Pazar gününe nasip oldu.
Parçaların montajı için öncesinde tavan döşemesi, sonrasında da sunroof komple sökülmesi gerektiğini ilk arıza tespiti sırasında belirlemiştim. Bundan dolayı çıkabilecek sorunlarda yardım da alabileceğimden ve extra alet edevat gerekebilieceğinden senelerdir kaporta işlerimi yapan ustanın dükkanında buluşmak üzere sözleştik.
Pazar günü saat 11:30 da başladığım işlem akşam 20:45 de bitti.
Bu işlem sırasında dikkat edilmesi gerekenleri notları aşağıda belirtiyorum.
- Tavan döşemesinin kağıdımsı kırılgan bir yapısı var söktükten sonra araç dışına çıkarılırken çok dikkat edilmeli.
- Döşeme ve aparatlarının sökümü ve montajı esnasında kirli elle çalışılmamalı.
- Sunroofu sökerken ilk bakışta ön arka tüm perçinlerin sökülmesi gerekiyor gibi gözükse de öndeki perçinlerin sökülerek ön taraftan parçalar çıkarılıp, monte edilebiliyor.
- Tavan sökümü esnasında perde hava yastıklarına ve bağlantılarına azami hassasiyet gösterilmeli.
- Sunroofu tekrar araca montaj ederken su tahliye hortumlarının montajı unutulmamalı.
- Satınalıp değiştirdiğimiz parçalar her iki yönde ve de arkaya ve öne bakarak montaj edilebiliyor. Yani bu demek oluyor ki sağda öne bakması gereken parçayı solda geriye bakacak şekilde takıp sunroof un ilk çalışmasında parçaları kırabilirsiniz. Paketlerinin içinde ve parça üzerinzde L(sol) ve R(sağ) ingilizce olarak yazılmış. İleri geri yönünü de karıştırmamak için parçaları sökmeden önce mutlaka monte hallerinin detaylı resimlerini çekin derim.
- Sunroofu camını monte etmeden kesinlikle çalıştırmayın. Zira tüm mekanik sistem camın parçalara yaptığı baskı ve denge hesaplanarak üretildiğinden cam olmadan çalışan parçalar zarar görebilir. (Bu uyarı gelen ve genelde bir işe yaramayan montaj talimatnamesinde yazıyor).
- Tüm raylar ve kanallar çok ince ve özenerek temizlendikten sonra greslenmeli. Ben temizlik için balata spreyi kullandım sorun çıkmadı.
Tüm bu işlemler esnasında yaşadığım tek sorun sunroof motorunun kalibrasyonuydu. Gelen montaj talimatnamesinde anlatılan sonrasında da lostjeeps ten check ettiğim kalibrasyon işlemini başarıyla gerçekleştiriyor fakat sunroofu kapattığımda 1,5 cm geride kalıyordu.
Kalibrasyon işlemi sırasıyla
- Sunroof u Auto tuşuyla açık poziyona getir.
- Sonra 10 Sn Autoya basılı tut, sunroof daha da geriye kadar gidip sonra eski pozisyonuna geri gelene kar bekle ve auto tuşunu bırak
- Sonrasında Auto tuşuna 6 sn basılı tutarak sunroof un kapalı pozisyona gelmesini bekle ve tuştan elini çek.
Tüm yukardaki işlemleri yaptığımızda sunroof tam kapanmıyor ve V modunda olması gerekenden 2 cm daha az açılıyordu. Bunu da bizim ustanın verdiği fikirle sunroof motorunu kandırarak çözdük. Sunroof u tam açtık sonra motoru sunroof tan sökerek iki kez basma yöntemiyle biraz kapadık. İşin aslında ben bu işin tutmayacağını düşünüyordum ama oldu. Sonrasında bu yöntemi biraz geliştirdim bu işlemi böyle yapmanızı öneririm tabi sizde de kalibrasyon tutmazsa.
- Öncesinde camı V tuşunu kullanarak kapalı kalmasını istediğiniz konuma getirin.
- 3 adet vidasını söktüğünüz motorun elektrik bağlantılarını kesmeden mekanik sistemden ayırın.
- Kapama tuşuna motor durana kadar basılı tutun.
- Motoru yerleştirerek 3 adet vidasını takın.
Bu sayede motor kapalı konumunu sizin en son belirlediğiniz konum olarak set etmiş olacaktır.
Yukarıda belki bir faydam olur diye yaptığım işlemleri tek tek anlatmaya çalıştım. Eklediğim görsellerin yetersiz olduğunu biliyorum ancak bu konuyu paylaşmak yeni aklıma geldi yoksa adım adım resimliyor olurdum. Bu eksikliğimizi de eğer böyle bir işe kalkışacak birileri olursa her safhasında telefon ve maille yardımcı olma sözü vererek gidermiş olayım.
Netice olarak internetten sipariş ettiğim kit işe yaradı, sizler de böyle bir sorunla karşılaşırsanız benim gibi hobi olarak kendiniz bu onarımı yapabilir ya da ustanıza yaptırtarak paranızın bir miktarını cebinizde tutabilirsiniz.
FERAGAT:Lütfen dikkat edelim, yapmış olduğum tüm işlemler ve bahse konu araç 2004 Model Jeep Cherokee/Liberty içindir. Araç model farklılıkları ve/veya teknik uzmanlığı olmayan kişilerin yapacağı yanlış müdahaleler neticesinde aracınızın hayati(SRS etc.) ve/veya diğer parçalarında oluşabilecek her türlü zarar sizin kendi sorumluluğunuzda olacaktır.
Saygılar sunuyorum.