Arkadaşlar araziye girerken lastik basıncında degişiklik yapıyormusunuz? Bu işin belirli bir standardı var mı? ve gerçekten ne kadar işe yarar? Bu arada arazide özellikle tavsiye edeceginiz ve hemen satın alabilecegimiz kompresör var mı?
Çok genel ve yüzeysel bir kavram,
Kumda düşük,çamurda yüksek basınç daha iyi performans verir.Nedenleri,kumda düşük basınçlı lastiğin palet misali alana yayılması,çamurda ise yüksek basınçlı lastiğin kürek misali sert zemin bulana kadar batmasıdır.
lastik üreticileri lastiği takılı olan araç tarafından belirtilen basınçta kullanılmasını tavsiye etmekle beraber yalnızca kara battığı ve çıkmakta zorlandığı zamanlarda hava basıncının azaltılabileceğini, araç kurtulduktan sonra en kısa zamanda lastik basıncının ayarlanmasının doğru olduğunu söylüyorlar. ancak 4 çeker araçlarda buna gerek varmı bilmiyorum.
lastiği tam havasında kullanıyorum ben. aracım pajero dizel. kısa şase. en büyük sıkıntı karlı yolda durunca geri geri kaymak . onun haricinde pek sorun yaşamadım.
Bende maxxis MT var. Sadece karda iyi. Çamurda bile ortalamanın altında bence. Hele çimde buzdaki gibi kayıyor. Ama hava basıncı etkili olur mu bilemiyorum? Bu nedenle araziye girince arkaya petlasın taktör lastigini takmayı önde maxxis ile devam etmeyi düşünüyorum. İki lastigi yanımda taşımak kolay ( biri stepne yerine digeri tavana)
Şahsen biz pek uğraşmıyoruz.Ama gerek araçların,gerekse lastiklerin teknik bilgilerinde bu işlemin fayda sağlayacağı irdelenmekte.Örneğin ACMAT'ın çamurluklarında arazi ve yol için optimum hava basınç değerleri tablosu bulunuyordu.
Sizin lastik probleminizi hava basıncının çözeceğini pek sanmıyorum.Çamurdaki sıkıntısı kanalların çamur tahliyesini iyi yapamamasından kaynaklanıyor olabilir.
Ayrıca çavuş desenli lastik mantıklı bir fikir gibi görünüyor.
ben kayalık yere girerken mudzillaları 16 havaya kadar düşürüyorum, çamurda kanalları boşalta bilsin diye yüksek basınç kullanmak lazım... esasında her lastiğin özelliği farklı ve arabanın ağırlığına göre de değişiyor. 200 usd ayırıp kompresör almak en güzeli ... Kayada ve çamurda ayar yapmak kesinlikle değer diyorum... ama hava çok düşürmekde tehlikeli tabiii bead lock lazım..
lassanın ok144 ü iyi ama biraz sesli.15 inç olanı yok galiba. HKS reklamın kocaelinde geçen hafta yapılan yarışlarında tırmanma etabına en son yarışmacının arkasından 4 yolcuyla beraber girdim. Lastikler petlasın traktör lastikleriydi. Sonuç mükemmeldi. Tabi asfalta çıkınca çok ses yapıyor. Ama ok 144 daha makul heralde . Sitede ladacılar var sa onlar daha iyi bilir tabi... 16 inçte seçenekler daha fazla sanırım.
Özel oto (Maslak) Atilla'da vardı... Benim iş yerime çok yakın ptesi uğrar sorarım.. Esasında bir sürü kompresör var etrafta...20-30ytl ye bile carrefour da felan bulunuyor ama burda önemli olan istediğiniz PSI'a en kısa sürede çıkmak..ucuz kompresörler çok yavaş hava basıyor, konvoyu bekletmek ayıp tabii...
şu beadlock konusunu bir anlatırmısınız. janta takılan halkalardı ama eskidenmi daha çok kullanılıyordu. lastik havasında kullanılınca gerek olmuyor herhalde değilmi?
Lastiği havasında kullanınca gerek yok ama arazide çok süratli gidenler trophy truck lar kullanıyorlar diye biliyorum... 200km hızla uçup 100m ileriye düşüyorlar
İşin mantığı çok basit lastiğin jantın içinde kalmasını sağlayan içindeki hava basıncıdır. Jant ile lastiğin temas ettikleri tek nokta yanakların bittiği yer (bead) lastiğin basıncını çok düşürünce yanakların jantlara yaptığı güçde düşüyor tabii ve sıyrılma riski oluyor. Bunu engellemek için çemberleri vidalıyorlar. Esasında standardında 2 çember var iç çember ve dış çember, biribirlerine vidalanıyorlar ama bir sürü değişik tipi çıkmış...
Çembersiz olanlarıda var, şambriyel gibi bir malzeme daha koyuluyor jantın içine onun sibobu ayrı.. (jant deliniyor yani) o hep şişik kalıyor ve lastiğin yanaklarını janta bastırıyor. Şambriyel gibi dediysemde tipi değişik biraz, jantın çukurunu dolduracak şekilde şişiyor...