Landrover Diferansiyel Kilidi Hakkında

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Baki Ö. Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 42
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 31,482

Baki Ö.

Kamp II
Mesajlar
263
Tepkime Puanı
2
Yer
KONYA-BOZKIR
arkadaşlar defender da orta dif kilidinden ayrı ön ve arka dif kilidide varmıdır lütfen yardım bu konularda zayıfım ileriye dönük projelerim var şimdilik araçlar ve sistemler hakkında bilgi topluyorum tabiki sizlerin desteğiyle teşekkürler
 

Etiketler
Ynt: Landrover Diferansiyel Kilidi Hakkında

Standart halinde yoktur. değişik marka model diff kilitlerini alıp takabilirsiniz. diff'lerin 10 veya 24 spline'dir. aracınızda hangisi olduğunu öğrenip o şekilde satın almanızı tavsiye ederim.
 

Ynt: Landrover Diferansiyel Kilidi Hakkında

teşekkürederim Engin şimdilik bu kadarı yeter taktırmayı düşünürsem ayrıntısını ilerde yardımlarınızla hallederim
 

Ynt: Landrover Diferansiyel Kilidi Hakkında

Selamlar,
aramiza hosgeldiniz... Defender'daki kiltler:

1) Merkez kilidi , Standart gelir... calistigindan emin olsaniz iyi olur
2) Arka Kilit: Para karsiliginda gelir ;-) Cok isinize yarayacaktir, alsaniz iyi olur.. Montaji cok da kolaydir.
3) On kilit: Tabii para karsiligi :smiley: Olmasinda faide vardir ama pek az Defender kullanicisi takmistir, ayrica montaji zahmetlidir..

ilave olarak, genelde kullanilan on/arka kilitler devamli devrede olan mekanik kilitlerdir.. Bir de istendigin de devreye sokulan "hidrolik" olanlar var.. Tabii daha makul ama oldukca pahalidir.
iyi gunler, reha
 

Ynt: Landrover Diferansiyel Kilidi Hakkında

bir kaçgündür bu konuyu düşünüyorum sanırım nadir abi biliyordur.

acaba kilit almak yerine hurdacıdan çıkma eski 404 unimog diferansiyelini defendere monte edilse nasıl olur ,portal redüksiyon dişlisi sanrım hızı azaltabilir ama bence çok kulanışlı olur.bu dif.lerde dif kili ön ve arkada var zaten
 



Ynt: Landrover Diferansiyel Kilidi Hakkında

reha bey bahsettığınız kıtler dıscovery ıcınde aynımıdır.bırde calıstıgna emın olsanız dedıgınız orta kılıdın calıstıgına nasıl emın olabılırız
 

Ynt: Landrover Diferansiyel Kilidi Hakkında

Selamlar,
Arka kilit "disli sayisi" tutyor ise ayni ama bildigim "on kilit" farkli.. "Calistigindan emin olsaniz iyi olur" dedigim, arazide karsilastigimiz oluyor, kilit kolu tam kumanda etmiyor ve kilide gecmiyor yada kilitde problem oluyor.. Bu durumda da arac arazi de aptallasiyor ve buldugu her engebe de sizi uzuyor.. Demek istedigim, araci satin alacaginizda calistigini kontrol edin.. testi kolay, arka iki tekerleginde patenaj yapacagi bir yer bulup on tekerleklerin calistigina bakmaniz yeterli tabii... Aslinda en iyisi bir ustaya gostermek.. iyi gunler, reha
 

Ynt: Landrover Diferansiyel Kilidi Hakkında

selam reha bey
dif kilitleri hakkında çok şey okudum. forum içinde bir çok yerde kısım kısım geçti. ancak hala kafamda çalışma mantığını yerleştiremedm. rica etsem biz yeni üyelere anlaşılır şekilde, defenderlerde diferansiyel sistemi nasıl çalışır, ön, orta, arka def nedir, sonradan dışarıdan takma kilitler ne işe yarar vs. çok teşekkür ederim. menderes.
 

Ynt: Landrover Diferansiyel Kilidi Hakkında

Reha bey rica etsek Türkiyeden bulunabilecek bir hidrolik diff-lock markası tavsiye edebilirmisiniz? Selam ve saygılar..
 

Ynt: Landrover Diferansiyel Kilidi Hakkında


110 LR Defenderlarda bildiğim kadarı ile merkezi dif.kilidi var.

Arkaya veya öne neden artı olarak dif.kilidi takılma ihtiyacı duyuluyor?[/b]
 



Ynt: Landrover Diferansiyel Kilidi Hakkında

denizakvaryumu' Alıntı:
110 LR Defenderlarda bildiğim kadarı ile merkezi dif.kilidi var.

Arkaya veya öne neden artı olarak dif.kilidi takılma ihtiyacı duyuluyor?

Yazılıarınızda küçük harf kullanırsanız sevinirim. Büyük harf kullanımı bağırmak anlamına geliyor.
Defenderda merkezi kilit standart. düzgün lastikle geçemiyeceğiniz engel çok azdır. Fakat ben sınırları zorlarım derseniz arka dife havalı % 100 kilit takarsanız iyi olur. Arazide öyle bir zaman geliyorki ön arka dif kilidi bile olsa araç şase üzerine oturuyor. :smiley:
 

Ynt: Landrover Diferansiyel Kilidi Hakkında

denizakvaryumu' Alıntı:
110 LR Defenderlarda bildiğim kadarı ile merkezi dif.kilidi var.

Arkaya veya öne neden artı olarak dif.kilidi takılma ihtiyacı duyuluyor?[/b]

Diferansiyel kilidini açıklamak için önce diferansiyelin tarifini yapmak lazım diye düşünüyorum. Diferansiyel en basit anlamda bir aracın çekiş olan aksındaki iki lastiğin farklı süratte (tur sayısında) fakat aynı güçle dönmesini sağlayan dişli mekanizmadır. Bu aracın özellikle dönüşler esnasında lastiklerin farklı tur sayıları ile dönme ihtiyacına cevap veren sistemdir (iç tarafta kalan lastik dış taraftakinden daha az tur yapar).

Diferansiyel kilidi bunu engelleyerek her iki lastiğin turunu eşitler. Buna niye ihtiyaç var? Arabanın çekiş olan aksındaki lastiklerden biri patinaja düştüğünde - yani boşa döndüğünde - diferansiyel yüzünden diğer lastik hareket etmez ve aracın hareketine katkıda bulunmaz. Kilit olması durumunda lastiklerden birinin patinaja düşmesi önemli değildir. Her iki lastikte aynı turda dönmeye devam eder - dolayısı ile aracın hareketi devam eder.

Değişik tip kilitler mevcut; sürekli kilitler, sınırlı kaydırmalı tip kilitler, havalı kilitler (manuel), elektromekanik kilitler (manuel).

Defender'a gelince; Defender sürekli 4 çeker bir araç. Bu yüzden motorun çekiş gücü sürekli olarak 4 lastiğe birden aktarılmakta. Bunun sonucu olarak, ön aks ve arka aksta birer diferansiyel olduğu gibi birde vites kutusuna yakın bir diferansiyel daha var. Çünkü araç dönüş yaparken 4 lastik de farklı turlarda dönmek zorunda. İç taraftaki lastikler daha az, dış taraftakiler daha fazla, öndekilerde arkadakilerden daha fazla. Eğer merkezi diferansiyel olmaz ise araç tam tur dönüşlerde yine lastiklere ve yürüyen aksama yük bindirir (ön ve arka akslara aynı turu göndermeye çalışır ancak bu akslardaki lastikler farklı turlarda dönmeye çalışacaklardır). Mekanik arızaya yol açabilir ya da lastikleri aşındırır.

Bu tür 4 çeker sistemler (Modern 4x4 lerde olduğu gibi) elektronik sistemlerle desteklenmiyor ise, çok kaygan bir zeminde (örneğin 4 lastikde buzda ise) tutunma katsayısı en düşük olan lastik patinaja düşer ve diğer 3 lastik hiç hareket etmez. Bu gibi durumlarda, Defender'da standart olarak merkezi diferansiyeli kilitleme imkanı var. Özellikle kaygan zeminde, merkezi diferansiyeli kilitleyerek her iki aksa eşit tur gönderilip aracın örneğin ön aksında bir lastik patinaja düştü ise, arka akstaki iki lastiğin dönmeye devam etmesi sağlanır. Doğal olarak ön akstaki diğer lastik hareket etmeyecektir.

Bunun teknik olarak bir ileri durumu yukarıda anlattığım gibi akslara da kilit koymaktır. Akslarda kilit olduğu durumda 4 lastik herhangi birinin tutunma katsayısından bağımsız olarak aynı turda dönerler - böylece herhangi biri tutunabiliyorsa, ileriye doğru araç hareketi devam eder. Bu, ağır offroad parkurlarında oldukça gerekli bir uygulama (ağır çamur, kaya tırmanma, derin kar, buz v.s. gibi)

Arka aksta sürekli kilit olması normal sürüş dinamiğini çok ciddi etkilememekle birlikte ön aksta sürekli kilit olması normal asfalt sürüşünde son derece tehlikeli bir durum. Bu yüzden ön aks için istendiğinde kilitlenebilen ya da sınırlı kaydırmalı bir diferansiyel kilidi tercih edilmeli.
 


Ynt: Landrover Diferansiyel Kilidi Hakkında

Nejat bey , Defenderderin Diff-lock unu ve extra diff-lock u çok güzel anlatmışsınız , çok makbule geçti ,ben sayenizde öğrendim. Yoksa defenderde yarım diff-lock vardır diyorlardı ,bunun yarımı nasıl olur diye düşünüp duruyordum. Çok teşekkürler sağolun.
 

Ynt: Landrover Diferansiyel Kilidi Hakkında

vosdost' Alıntı:
Yazılıarınızda küçük harf kullanırsanız sevinirim. Büyük harf kullanımı bağırmak anlamına geliyor.
Defenderda merkezi kilit standart. düzgün lastikle geçemiyeceğiniz engel çok azdır. Fakat ben sınırları zorlarım derseniz arka dife havalı % 100 kilit takarsanız iyi olur. Arazide öyle bir zaman geliyorki ön arka dif kilidi bile olsa araç şase üzerine oturuyor. :smiley:

ben ladrover defenderım var defransiyel kılıtlı yapmak ıstıyorum nerden bulabılırım ve fıyarlrı nekadardır

Fotoğraf-0011.jpg
 



Ynt: Landrover Diferansiyel Kilidi Hakkında

http://www.humaoto.com/
http://www.aniloto.com.tr/
http://www.kayalaroto.com.tr/

http://www.sahibinden.com/detroit_diff_locker_kilit_rover_24_freze_ba_207a_-71WQQaXQQ7045651WQQpXQQdisplayitem? bu Defender işçin 24 freze olan. sizin araç Series galiba, ona uygun olanı ayrıca sormanız lazım.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,828
Mesajlar
1,524,126
Kayıtlı Üye Sayımız
166,623
Kaydolan Son Üyemiz
kalyoncusenol@gmail.

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst