reha abi 2.5 benzinli bi ambulans var satılık milli emlaktan. fiyatı gayet ekonomik sadece motor bloğu çatlak dediler. maddi gücüm iyi bi land almaya yetmediği için bunlara bakıyorum abi ama ne kadar doğru yapıyorum oda tartışılır tabi.
Reha abinin dediği doğrudur. unutulmaması gereken bir konu daha var. çatlağı yapmak için motoru sökecekler. dolayısı ile "açmışken yenileyelim" mantığı hakim olacağı için, parçalar yataklar pistonlar felan yenilenir. contalar felan değişir. iyi olur, uzun süre kullanım için gereklidir. lakin masrafı artırabilir. hazırlıklı olun.
Eğer çatlak tamir edilebilecek bir çatlaksa iş o kadar da zor değil. Fakat yapılamazsa motor değiştirmek lazım. Ankara yolları gözükür. Benzinliden benzinliye motor değişimi o kadar zor değil. Birde aldığınız motorun durumuda çok önemli. Motor sıfır alınmadığı için içinden ne çıkacak bilinmez.Bu arada aracın kasası nasıl. Fotosu varsa ekleyebilir misiniz? Motor alttakım yürüyen yapılır fakat kasa bozuksa yapılacak birşey olmaz.
bu gün benim aracın silindir kapağı çatladı yağa su karştırdı söktüler tamir imkanının olmadığını söylediler yanlız defender silindir kapakları çok dayanıklı değilmiş dediler acaba ömrünü uzatmak için ne yapabilirim kullanım hatasımı var acaba ? bu konu ile ilgili bilgidi olan arkadaşlardan yazmalarını rica ediyorum saygılar
evet lpg kullanıyorum ama servis genelde land rover defenderlerin silindir kapağında sürekli sorun yaşadıklarını resmi dairelerde benzin kullandıkları halde bu sorunları yaşadıklarını söyledi tavsiye olarak motor hararetliyken hemen stop etmememi ve soğukkende hemen hareket etmememi önerdi sisin öneriniz varmı acaba ? teşekkürler
dediğiniz gibi zaten benzinde de varsa böyle bir sorun zaten kroniktir...ben 300tdi defender kullanmıştım, 2.5 benzinlileri bilemeyeceğim malesef...300tdi da pekçok sorun yaşadım ama kapak ile ilgili bişey gelmemişti başıma...hararetliyken stop etmeme işi biraz saçma geldi bana, soğumaz ki bu motor rolantide...
Benzinli motorun silindir kapağı gerçekten hassas. Bende aracı aldığımda silindir kapağı çatlaktı. Su tıpalarının üstünde boydan boya. Kaynak yapılabilrdi fakat hem fiyatı çok yüksek olacaktı hemde saatli olmıyacaktı. Bende bir kapak alıp taktım. Sibob yuvalarına çelik yuva çaktırdım. Lpg kullanıyorum. Lpg kulanımında çelik yuva kapağın ömrünü uzatmaktadır. Metallerin ani soğuması ve ani ısınması çatlamalara sebeb olur. Motorun sıcakken birden kapanması.Çatlamaya sebeb olabiliyor. Motoru 1-2 dakika rolantide çalıştırmak hararetin ani olarak düşmesini engeller. Benim aracımda 88 derece termostat ve civalı hararet saati var. Motoru hemen kapatırsam hararet 100 derecelere dayanıyor. Fakat motoru 1-2 dakkika çalıştırarak kapatırsam motor kapandıktan sonra hararet yükselmiyor.
Sayin Vosdost'un dedigi dogrudur,zira motoru hemen stop ederseniz,su devir daim pompasi da durur.Boylece motordaki isinan su da devir daim pompasindan gecmeyecegi icin,sogutacagi yerde harareti arttirir.