Land Rover 110 için Lastik Seçimi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan FaTaLL Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 62
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 19,727

FaTaLL

Ana Kamp
Mesajlar
30
Tepkime Puanı
0
ortalama günde 30-80 km arası yol yapıyoruz şu an üstünde pirelli as 22 10pr 7.50-16C var bu lastikler iç lastikli kullanılması gerekiyormuş ama daha önceleden iç lastiksiz takılmış 2-3 günde bir hava basıyorum 55bar basıyorum 2-3 sonra 35-40 bar a kadar düşüyor lastiklerde eskidi zaten gevşek zeminli kumda daha verimli olabilecek bi lastik türü düşünüyorum tabii dublex olması lazım ve yanak yüksekligi pirelli as 22 kadar olmalı sizce ne almalıyım bir kaç resim buldum ama
lassa
l/ta
ok-144

Michelin Türkiye - 4X4 O/R

şu sitedede var http://land59.free.fr/pneu.htm
buradada bayagı resim var http://www.usedtires.be/products.asp?language=EN
buda başka http://www.autonbv.ro/anvelope_lassa_autoturisme_4x4.html
7.50-16C AS22 10PR


7.50-16C FS40 12PR
 

Etiketler
Federal Couragia 235/85/16 MT tavsiye ederim. Tubeless ve uygun fiyat.
 

Ynt: Land Rover 110 için Lastik Seçimi

web adresi bulamadım varmı bi link
 





Ynt: Land Rover 110 için Lastik Seçimi

bana en yakın kayseri sonra ankara olmak üzere nereden alabiliriz internette bir bilgi bulamadım
 


Ynt: Land Rover 110 için Lastik Seçimi

mastercraft kumda çokda iyi degil galiba kararsız kaldım gevşek kum önemli benim için kumda gömülmemem lazım
 

Ynt: Land Rover 110 için Lastik Seçimi

bu lastikler hem geniş taban fakat dişler dar dişler battıktan sonra taban oturuyor lastik gömülmüyor ben sahilde kumda denedim sadece aracım düz dizel olduğundan yüksek viteste yürütemedim ama istediğim yere gidebildim gayet memnunum
söylediğim lastikler bu

 

Ynt: Land Rover 110 için Lastik Seçimi

ben LT/A lassa kullanıyorum çok memnunum fiyatı belki biraz yüksek ama ömürlü ve sertleşmiyor.
 



Ynt: Land Rover 110 için Lastik Seçimi

55 barı 55psi olarak düzeltsek doğru olur bence çünki 55bar müthiş bir basınç
 

Ynt: Land Rover 110 için Lastik Seçimi

arkadaşlar 110 için cross ply yani arazi lastiği hava basınç degerleri,Araç boş ön 25 arka 25 Araç yüklü ön 30 arka 42 kum benzeri yerlerde boş araç ön/arka 15-15 yüklü araç ön 15 arka 26 asfalt tipi lastikte boş 25ön 30 arka yüklü araç ön 30 arka 48 bu degerler 750/16 için 235/85/16 dayaklaşık aynı olsa gerek.
 

Ynt: Land Rover 110 için Lastik Seçimi

cem bey her lastiğin kendi üzerinde nekadar hava basılacağı ve nekadar yük taşıyacağı yazar lastikten lastiğe değişir fakat yazmış olduğun ölçüler her iki çeşit lastik için üst değer değil her iki lastiktede bu basınçlar kullanılabilir fakat ağır yük lastiklerinin katları fazla olduğundan daha sert olur istenilen yumuşaklık daha az hava basmayla mumkundur.
 

Ynt: Land Rover 110 için Lastik Seçimi

yani bizim federal 235/85/16 m/t ile arkada romörk takılı iken(1-1,5ton) gevşek zeminde 15/26 ya kadar havaları indirecegiz asfalta çıkınca 40/45 olarak tekrar basacagız dogrumuduri..şu halde köstebek gibi gevşek zemini oyuyor.
 

Ynt: Land Rover 110 için Lastik Seçimi

fatall hava basınç değerleri otokar katalok değerleri otokar standart LR lastigi lassa LT/A değerler bu lastik için ola bilir (birde ankarada lastikçiler sitesinde çıkma ve kaplamacılar var ben 3-4 ay önce dodge için kaplama sormuştum 750/16 aracın üstündekileri vererek tanesine 60-75 gibi rakamlar verdiler.)
 



Ynt: Land Rover 110 için Lastik Seçimi

Eğer kum ağırlıklı kulanacaksanız, kulandığınız lastik dubleks özelliğinde bile olsa iç lastik kullanmanızı tavsiye ederim. Kum lastikle cant arasına girip lastiğin inmesine sebeb olur. Ben dunlop at tipi lastiği bile iç lastikli kulanıyorum. Eğer dubleks gibi hemen inmesin derseniz sibob kenarlarını silikonla çevreleyin. Bu iç lastık patlasa bile dubleks gibi iş görecektir.