L200'de EGR iptali

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ProntoBasso Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 45
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 47,101

ProntoBasso

L200 Bigfoot 185 Hp
Mesajlar
501
Tepkime Puanı
28
Yer
İstanbul
Uzun zamandır birçok forumda tartışması geçen bir konuyu enine boyuna yabancı sitelerden araştırdım.
işe yarıyor mu, bir zararı varmı, ne işe yarıyor iptal ettirelim mi ettirmeyelim mi diye insanların bir türlü bir mutabakata varamadığı bir konu Türkiye forumlarında.
Servis başka şey söylüyor mekanikçiler başka şey.
En sonunda düzinelerce yazı okuduktan sonra işe yarar olanlarını burada paylaşmak istedim.
İngilizce bilenler çok daha fazla yararlanacaktır, ama bilmeyenler için, genel hatlarıyla anlatılanları tercüme etmeye çalıştım.

öncelikle L200 üzerine en çok çalışma ve araştırma yapan ve çok kapsamlı konuların bulunduğu Triton4x4club.com sitesinin forumlarında bir yazıyla karşılaştım.


Yazıyı yazan kişi toyota hilux kullanıcısı ve aracın motorunda inanılmaz modifiyeler yapmış bir mekanikçi amcamız.
manifolt, hava girişi chip tuning ve turbo ve intercooler'ı büyütüp 300 bg civarına çıkartmış hiluxunu.
elinde dinamometre vs de var ve yaptığı ölçümleri falan detaylı yazmış anlatmış.

mitsubishi L200 forumunda baya bi insana mekanik dersi veriyor, herkesin motor hakkında soru sorduğu biri ve EGR iptali ile ilgili şunları söylemiş.


MEALİ:

EGR sistem iptali testi (dyno) karşılaştırma raporu (yapalım mı- yapmayalım mı)

Egzost Gazı Geri dönüşümü (EGR) bildiğimiz gibi nitrojen karışımı ve oksijenden oluşan NOX u düşürür.

emisyon gücü ile başlayalım.

herneyse, Bu sistemi kapatmak yaptığımız terste göre Siyah Dumanın düşmesini sağlar. test arabası galeriden yeni alınmış 1100 km deki Toyota hilux 3.0


EGR açıkken (devredeyken) kara duman (2.5 tai kanununa göre sınırdır) Hilux 0.21 çıkış verdi
EGR kapalıyken (iptal edilmişken) kara duman 0.21 den 0.17 ye düştü (ancak farkı gözlerinizle göremezsiniz çünkü ikiside renksizdir)

Tamam, şimdi de Dinamometre testlerine bakalım

Önce standard ölçümle başlayalım

(Buraya fotoğraf koymuş ama linki çalışmıyo fotoğrafın o yüzden görünmüyor)

Burada sizinde gördüğünüz gibi daha düşük devirde daha yüksek tork kazandığı görülüyor (standarddan 300 devir daha düşük ve daha yüksek tork)

(burada da fotoğraf var)

Sonuç: Siyah duman azaldı - düşük devirde güç kazancı, nox değerlerini veremiyorum çünkü test yaptığımız yerde gerekli alet edevat yok.

-----------------------------------------------------------------------

daha düşük devirde daha yüksek güç bana yakıt tasarrufu anlamına geldi. Biraz daha araştırınca farklı bir makaleye denk geldim, başka bir arabanın forumunda ama bu araç da 4x4, ve prensip genel.

Linki bu:
http://ezinearticles.com/?2003-2007-Ford-Powerstroke-EGR-System---Where-it-is,-Why-it-is-a-Problem,-and-What-to-Do-About-It&id=4175314



Kısaca ne dediğini açıklamak gerekirse,
EGR sistemi aracın çıkarttığı egzost gazını emme manifolduna geri gönderen ve egzost değerlerini standard seviyelere düşürmeye yarayan bir sistemdir.
Tabii ki egzosttan çıkan yaklaşık 1000 derecelik havayı yeniden manifolda göndermeyi istemeyiz bu nedenle de bir EGR soğutucusu kullanılır.
burada ana problem başlar egzost gazı sürekli EGR soğutucusundadır.

EGR SİSTEMİNDE SORUN NEDİR VE MOTORUMA NASIL ZARAR VERİR
ana problemimiz sıcaklıktır, standard bir araçta egzosttan çıkan gaz 1000 derece civarındadır.
.....
zamanla egr soğutucusu iş yapmamaya başlar.
eğerki aracınızda bir programlayıcı varsa bu sıcaklık çok daha yüksek olacaktır.
eğer üst değerlerde çalışan bir programlayıcıya sahipseniz ve aracınızı yükleyip yokuş çıkıyorsanız, mekanik tamircinizi hızlı aramaya almanızda fayda var çünkü kısa zamanda ihtiyacınız olacak.
......

sistemdeki bir başka problem ise EGR valfinin sık sık kurumla dolmasıdır. er yada geç egzost kurumu valfinizi dolduracak ve düzgün kapanmamasına yada işlememesine neden olacaktır.
egzost gazı doğrudan emme manifoldunuza dolar hale gelecektir.
bu durum çekiş problemleri yakıt ekonomisinde zayıflama ve düşük güç olarak size geri döner.
bu nedenle sık sık egr valfinizi değiştirmek temizletmek yada kontrol ettirmek durumundasınız.
...

PEKİ NE YAPABİLİRİM
bunun için birkaç közüm var
bu problem için yapılabilecek en makul işlem EGR soğutucusunui iptal etmektir.
ama bu yasalara aykırıdır (amerikada) eğer aracınızı sadece offroad da kullanıyorsanız iptal kitleri mevcut.

diğer bir çözüm soğutucuyu performans tipiyle değiştirmek.
ben hiç böyle birşey kullanmadım ve bir işe yaradığına da inanmıyorum
soğutucunuz hiç bozulmayacak ve iş görecek olsa bile hala egzost gazını manifoldunuza gönderiyorsunuz ve EGR nin nasıl kurum kapladığına inanamazsınız.
....

İPTAL İŞLEMİ ARABAMIN YÜRÜYÜŞÜNÜ ETKİLEYECEKMİ VE BİR ZARAR TEŞKİL EDERMİ

ilk soruya yanıtım evet, yakıt menzilinde yükselme göreceksiniz, turbo bir parça daha hızlı devreye girecek ve daha düşük egzost gazı sıcaklığı olacak.
iptal işleminin performansa bir zararı yoktur, arkadaş canlısı ford servisinizin ne dediğinin önemi yok.

PEKİ İPTAL İSTEMİYORSAM, EGR'nin ÖMRÜNÜ UZATMANIN BİR YOLU YOK MU?

eğer ki EGR iptalini emisyon değerleriyle oynamak suçundan peşinize düşen Siyah polis helikopterlerinden ve hapis cezasından korkunuzdan yapmak istemiyorsanız birkaç çözüm mevcut,
öncelikle egzost gazı derecenizi düşük tutmalısınız.

yüksek çıkışlı bir egzost, büyük bir intercooler, büyük bir turbo egzost gazınızın derecesini aşağı çekecektir.

sonuç olarak, korku filmi senaryosu gibi karşılaştığımız patlamış üst contaların (sanırım gömlek) nedenlerini iki nedene bağlayabiliriz.
birincisi extrem derecelerde prgramlanmış performans artırıcı programlayıcılar (%12 den fazla)
ikincisi, bu motorlara bağlı EGR soğutucuları bugünlerde buna neden olan olaylar.
egzost emisyon değerlerine saygı gösteriyorum ama bunun faturası ne olacak?

-------------------------------------------------------------


Okuduktan ve biraz daha araştırdıktan sonra aracımda performans artırıcı olduğu için korkmaya da başladım.
Performans artırıcı olmasa bile bir an önce EGR valfinizin temizliğini kontrol ettirmenizde fayda var çünkü çok çabuk kurum kaplayabilir ve düzgün çalışmaması durumunda 1000 15000 derecelik ısıyı doğrudan emme manifoldunuza pompalayıp motorda yüksek maliyetli problemler açabilirmiş yazıdan öğrendiğime göre.

Daha sonra bu EGR nin nasıl iptal edilebileceğini araştırmaya başladım, sanayiye gidip abi bunun EGR valfini iptal edicez dediğimde EGR ne demek diyen yada tamam 300 liraya iptal ederiz diyen birileriyle karşılaşma olanağını göz önünde bulundurarak.
Mitsubishi L200 de EGR Valfinin nasıl iptal edildiğini Resimli olarak açıklayan bir PDF belgesine rastladım.

içindeki fotoğrafları kopyalayıp internete yükledim ve yazılarla beraber burada paylaşmak istiyorrum.
E-Kitap powerbox satışı yapan bir modifiye firmasının hazırladığı bir kılavuz.

internet siteleri: http://chipit.com.au/

L200 EGR iptali Kılavuzu

FAQ (SIKÇA SORULAN SORULAR)

Q. What is an Exhaust Gas Recirculation (EGR) valve?
A. The EGR valve controls a passageway between the intake and exhaust manifolds. When the EGR valve opens, exhaust gasses flow from the exhaust manifold through the valve and into the intake manifold, keeping NOx emissions within state limits.

Q. Why block off the EGR supply port?
A. These hot, oxygen-depleted, exhaust gases displace (dilute) the cooler incoming oxygen-rich air and has a quenching effect on combustion and combustion temperatures. This reduces engine performance and raises intake air temperatures dramatically.

Q. What are the benefits of blocking the EGR passageway?
A. Many.
1) Cooler intake air temps.
2) More performance.
3) Less engine oil contamination.
4) Cleaner engine oil means increased engine life.
5) Cooler exhaust temps.
6) No Soot in intake which keeps vacuum / boost lines clean

Q. What are the negatives of blocking the EGR passageway?
A. It is against the law to change the way the vehicle’s emission control systems function. To continue installation please see fitting instructions below

















Sanırım bu işlemi de kendi kendime yapıcam.
Görüşmek üzere.
 

Etiketler
Ynt: L200'de EGR iptali

Faydalı bir yazı, teşekkürler. Değişikliğin sonuçlarını takip edelim..
 

Ynt: L200'de EGR iptali

ProntoBasso' Alıntı:
Sanırım bu işlemi de kendi kendime yapıcam.
Görüşmek üzere.
Teşekkürler güzel bir araştırma..
Sonucunu merakla bekliyorum..
 

Ynt: L200'de EGR iptali

Teşekkür ederim.
En yakın zamanda resimde görünen parçayı yaptıracağım tornada, ve kendim iptal edeceğim EGR yi.
Detayları ve sonucu buradan yazarım.
 

Ynt: L200'de EGR iptali

Mert bizim servis iptalin resimdeki gibi olması gerektiğini söyledi.
Bazı sensörlerle ilgiliymiş.
Bi araştırıver istersen
[attachment=1]

 



Ynt: L200'de EGR iptali

Hımmm abi egzost manifolduna en yakın yerden yapılması gerekiyormuş okuduklarıma göre.
Ama biraz daha soruşturayım.
 

Ynt: L200'de EGR iptali

Böyle olursa tüm sensörler çalışırmış, hatta iptal edildiği bile anlaşılmazmış.
Ama ben hangi otomobil üstadına sorduysam iptal ettirmeyin dediler. Soğutma sistemi revizyonuda gerekirmiş.
Donanımhaberde egr iptali yaz arat, vezir nickli arkadaşın yazdıklarını bir oku. İptali bende düşünüyorum, kirli havayı motora vermek bana mantıklı gelmiyor ama bu işten anladığına inandığım bir kaç kişide iptal ettirmenin zararlı olduğunu söyledi.
Buradaki servisde iptal etmenin gerektiğini söylüyor ve kendi aracını 1000km de iken iptal etti.
Kafam karışık anlayacağın
 

Ynt: L200'de EGR iptali

http://forum.donanimhaber.com/m_22499804/mpage_1/f_/key_//tm.htm#22499804

vezirin yazılarını okursan belki fikrin değişebilir.
Yanlış anlama fikrini değiştirmek için söylemiyorum. Belki vezirin yazdıklarıda mantıklı gelebilir.
 

Ynt: L200'de EGR iptali

abi bende bi ara türkçe kaç tane egr iptali başlığı varsa bütün forumları okudum dediğin gibi herkes birşey söylüyordu, sonra vazgeçmiştim bende.
Sonra işte geçen ay bidaha bi niyetlendim bi arkadaşımın söylemesi üzerine bu sefer yabancı siteleri araştırmaya başladım.
Yabancı dilde bulduğum neredeyse bütün kaynaklar iptal edilmesinin "şart" olduğunu söylüyordu.
Bu nedenle biraz daha teknik olarak araştırdım ve bu materyali buldum.
Motor ömrü için kesinlikle iptal edilmesi tavsiye ediliyor. iptal edilmemesi uzun vadede büyük arızalara neden olabiliyormuş.
Teorik olarak iptal edilmemesi gerektiğini kağıt üzerinde ispat edebiliyorlar burdaki ustalar kendilerine verilen akademik bilgi dahilinde ama pratikte motora olan faydası dediğin zaman ööle kalıyolar.
emisyon ölçümleri harici hiçbir faydası yok.
çıkarınca da euro normlarının içinde kalıyo yine değerler.
Valla ben iptal edicem ;D
 




Ynt: L200'de EGR iptali

Bu arada abi attığın likte egr valfi bozuk olduğu için sevise gitmiş ve değiştirmiş bir arkadaşın dediğini kopyalıyorum

değişim oldumu eski haline göre diye sormuşlar.

Normale döndü araç

tabiki farketti kesilmeler oluyordu dip gazda

yakıtta artış vardı

Stop ediyordu trafikte

şimdi böyle sorunlar yok.

Bu sorunlar biyerden tanıdık geliyor mu,
Drakebox II takanların bazılarında gerçekleşen problemler.
bu egr iptali sanırım bu problemleri de çözecek gibi.
ya iptali ya yenilemesi gerekiyor sanırım çünkü 30.000 km de 1 özellikle dizel araçlarda valf doluyormuş ve muhakkak temizlenmesi gerekiyormuş, yada değiştirilmesi, yada iptali.
Muhakkak kontrol etmekte fayda var en azından iptal etmesek bile.
 

Ynt: L200'de EGR iptali

Bu arada abi burdaki vezir dostumuz gayet yeterli açıklamalar yapmış ama şunu unutuyor, gereksiz bi parça olsa neden koysunlar demiş ama bu parçanın gereği sadece egzost emisyon değerlerini düşürmek onun haricinde bi getirisi yok.
getiri olarak yakıt tasarrufuna yarar demiş defalarca ve iptali durumundaki yakıt tüketiminin artışından bahsetmiş hani teorik olarak yanmayan gazı geri gönderip yakıyo ya bu EGR, ama benim okuduğum tüm yurtdışı forumlarında 10.000 mesajı bulunan moderatörler dahil herkes yakıt sarfiyatındaki düşüşten bahsetmiş. herkes increased mileage yada reduced fuel consumption diyip duruyo sonuçlarından bahsederken, düşük devirlerde aracın inanılmayacak kadar değiştiğini ivmelenmenin ve son hızın arttığını söyleyenlerle dolu yabancı forumlar.
 

Ynt: L200'de EGR iptali

800km sonra 60bin bakımını yaptıracağım. egr yi iptal ettirip, 10bin km test edeceğim, hararet ve yakıt durumuna göre beğenmezsem tekrar devreye sokarım.
 

Ynt: L200'de EGR iptali

hayırlısı olsun abi, bende bayram dönüşü yapıcam bakalım şimdi şehir dışındayım.
Burdan yazarız deneyimlerimizi.
 

Ynt: L200'de EGR iptali

Slm 3.0 v6 pajeromun dün EGR iptalini kendim yaptım sadece 30 dk aldı conta yapımıyla birlikte .Emme monifoltu girişinden yaptım iptali .İlk izlenimim uzun rampa tırmanışlarında daha serileşti araç,hararetle ilgili sorun oluşmadı.
 



Ynt: L200'de EGR iptali

arkadaşlar isuzu d max 3.0 im var egr yi iptal edeli 1 yıl oldu her hangi bir sorun yaşamadım hararet ve motor arıza lambası gibi faydası sabit suratle giderken ani gaza basıldığında daha hızlı tepki veriyor ama performans yakıt tüketimi aynı gibi