ProntoBasso
L200 Bigfoot 185 Hp
Uzun zamandır birçok forumda tartışması geçen bir konuyu enine boyuna yabancı sitelerden araştırdım.
işe yarıyor mu, bir zararı varmı, ne işe yarıyor iptal ettirelim mi ettirmeyelim mi diye insanların bir türlü bir mutabakata varamadığı bir konu Türkiye forumlarında.
Servis başka şey söylüyor mekanikçiler başka şey.
En sonunda düzinelerce yazı okuduktan sonra işe yarar olanlarını burada paylaşmak istedim.
İngilizce bilenler çok daha fazla yararlanacaktır, ama bilmeyenler için, genel hatlarıyla anlatılanları tercüme etmeye çalıştım.
öncelikle L200 üzerine en çok çalışma ve araştırma yapan ve çok kapsamlı konuların bulunduğu Triton4x4club.com sitesinin forumlarında bir yazıyla karşılaştım.
Yazıyı yazan kişi toyota hilux kullanıcısı ve aracın motorunda inanılmaz modifiyeler yapmış bir mekanikçi amcamız.
manifolt, hava girişi chip tuning ve turbo ve intercooler'ı büyütüp 300 bg civarına çıkartmış hiluxunu.
elinde dinamometre vs de var ve yaptığı ölçümleri falan detaylı yazmış anlatmış.
mitsubishi L200 forumunda baya bi insana mekanik dersi veriyor, herkesin motor hakkında soru sorduğu biri ve EGR iptali ile ilgili şunları söylemiş.
MEALİ:
EGR sistem iptali testi (dyno) karşılaştırma raporu (yapalım mı- yapmayalım mı)
Egzost Gazı Geri dönüşümü (EGR) bildiğimiz gibi nitrojen karışımı ve oksijenden oluşan NOX u düşürür.
emisyon gücü ile başlayalım.
herneyse, Bu sistemi kapatmak yaptığımız terste göre Siyah Dumanın düşmesini sağlar. test arabası galeriden yeni alınmış 1100 km deki Toyota hilux 3.0
EGR açıkken (devredeyken) kara duman (2.5 tai kanununa göre sınırdır) Hilux 0.21 çıkış verdi
EGR kapalıyken (iptal edilmişken) kara duman 0.21 den 0.17 ye düştü (ancak farkı gözlerinizle göremezsiniz çünkü ikiside renksizdir)
Tamam, şimdi de Dinamometre testlerine bakalım
Önce standard ölçümle başlayalım
(Buraya fotoğraf koymuş ama linki çalışmıyo fotoğrafın o yüzden görünmüyor)
Burada sizinde gördüğünüz gibi daha düşük devirde daha yüksek tork kazandığı görülüyor (standarddan 300 devir daha düşük ve daha yüksek tork)
(burada da fotoğraf var)
Sonuç: Siyah duman azaldı - düşük devirde güç kazancı, nox değerlerini veremiyorum çünkü test yaptığımız yerde gerekli alet edevat yok.
-----------------------------------------------------------------------
daha düşük devirde daha yüksek güç bana yakıt tasarrufu anlamına geldi. Biraz daha araştırınca farklı bir makaleye denk geldim, başka bir arabanın forumunda ama bu araç da 4x4, ve prensip genel.
Linki bu:
http://ezinearticles.com/?2003-2007-Ford-Powerstroke-EGR-System---Where-it-is,-Why-it-is-a-Problem,-and-What-to-Do-About-It&id=4175314
Kısaca ne dediğini açıklamak gerekirse,
EGR sistemi aracın çıkarttığı egzost gazını emme manifolduna geri gönderen ve egzost değerlerini standard seviyelere düşürmeye yarayan bir sistemdir.
Tabii ki egzosttan çıkan yaklaşık 1000 derecelik havayı yeniden manifolda göndermeyi istemeyiz bu nedenle de bir EGR soğutucusu kullanılır.
burada ana problem başlar egzost gazı sürekli EGR soğutucusundadır.
EGR SİSTEMİNDE SORUN NEDİR VE MOTORUMA NASIL ZARAR VERİR
ana problemimiz sıcaklıktır, standard bir araçta egzosttan çıkan gaz 1000 derece civarındadır.
.....
zamanla egr soğutucusu iş yapmamaya başlar.
eğerki aracınızda bir programlayıcı varsa bu sıcaklık çok daha yüksek olacaktır.
eğer üst değerlerde çalışan bir programlayıcıya sahipseniz ve aracınızı yükleyip yokuş çıkıyorsanız, mekanik tamircinizi hızlı aramaya almanızda fayda var çünkü kısa zamanda ihtiyacınız olacak.
......
sistemdeki bir başka problem ise EGR valfinin sık sık kurumla dolmasıdır. er yada geç egzost kurumu valfinizi dolduracak ve düzgün kapanmamasına yada işlememesine neden olacaktır.
egzost gazı doğrudan emme manifoldunuza dolar hale gelecektir.
bu durum çekiş problemleri yakıt ekonomisinde zayıflama ve düşük güç olarak size geri döner.
bu nedenle sık sık egr valfinizi değiştirmek temizletmek yada kontrol ettirmek durumundasınız.
...
PEKİ NE YAPABİLİRİM
bunun için birkaç közüm var
bu problem için yapılabilecek en makul işlem EGR soğutucusunui iptal etmektir.
ama bu yasalara aykırıdır (amerikada) eğer aracınızı sadece offroad da kullanıyorsanız iptal kitleri mevcut.
diğer bir çözüm soğutucuyu performans tipiyle değiştirmek.
ben hiç böyle birşey kullanmadım ve bir işe yaradığına da inanmıyorum
soğutucunuz hiç bozulmayacak ve iş görecek olsa bile hala egzost gazını manifoldunuza gönderiyorsunuz ve EGR nin nasıl kurum kapladığına inanamazsınız.
....
İPTAL İŞLEMİ ARABAMIN YÜRÜYÜŞÜNÜ ETKİLEYECEKMİ VE BİR ZARAR TEŞKİL EDERMİ
ilk soruya yanıtım evet, yakıt menzilinde yükselme göreceksiniz, turbo bir parça daha hızlı devreye girecek ve daha düşük egzost gazı sıcaklığı olacak.
iptal işleminin performansa bir zararı yoktur, arkadaş canlısı ford servisinizin ne dediğinin önemi yok.
PEKİ İPTAL İSTEMİYORSAM, EGR'nin ÖMRÜNÜ UZATMANIN BİR YOLU YOK MU?
eğer ki EGR iptalini emisyon değerleriyle oynamak suçundan peşinize düşen Siyah polis helikopterlerinden ve hapis cezasından korkunuzdan yapmak istemiyorsanız birkaç çözüm mevcut,
öncelikle egzost gazı derecenizi düşük tutmalısınız.
yüksek çıkışlı bir egzost, büyük bir intercooler, büyük bir turbo egzost gazınızın derecesini aşağı çekecektir.
sonuç olarak, korku filmi senaryosu gibi karşılaştığımız patlamış üst contaların (sanırım gömlek) nedenlerini iki nedene bağlayabiliriz.
birincisi extrem derecelerde prgramlanmış performans artırıcı programlayıcılar (%12 den fazla)
ikincisi, bu motorlara bağlı EGR soğutucuları bugünlerde buna neden olan olaylar.
egzost emisyon değerlerine saygı gösteriyorum ama bunun faturası ne olacak?
-------------------------------------------------------------
Okuduktan ve biraz daha araştırdıktan sonra aracımda performans artırıcı olduğu için korkmaya da başladım.
Performans artırıcı olmasa bile bir an önce EGR valfinizin temizliğini kontrol ettirmenizde fayda var çünkü çok çabuk kurum kaplayabilir ve düzgün çalışmaması durumunda 1000 15000 derecelik ısıyı doğrudan emme manifoldunuza pompalayıp motorda yüksek maliyetli problemler açabilirmiş yazıdan öğrendiğime göre.
Daha sonra bu EGR nin nasıl iptal edilebileceğini araştırmaya başladım, sanayiye gidip abi bunun EGR valfini iptal edicez dediğimde EGR ne demek diyen yada tamam 300 liraya iptal ederiz diyen birileriyle karşılaşma olanağını göz önünde bulundurarak.
Mitsubishi L200 de EGR Valfinin nasıl iptal edildiğini Resimli olarak açıklayan bir PDF belgesine rastladım.
içindeki fotoğrafları kopyalayıp internete yükledim ve yazılarla beraber burada paylaşmak istiyorrum.
E-Kitap powerbox satışı yapan bir modifiye firmasının hazırladığı bir kılavuz.
internet siteleri: http://chipit.com.au/
L200 EGR iptali Kılavuzu
FAQ (SIKÇA SORULAN SORULAR)
Q. What is an Exhaust Gas Recirculation (EGR) valve?
A. The EGR valve controls a passageway between the intake and exhaust manifolds. When the EGR valve opens, exhaust gasses flow from the exhaust manifold through the valve and into the intake manifold, keeping NOx emissions within state limits.
Q. Why block off the EGR supply port?
A. These hot, oxygen-depleted, exhaust gases displace (dilute) the cooler incoming oxygen-rich air and has a quenching effect on combustion and combustion temperatures. This reduces engine performance and raises intake air temperatures dramatically.
Q. What are the benefits of blocking the EGR passageway?
A. Many.
1) Cooler intake air temps.
2) More performance.
3) Less engine oil contamination.
4) Cleaner engine oil means increased engine life.
5) Cooler exhaust temps.
6) No Soot in intake which keeps vacuum / boost lines clean
Q. What are the negatives of blocking the EGR passageway?
A. It is against the law to change the way the vehicle’s emission control systems function. To continue installation please see fitting instructions below
Sanırım bu işlemi de kendi kendime yapıcam.
Görüşmek üzere.
işe yarıyor mu, bir zararı varmı, ne işe yarıyor iptal ettirelim mi ettirmeyelim mi diye insanların bir türlü bir mutabakata varamadığı bir konu Türkiye forumlarında.
Servis başka şey söylüyor mekanikçiler başka şey.
En sonunda düzinelerce yazı okuduktan sonra işe yarar olanlarını burada paylaşmak istedim.
İngilizce bilenler çok daha fazla yararlanacaktır, ama bilmeyenler için, genel hatlarıyla anlatılanları tercüme etmeye çalıştım.
öncelikle L200 üzerine en çok çalışma ve araştırma yapan ve çok kapsamlı konuların bulunduğu Triton4x4club.com sitesinin forumlarında bir yazıyla karşılaştım.
Yazıyı yazan kişi toyota hilux kullanıcısı ve aracın motorunda inanılmaz modifiyeler yapmış bir mekanikçi amcamız.
manifolt, hava girişi chip tuning ve turbo ve intercooler'ı büyütüp 300 bg civarına çıkartmış hiluxunu.
elinde dinamometre vs de var ve yaptığı ölçümleri falan detaylı yazmış anlatmış.
mitsubishi L200 forumunda baya bi insana mekanik dersi veriyor, herkesin motor hakkında soru sorduğu biri ve EGR iptali ile ilgili şunları söylemiş.
The Test Of Closing EGR System (Dyno) Report comparing (Use&Not-Use)
Exhuast Gas Re-Curculation as we know it's reduce the Nox which comes from nitrogen mix with oxigen and transform to Nox..
Start with Emission Power
Anyway, closing this system can reduce BLACK SMOKE Accoding to the test at test car by Toyota Hilux 3.0 Diesel bland new 1100km from show room
EGR on (STD) Black Smoke (2.5 is the limit of Thai's Low) Hilux done quite well just 0.21 per...don't remember...sorry guys
EGR off Black Smoke reduce from 0.21 to 0.17 (but can't see the differ by your eyes cuz both look clear)
OK! then let see the dyno result
Let's first strat with STD
This one you could see more torque at the lower RPM (lowerer than STD 300 RPM and more torque
Conclusion, Black Smoke Reduced - Power gain at the lower RPM . but sorry for Nox cuz at the Test they don't have equipment for that.
Nice dayssssssssss............to ya.
MEALİ:
EGR sistem iptali testi (dyno) karşılaştırma raporu (yapalım mı- yapmayalım mı)
Egzost Gazı Geri dönüşümü (EGR) bildiğimiz gibi nitrojen karışımı ve oksijenden oluşan NOX u düşürür.
emisyon gücü ile başlayalım.
herneyse, Bu sistemi kapatmak yaptığımız terste göre Siyah Dumanın düşmesini sağlar. test arabası galeriden yeni alınmış 1100 km deki Toyota hilux 3.0
EGR açıkken (devredeyken) kara duman (2.5 tai kanununa göre sınırdır) Hilux 0.21 çıkış verdi
EGR kapalıyken (iptal edilmişken) kara duman 0.21 den 0.17 ye düştü (ancak farkı gözlerinizle göremezsiniz çünkü ikiside renksizdir)
Tamam, şimdi de Dinamometre testlerine bakalım
Önce standard ölçümle başlayalım
(Buraya fotoğraf koymuş ama linki çalışmıyo fotoğrafın o yüzden görünmüyor)
Burada sizinde gördüğünüz gibi daha düşük devirde daha yüksek tork kazandığı görülüyor (standarddan 300 devir daha düşük ve daha yüksek tork)
(burada da fotoğraf var)
Sonuç: Siyah duman azaldı - düşük devirde güç kazancı, nox değerlerini veremiyorum çünkü test yaptığımız yerde gerekli alet edevat yok.
-----------------------------------------------------------------------
daha düşük devirde daha yüksek güç bana yakıt tasarrufu anlamına geldi. Biraz daha araştırınca farklı bir makaleye denk geldim, başka bir arabanın forumunda ama bu araç da 4x4, ve prensip genel.
Linki bu:
http://ezinearticles.com/?2003-2007-Ford-Powerstroke-EGR-System---Where-it-is,-Why-it-is-a-Problem,-and-What-to-Do-About-It&id=4175314
In 2003 Ford introduced the 6.0 Powerstroke to the world. This is the same engine that International calls the VT365. This engine has received a really bad reputation in the diesel world due to reliability issues. We will tackle one of the problem areas here today, the EGR system.
Before I go any farther, please understand that the EGR system is an emissions device. It is against Federal law to tamper, remove, or render an emissions system inoperable. Please understand that all the information in this article was collected from off-road only trucks and I do not endorse the removal or tampering with of any emissions system of a vehicle that is used on public roads. All the information obtained for this article is from testing vehicles on our Superflow chassis dyno in the shop. It is up to you and your mechanic to decide what steps you want to take in modifying your truck. Use this information at your own risk.
1. What is the EGR system and why do I need it?
One of the most frequently asked questions we receive is what is the EGR system and why do I need it? We don't have to go into long technical descriptions here. EGR stands for Exhaust Gas Recirculation. To meet certain emissions standards, it is necessary to reintroduce exhaust gases into the intake air in order to bring certain elements in the exhaust within levels set for that year of truck. Of course you wouldn't want to dump hot exhaust gas directly into the intake manifold, so that is why there is an EGR cooler. The cooler has engine coolant running through it and looks very much like a regular radiator or heater core. The exhaust gas passes through this small radiator and lowers the exhaust gas to a temperature that it is able to be introduced into the intake system at. On the 6.0 Powerstroke engine, it is an extremely simple system consisting only of a cooler and a valve. When the engine's computer decides the EGR valve should open under certain conditions, the exhaust gas is let out of the cooler and into the intake manifold. And here we have the first hint of a problem; the exhaust gas is always in the EGR cooler.
2. What goes wrong with the EGR system and how can it hurt my engine?
The big problem here is heat. It is possible for a completely stock engine to produce exhaust gas temperatures well in excess of 1000 degrees. So imagine taking 1000-1500 degree air and constantly running it through your heater core day after day. How long do you think it would last? Next, put that heater core in an enclosed box that has to endure not only the high temperatures, but also 10-50 psi of exhaust backpressure that is built before the turbo it and the exhaust manifold. Even though the cooler is made out of materials that are meant for higher temperatures, it is not a matter of if, but when your cooler will fail. Best case scenario is that the cooler just leaks a little coolant into the exhaust system and it passes out the exhaust and you just notice some coolant loss. Worst case scenario, exhaust pressure is able to enter a break in the cooler and enter the coolant system which only runs at 12 or so psi max. The high pressure will ruin head gaskets and oil coolers. They simply weren't designed to withstand that much pressure in the coolant system. Also, the coolant system cannot keep the truck cool with that much pressure in the system. This is why you will hear about or may have experienced coolant puking out of the filler cap on the degas bottle after pulling a load up a long hill. The cap is made to bleed off pressure above 12-14 psi. The increased coolant temp and extra pressure being pushed in from the exhaust will push coolant right out the cap. We have a truck in the shop right now with a blown EGR cooler and head gasket. The pressure in the coolant system had gotten so high that it blew one of the hoses right off the coolant bottle. This truck was a bone stock work truck. This blown cooler problem only gets worse when you put a programmer on the truck that raises exhaust gas temperatures several hundred degrees. If you put your programmer on the highest setting, hook to a heavy trailer, and then go tugging up a long grade, I suggest you put your mechanic on speed dial. You will need his services soon.
The other problem with the system is that the EGR valve constantly gets coked up with exhaust soot. The dirty exhaust gas passing by it deposits soot on the valve surfaces. Sooner or later the valve will get enough soot on it that it can't close and operate normally. Exhaust gas is constantly pouring into the intake manifold now. This condition causes severe drivability issues, poor fuel economy, and low power. If you have owned a 6.0 Powerstroke for very long, you have no doubt replaced, cleaned, or had your EGR valve checked because of this problem.
3. What can we do to fix this problem?
There are a couple of fixes to this problem. The first and most obvious is to simply remove the cooler. Unfortunately, that would be against the law. We do sell an EGR delete kit to do just that if you are going to use your truck for off road only. This kit completely removes the cooler from the truck. There is a line that bypasses the coolant from where it comes out of the oil cooler directly to where it once came out of the EGR cooler into the intake manifold. There is also a pipe that replaces the factory up-pipe between the exhaust manifold and the turbo. Some years have a scoop in the factory pipe to help direct exhaust gas into the cooler. Since the cooler isn't going to be there anymore, we need to replace that pipe with one that doesn't have the flange for the cooler nor the scoop. There is some debate on how much difference in performance replacing the up-pipe actually makes, but I personally would just like the stupid scoop out of there if it was my truck. Also, we are removing one more place to have an exhaust leak by not leaving the factory cooler flange with some sort of block off in it.
The other fix is to replace the cooler with a "performance" one that is not suppose to rupture. I have never personally installed one of these myself. I really don't believe in them. Even if the cooler will never pop with a better unit in there, you would still be getting exhaust gas into the intake system. If you have ever torn down a 6.0 Powerstroke, you would be amazed at the amount of soot that collects on the intake passages and intake valves. Letting dirty exhaust gas into the intake manifold is just a bad idea the whole way around. If you are on a tight budget, still under warranty, or worried about not having the cooler in there for emissions, you could just block the stock cooler off. The quickest and best low budget fix is to put a freeze plug in either end of the cooler and weld it solid. This way no exhaust gas can enter the cooler nor can any coolant exit if the cooler ever ruptured. You still have the dilemma of the scoop in the exhaust pipe, but this low buck fix will work ok if you can't afford the delete kit to do it right. With this being said, I would still install the bypass kit on my own personal truck just to be rid of the whole mess for good.
4. Will deleting the cooler affect the way my truck runs? Will I get a check engine light?
The answer to the first question is yes. You should see an increase in fuel mileage, a little quicker spool up of the turbo, and usually a little lower EGT's. There are no negative performance effects from removing the cooler no matter what your friendly Ford technician tells you. It seems like a waste of your money to install a high flow air filter or cold air intake system if you have hot, dirty exhaust gas pouring into the system just past it. As for the check engine light, you shouldn't get one at all as long as you leave the EGR valve in the manifold and plugged in. There is absolutely no reason to remove it from the system once you have removed the cooler. The computer can open and close it as many times as it wants. There is no feedback loop that lets the computer know whether or not the exhaust gas made it into the intake manifold when the valve is open. The computer will stay happy just opening and closing the valve at will and no check engine light will be lit. There are some delete kits out there that have a block off plate for the port where the EGR valve goes. I don't recommend installing them. For starters, there is no reason to block it off if you have the cooler deleted since no exhaust can get through the valve. Second, you will have to leave the valve plugged in and laying on the engine to stave off check engine lights which is kind of amateurish at best.
5. Is there anything I can do to prolong my EGR cooler life if I want to leave it in?
If you don't want to remove your cooler for fear of black helicopters and jail time for tampering with Federal emissions devices, there are a couple of things you can do. First off, the lower you can keep your exhaust gas temperatures the better. Installing a high flow exhaust will help lower your EGTS considerably. A bigger more efficient intercooler like the Banks Technicooler or the Spearco upgrade will also help. Installing a turbo that moves more air like the Garrett Stage 1 will also help lower EGTS. And lastly, installing a pyrometer to keep on eye on exhaust gas temps will enable you to back out of the throttle when they get too high. Also making sure you run oil that has the right certification for your engine will help keep soot down a little.
In conclusion, I firmly believe all the horror stories of multiple blown head gaskets can be blamed on two things: First is extremely high timing in some of the first performance programmers that were introduced. They simply didn't know right away that the 6.0 would puke the gaskets if more than 12 degrees of timing was used for the really hot programs. The 7.3's would stand up to that much timing and more no problem. Secondly, I believe blown EGR coolers contributed to then and still are causing blown head gaskets today. I understand the need for cleaner emissions, but at what cost?
Thanks for reading,
John Anderson
Kısaca ne dediğini açıklamak gerekirse,
EGR sistemi aracın çıkarttığı egzost gazını emme manifolduna geri gönderen ve egzost değerlerini standard seviyelere düşürmeye yarayan bir sistemdir.
Tabii ki egzosttan çıkan yaklaşık 1000 derecelik havayı yeniden manifolda göndermeyi istemeyiz bu nedenle de bir EGR soğutucusu kullanılır.
burada ana problem başlar egzost gazı sürekli EGR soğutucusundadır.
EGR SİSTEMİNDE SORUN NEDİR VE MOTORUMA NASIL ZARAR VERİR
ana problemimiz sıcaklıktır, standard bir araçta egzosttan çıkan gaz 1000 derece civarındadır.
.....
zamanla egr soğutucusu iş yapmamaya başlar.
eğerki aracınızda bir programlayıcı varsa bu sıcaklık çok daha yüksek olacaktır.
eğer üst değerlerde çalışan bir programlayıcıya sahipseniz ve aracınızı yükleyip yokuş çıkıyorsanız, mekanik tamircinizi hızlı aramaya almanızda fayda var çünkü kısa zamanda ihtiyacınız olacak.
......
sistemdeki bir başka problem ise EGR valfinin sık sık kurumla dolmasıdır. er yada geç egzost kurumu valfinizi dolduracak ve düzgün kapanmamasına yada işlememesine neden olacaktır.
egzost gazı doğrudan emme manifoldunuza dolar hale gelecektir.
bu durum çekiş problemleri yakıt ekonomisinde zayıflama ve düşük güç olarak size geri döner.
bu nedenle sık sık egr valfinizi değiştirmek temizletmek yada kontrol ettirmek durumundasınız.
...
PEKİ NE YAPABİLİRİM
bunun için birkaç közüm var
bu problem için yapılabilecek en makul işlem EGR soğutucusunui iptal etmektir.
ama bu yasalara aykırıdır (amerikada) eğer aracınızı sadece offroad da kullanıyorsanız iptal kitleri mevcut.
diğer bir çözüm soğutucuyu performans tipiyle değiştirmek.
ben hiç böyle birşey kullanmadım ve bir işe yaradığına da inanmıyorum
soğutucunuz hiç bozulmayacak ve iş görecek olsa bile hala egzost gazını manifoldunuza gönderiyorsunuz ve EGR nin nasıl kurum kapladığına inanamazsınız.
....
İPTAL İŞLEMİ ARABAMIN YÜRÜYÜŞÜNÜ ETKİLEYECEKMİ VE BİR ZARAR TEŞKİL EDERMİ
ilk soruya yanıtım evet, yakıt menzilinde yükselme göreceksiniz, turbo bir parça daha hızlı devreye girecek ve daha düşük egzost gazı sıcaklığı olacak.
iptal işleminin performansa bir zararı yoktur, arkadaş canlısı ford servisinizin ne dediğinin önemi yok.
PEKİ İPTAL İSTEMİYORSAM, EGR'nin ÖMRÜNÜ UZATMANIN BİR YOLU YOK MU?
eğer ki EGR iptalini emisyon değerleriyle oynamak suçundan peşinize düşen Siyah polis helikopterlerinden ve hapis cezasından korkunuzdan yapmak istemiyorsanız birkaç çözüm mevcut,
öncelikle egzost gazı derecenizi düşük tutmalısınız.
yüksek çıkışlı bir egzost, büyük bir intercooler, büyük bir turbo egzost gazınızın derecesini aşağı çekecektir.
sonuç olarak, korku filmi senaryosu gibi karşılaştığımız patlamış üst contaların (sanırım gömlek) nedenlerini iki nedene bağlayabiliriz.
birincisi extrem derecelerde prgramlanmış performans artırıcı programlayıcılar (%12 den fazla)
ikincisi, bu motorlara bağlı EGR soğutucuları bugünlerde buna neden olan olaylar.
egzost emisyon değerlerine saygı gösteriyorum ama bunun faturası ne olacak?
-------------------------------------------------------------
Okuduktan ve biraz daha araştırdıktan sonra aracımda performans artırıcı olduğu için korkmaya da başladım.
Performans artırıcı olmasa bile bir an önce EGR valfinizin temizliğini kontrol ettirmenizde fayda var çünkü çok çabuk kurum kaplayabilir ve düzgün çalışmaması durumunda 1000 15000 derecelik ısıyı doğrudan emme manifoldunuza pompalayıp motorda yüksek maliyetli problemler açabilirmiş yazıdan öğrendiğime göre.
Daha sonra bu EGR nin nasıl iptal edilebileceğini araştırmaya başladım, sanayiye gidip abi bunun EGR valfini iptal edicez dediğimde EGR ne demek diyen yada tamam 300 liraya iptal ederiz diyen birileriyle karşılaşma olanağını göz önünde bulundurarak.
Mitsubishi L200 de EGR Valfinin nasıl iptal edildiğini Resimli olarak açıklayan bir PDF belgesine rastladım.
içindeki fotoğrafları kopyalayıp internete yükledim ve yazılarla beraber burada paylaşmak istiyorrum.
E-Kitap powerbox satışı yapan bir modifiye firmasının hazırladığı bir kılavuz.
internet siteleri: http://chipit.com.au/
L200 EGR iptali Kılavuzu
FAQ (SIKÇA SORULAN SORULAR)
Q. What is an Exhaust Gas Recirculation (EGR) valve?
A. The EGR valve controls a passageway between the intake and exhaust manifolds. When the EGR valve opens, exhaust gasses flow from the exhaust manifold through the valve and into the intake manifold, keeping NOx emissions within state limits.
Q. Why block off the EGR supply port?
A. These hot, oxygen-depleted, exhaust gases displace (dilute) the cooler incoming oxygen-rich air and has a quenching effect on combustion and combustion temperatures. This reduces engine performance and raises intake air temperatures dramatically.
Q. What are the benefits of blocking the EGR passageway?
A. Many.
1) Cooler intake air temps.
2) More performance.
3) Less engine oil contamination.
4) Cleaner engine oil means increased engine life.
5) Cooler exhaust temps.
6) No Soot in intake which keeps vacuum / boost lines clean
Q. What are the negatives of blocking the EGR passageway?
A. It is against the law to change the way the vehicle’s emission control systems function. To continue installation please see fitting instructions below
Sanırım bu işlemi de kendi kendime yapıcam.
Görüşmek üzere.