KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
Mitsubishi severlerden biraz yardım almak istiyorum.
Daha önce kullandığım için Mitsubishi motorlarını çok seviyorum.
Uygun bir L200 bulup çılgın bir Off Road aracı yapmak istiyorum.
Bu konu ile bilgisi olanlardan olumlu veya olumsuz bilgi alabilirmiyim.
Sorular Şunlar olabilir.
1-) Hangi Model L200
2) Yapılabilecekler Nelerdir.
3) Modifikasyon parçaları ve fiyatları nedir.
4) L200 Ler Ağır Off Road koşullarına dayanırmı
Siz üstatların sözünün üstüne söz söylemek bana düşmez ama özellikle ingilterede eski kasasının ciddi offroad örnekleri mevcut. Çılgın bir L200 görmek beni gayet heyecanlandırırdı doğrusu.
Gövdesi yükseltilmiş olduğu halde diferansiyeli aynı yükseklikte duran araçlar bana mantıksız görünüyor, öyle yapılacaksa vazgeçip bir unimog almak daha iyidir.
Yine de bu tür bir araçla hard off road düşünüyorsanız sabit akslı eski modellere bakmanız daha iyi olur. Basit, sağlam ve arazide şekilden şekile giriyorlar.
Size çok katılıyorum. Araçları Leylek gibi yükseltiyorlar. Ama diferansiyelleri aynı yerde kalıyor. Difaransiyelleri yükseltmenin tek yoluda büyük lastik.
Dolayısıyla büyük lastikler çevirecek araçlar lazım.
Bu nedenle suzukileri seviyorum ön difransiyelleri daha yukarıda. Bu nedenlemi daha başarılılar acaba.
Hangi model aralığını tavsiye edersiniz.
Suzukiler yerden yükseltilebiliyor ama yine de aşırı engebeli arazilere fazla uyum sağlayamazlar. Çamurun içinde yüzer o ayrı konu. Aslında ihtiyaca uygun aracı almak lazım çoğu kişi sadece yerden yüksek bir araca ihtiyaç duyduğu halde offroad aracı bakıyor, o da pek mantıklı değil. Mesela araç hafta sonu gezintileri için ise herşeyden önce asfalt üzerinde iyi olmalı.
walla arkadaslar yazmış bişiler ama ben katılmıyorum ben navarayla discoların toyotaların gırdıgı her yere gırıyorum arazıdede gayet başarılı bence ki bnm arabada arkada diff kilidi yok henüz.. bildiğim kadarıyla yenı l200 lerde arka diff kilidide mevcut ayrıyetten orta difransıyel kılıdıde war bu sayede devamlı 4 çeker olarakta kullanabılıyosunuz
walla arkadaslar yazmış bişiler ama ben katılmıyorum ben navarayla discoların toyotaların gırdıgı her yere gırıyorum arazıdede gayet başarılı bence ki bnm arabada arkada diff kilidi yok henüz.. bildiğim kadarıyla yenı l200 lerde arka diff kilidide mevcut ayrıyetten orta difransıyel kılıdıde war bu sayede devamlı 4 çeker olarakta kullanabılıyosunuz
Bu tür yanlış anlamalar herzaman oluyor forumlarda. İki satırlık cümleler kişilerin fikirlerini tam ifade etmiyor. Mesela:
- "Modifikasyona kalkışmam" demek "standart hali uygun değil" demek değil,
- "Eski modeller daha uygun" demek, "yeni model pek uygun değil" demek değil,
Size çok katılıyorum. Araçları Leylek gibi yükseltiyorlar. Ama diferansiyelleri aynı yerde kalıyor. Difaransiyelleri yükseltmenin tek yoluda büyük lastik.
Dolayısıyla büyük lastikler çevirecek araçlar lazım.
Bu nedenle suzukileri seviyorum ön difransiyelleri daha yukarıda. Bu nedenlemi daha başarılılar acaba.
Hangi model aralığını tavsiye edersiniz.
bu arada suzukinin ön difransiyelı gibi bununkide yukarda.... mesela bnm arabada ön difransiyel 35 cm yerden... discoverylerde bu yukseklık 26-28 cm ler arasında... modifiyesi zor diyolarda nesi zor ben anlıyamadım ;D dogru ustayı bulursanız hiç bişi zor değil bence ;D
araç alma kriterleri kişilere göre degişir,aracın fiyatı+modifiye fiyatı+arazide kıvraklıgı uzaklaşma yaklaşma açıları+yakıt+senelik vergisi+parça bulunabilirligi+parça fiyatı+2. el degerini koruması,gibi kriterler önemlidir araçları karşılaştırırken isterseniz bunları iki araç için yan yana yazıp sizin için karşılaştırayım