L200 Güç Artırımı (chip tuning, powerbox vs)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Caspian Tiger Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 102
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 75,248

Caspian Tiger

Kamp I
Mesajlar
128
Tepkime Puanı
0
Arkadaşlar herkese merhaba,

malumunuz sitedeki araç sahipleri araçlarından maksimum performansı almak için epey çaba harcıyorlar. Ben de L200 lerdeki performans artışı tecrübelerinizi öğrenebilmek için bir başlık açtım. Aşağıda aracımın özellikleri mevcut sizce hangi uygulamayı yaptırmalıyım?

2007 4x4 L200 A/T Intense Lux

Drakebox2 için A/T lerde problem yaşandığını duydum, bu sadece Drakebox için mi geçerli, diğer ucuz çözümler de problem çıkartıyor mu?

Çok teşekkür ederim...
 

Etiketler
Ynt: L200 Güç Artırımı (chip tuning, powerbox vs)

Selamlar

Bende 2011 L200 4*2 aldım..

Drakebox olayını aşırı şekilde merak etmekteyim..

Umarım kısık ayarda sorunsuz çalışıyordur.

Ustalardan cevap bekliyorum :smiley:
 

Ynt: L200 Güç Artırımı (chip tuning, powerbox vs)

Arkadaşlar Drakebox ilk çıktığı zaman bizim araçlarla gayet iyi çalışıyordu, daha sonradan drakebox 2 adı altında güncellenmiş ve üzerinde dijital ekran bulunan ikinci bir box imal edip bunu satmaya başladı draketuning firması.
Bu ikinci çıkarttıkları box ne yazıkki bizim l200 lerle uyumlu çalışmıyor, birçok kişi bende dahil, yüksek devirlerde 3500-4000 yığılma, siyah duman ve kimi zaman stop etme ve motor ikaz ışığı yakma gibi problemlerle karşılaşıyoruz karşılaştık.
Drakebox a alternatif olarak racechip isimli bir firma var, almanya menşeili bir firma, box kendi üretimleri ve birçok sitede kullanıcısı mevcut, büyük güvenilir bir firma.
Drakebox dan biraz daha pahalı 129 euro fiyatı. ama L200 kullanıcılarının hepsini tatmin eden ve sıfır problemle çalışan bir ürün.
ben de drakeboxımı söküp bu ürünü alacağım önümüzdeki hafta.
 

Ynt: L200 Güç Artırımı (chip tuning, powerbox vs)

ProntoBasso' Alıntı:
Arkadaşlar Drakebox ilk çıktığı zaman bizim araçlarla gayet iyi çalışıyordu, daha sonradan drakebox 2 adı altında güncellenmiş ve üzerinde dijital ekran bulunan ikinci bir box imal edip bunu satmaya başladı draketuning firması.
Bu ikinci çıkarttıkları box ne yazıkki bizim l200 lerle uyumlu çalışmıyor, birçok kişi bende dahil, yüksek devirlerde 3500-4000 yığılma, siyah duman ve kimi zaman stop etme ve motor ikaz ışığı yakma gibi problemlerle karşılaşıyoruz karşılaştık.
Drakebox a alternatif olarak racechip isimli bir firma var, almanya menşeili bir firma, box kendi üretimleri ve birçok sitede kullanıcısı mevcut, büyük güvenilir bir firma.
Drakebox dan biraz daha pahalı 129 euro fiyatı. ama L200 kullanıcılarının hepsini tatmin eden ve sıfır problemle çalışan bir ürün.
ben de drakeboxımı söküp bu ürünü alacağım önümüzdeki hafta.

drakebox gibi soketlimi acaba racechipte ?

Mert bey çok yakın oturuyoruz sanırım bende suadiyedeyim müsait olduğunuz birgün ayaküstü laflamak isterim .. aklımda olan birçok parçayı kullanmaktasınız ve bu yüzden tecrübeli bir kişiden bilgi edinmek mutlu eder beni
 

Ynt: L200 Güç Artırımı (chip tuning, powerbox vs)

Pschiptuning firması L200 uygulamasından 32,5 beygir almıştı.
İlgilenenler için; www.pschiptuning.com Barbaros Bayrak 0 (212) 576 00 73
 



Ynt: L200 Güç Artırımı (chip tuning, powerbox vs)

Kendi başlığım altında yazdım aynen buraya da kopyalıyorum ilgili konu olduğu için,

Racechip montajı yaptım, izlenimlerimi aktarmak istiyorum.
taktığım gibi E-5 karayoluna çıktım ara sokaklarda düşük devirlerde aracı ısıttıktan sonra, sabırsızlıkla ne olacağını gaza yüklenince nasıl tepki vereceğini merak ederek.
ara sokaklarda ilk gözüme çarpan şey aracın inanılmaz istikrarlı ve yağ gibi çalışması oldu, sürüş dinamikleri tamamen değişmişti, drakebox varken gaza dokunur dokunmaz araba bi öne doğru şahlanıyor aman fazla geldi diyip ayağınızı gazdan çekincede kompresöre yatıp bi böyle öne doğru selam veriyordu eski amerikan arabaları gibi, bu ortadan kalktı, düşük devirlerdeki silkeleme ve sanki eski karbüratörlü arabalardaki gaz yemezmiş gibi lökürdeme olayı son buldu, araç ilk günki gibi sanki hiç box yokmuş gibi sakin davranıyordu, ulan dedim işte adamların farkı nası yağ gibi kayıyo araba.
Neyse uzatmıyım E-5e çıktım 1, 2, 3, 4, derken bi baktım 140 a gelmek üzereyim, eskiden 100-110 km de bi zorlanma hissediyodum kadranda 130 u gördükten sonra farkettim ki 1 vitesim daha var.
Ancak anlayamadığım şekilde güç sanki Drakeboxta olduğu gibi hırçın ve farkedilir değildi, çok şaşırdım hatta dedim boşa mı para verdik acaba, tabi aylardır drakebox kullanmaktan aracın ne şekilde ivmelendiğini bilir hale gelmişim ve açıkçası daha fazlasını beklerken daha düşük bi performansla karşılaşmak beni hayal kırıklığına uğrattı.
Şimdi gelelim sonrasına hemen geri döndüm, cihazın kullanma kılavuzunda sıkça sorulan srular diye bir bölüm var burada aracımda beklediğim gücü hissedemedim nedendir diye bir soru var, cevap olarak ise her araç kendine has sürüş dinamiklerine sahiptir bu nedenle çipten araca farklı güç aktarımı gerçekleşebilir, bu nedendendir ki Racechip in içine ayar podları yerleştirdik şeklinde bir cevap vardı.
Hemen ilgili sayfayı açıp hangi pod un ne işe yaradığına baktım. ancak yeteri kadar açıklayıcı bilgi yoktu, daha sonra hemen google amcaya başvurdum ve Taylandda bir araba markasının funclub forumundaki bir başlığa denk geldim RACECHIP SORULARI
http://www.santafeclubph.com/forums/index.php?topic=871.0
Bu başlık söylenene göre dünyadaki en kapsamlı racechip kullanıcıları başlığıymış aralık 2009 da başlatılmış konu ve toplam 855 mesaj yazılmış.
Buradan chip hakkında yeni şeyler öğrendim;
Chipte iki tane pod var, 1. pod güç ve torku, 2.pod ise racechip in devreye giriş devirini ayarlamaya yarıyor.
Kullanıcılar çeşitli farklı marka ve model arabalarda ayarları ve pod kombinasyonlarını değiştirerek sürekli denemeler yapıyorlar, ve ilginçtir ki yaptıkları ayarların hiç birinde benzin sarfiyatı öyle aman aman değişmiyor.
Ayar podunun üzerinde harf ve numaralar var
Sırasıyla:
1. Pod: 8 9 A B C D E F 0 1 2 3 4 5 6 7
2. Pod: 8 9 A B C D E F 0 1 2 3 4 5 6 7
şeklinde işaretlenmiş
8 numara en düşük 7 numara ise en yüksek değermiş (kullanma kılavuzu ve forumda göre), neden böyle karmaşık bir işaretleme yöntemi yapmışlar bilmiyorum.
ve içlerinde bir 2009 2.5 DID L200 Kullanıcısı var ve 1. güç podunu en yüksek güç ve tork değeri olan 7'de 2. devir podunu ise en düşük devirden başlaması için 8 de kullanıyormuş yukardaki linkin 9. sayfasında mesajını görebilirsiniz.
Söylediğine göre 1 litreyle 10 ila 15 km arası yol gidiyormuş kullanımına göre bu setingde, bana ilginç geldi.
Neyse bu forumun 20 25 sayfasını okuduktan sonra aşağı inip ayarlarla oynıyım dedim, forumda ve kullanma kılavuzunda kademe kademe gücün artırılması gerektiğini önemle belirtmişler.
Box'ı açtım bide ne göriyim birinci (güç&tork) podu 9da (8 en düşük ayar) ikinci rpm(devreye girme devri ayarı) podu ise B de duruyor, yani 2000 rpm civarı başlaması için ayarlanmış. Bunu görünce neden araçta Drakebox gibi güç olmadığını anlamış oldum.
hemen aşağı indim güç podunu 2 kademe yükseltip B ye rpm podunu ise 2 kademe düşürüp 9 a getirdim böylece 1000 devir civarında devreye girecekti arabayı çalıştırdım ve sürmeye başladım işte şimdi gücü hissedebiliyordum. araba yukarda anlattığım güzel sürüş dinamiğinden birşey kaybetmeden güçlenmişti, tabi şeytan dürttü adam L200de 7 de kullanıyosa daha o güce 11 kademe var dedim içimden ve 2 kademe daha yükselttim güç podunuve D ye getirdim, aracı çalıştırdım gitmeye başladım ve aman allahım resmen sırtımda koltuğu hisseder oldum Drakebox,ın 3. settingini çoktan geride bırakmıştı performansı. Kullanma kılavuzuna göre her bir tık artırım bir öncekinin 1.5 katı artırım sağlıyormuş.
Şu an daha fazla yükseltme yapmadım çünkü bu ayarda bile araç oldukça yüksek bir akselerasyona sahip araç resmen dizelden benzinliye dönüştü. bu ayarda Drakebox'ın 5. settingindeki kadar güç hissedebiliyorum. devirlenme inanılmaz hızlı gerçekleşiyor 1.5 saniye içinde 4000 devirdesiniz. eskiden 3700-4000 devirde gaz kesen araba 5500 deviri gördü halada gidiyodu kırmızıya geçti diye ben gazdan çektim ayağımı, ani gazda kök gazda ne yüksek ne düşük devirlerde gram siyah duman atma yok.
ilerleyen zamanlarda (gün demiyorum bikaç saat sonra dürtebilir) daha yüksek ayarları da deneyeceğim. Daha elimde 9 kademe daha var yükseltecek.
ayrıca chiple beraber birde kontrol ünitesi geliyor bu üniteyi isterseniz by-pass ünitesi olarak kullanıp çipi söküp onu takıp chipi iptal edebiliyorsunuz.
Şimdilik değerlendirmeler bunlar, devamı gelecek...
 

Ynt: L200 Güç Artırımı (chip tuning, powerbox vs)

bende racechip war navarada yüksek devirlerde 3500-4000 yığılma, siyah duman ve kimi zaman stop etme ve motor ikaz ışığı yakma gibi problemler yaşıyorum firmaya maıl atıyorum cvp vermıyolar. istanbulda servıslerını buldum onlarla gorustum haber beklıyorum bakalım nolucak
 

Ynt: L200 Güç Artırımı (chip tuning, powerbox vs)

ben aynı problemleri drakebox ta yaşıyordum, racechipde şimdilik hiçbiri yok, hangi ayarlarda kullanıyorsunuz racechipinizi ?
 

Ynt: L200 Güç Artırımı (chip tuning, powerbox vs)

A-1 de kullanıyorum.. ılk geldıgınde b-3 teydı gaza yuklenınce kesme yapıyodu sonra a-1 e aldık yıne yemedı bence chıpte bı sıkıntı war.bakalım haber beklıyorum adamlardan ınş çözerler olayı
 

Ynt: L200 Güç Artırımı (chip tuning, powerbox vs)

Anladım hayırlısı olsun hocam benim şu an D-9 da duruyor, gün geçtikçe diğer ayarları kombinasyonları da deneyeceğim.
 




Ynt: L200 Güç Artırımı (chip tuning, powerbox vs)

129 euroluk olan makbuldur fiyat/performans açısından :smiley:

beklioruz gelmesini :smiley:
 

Ynt: L200 Güç Artırımı (chip tuning, powerbox vs)

Racechip geldi :smiley: An itibariyle aracımda monte edilmiş durumda.... güçte tatlı sert bir artış var C-9 ayarında belki D ve E ayarındada denenebilir şimdilik güzel önemli olan uzun yol optimizasyonu onada akşam işten eve dönerken bakıcaz...

Montajı 3 dakika falan sürdü :smiley:
 

Ynt: L200 Güç Artırımı (chip tuning, powerbox vs)

ben chipi turkıye dıstrıbutorunden almıstım gecen hafta gıttım chıpı bılgısayara bagladılar ve arızalı oldugunu gördük. garantıden yerınısı verdıler hersey düzeldi. artık duman atmıyo bellı devırlerde cekısten duşmuyo vs.
 

Ynt: L200 Güç Artırımı (chip tuning, powerbox vs)

Bendede drakebox2 var navara için aldım fakat performansı hoşuma gitmedi firma levelı düşürmemi tavsiye etti fakat babam farkedince deneyemeden sökmek zorunda kaldım ;D
 



Ynt: L200 Güç Artırımı (chip tuning, powerbox vs)

vtecmaniac' Alıntı:
Racechip geldi :smiley: An itibariyle aracımda monte edilmiş durumda.... güçte tatlı sert bir artış var C-9 ayarında belki D ve E ayarındada denenebilir şimdilik güzel önemli olan uzun yol optimizasyonu onada akşam işten eve dönerken bakıcaz...

Montajı 3 dakika falan sürdü :smiley:
Hocam hayırlı olsun, birşey sorucam Orjinal hali mi C-9 da geldi yani dış tarafta duran C, iç tarafta duran 9, çünkü benimki 9-B de geldi mail attım firmaya bazı arkadaşlar B-9 da geldiğini söylüyorlar diye,
yok dedi bu tip mototrlar için 9-B şeklinde gönderiyoruz kim öyle dediyse 180 derece yanlış kullanıyo şeklinde bi cevap aldım.
Ben gün geçtikçe yükseltiyorum ayarı şu an soldaki (dıştaki) ayar 1de sağda(içte) duran ise C de duruyor.
bir anda bu ayara aldığımda stop etmişti ilk geldiğinde yavaş yavaş yükselttim 250-300km içinde, 3 gündür sorunsuz kullanıyorum.
Bakalım.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,624
Mesajlar
1,521,249
Kayıtlı Üye Sayımız
172,270
Kaydolan Son Üyemiz
Engin paslı

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst