Kullanılmış Motosiklet Almanın İpuçları

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan gezent-i Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 24
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 8,214

gezent-i

Kamp II
Mesajlar
237
Tepkime Puanı
2
Yer
İzmir
Kullanılmış Motosiklet Almanın İpuçları


Birçok kimsenin hayali bir motosiklet sahibi olmaktır. Bunun için iki seçeneğiniz var.

Ya sıfır kilometre bir motosiklet almak ya da kullanılmış bir motosiklet bulabilmek. Ancak kullanılmış motosiklet almak, sanıldığı kadar kolay bir iş değil. Problem çıkarabilecek, işe yaramaz bir motosiklet, tüm hayallerinizi yok edebilir. Hazırladığımız soru-cevap kılavuzu ile kullanılmış motosiklet konusunda biraz olsun rahatlayacağınızı tahmin ediyoruz.

Nereden kullanılmış motosiklet almalı?

Kullanılmış motosiklet satışı yapan bayilerinden

Avantajı: Bayiler kullanılmış motosikletleri, birçok testten geçirdikten sonra satın alıyorlar. Bu nedenle risk oldukça azalıyor. Ayrıca kullanılmış motosikletlere garanti veren bayiler bile var.
Dezavantajı: Satıcı kar marjını fazla tutabilir. Fiyatlar nispeten daha yüksektir.


Dergi ve gazete ilanları vasıtasıyla

Avantajı: Bazı durumlarda çok ucuza ikinci el alınabilir.
Dezavantajı: Bu durumda risk faktörü fazladır. Çok dikkatli davranmalı, özellikle motosikletin çalıntı olabileceği konusuna dikkat edilmeli.

Bir arkadaş veya tanıdıktan

Avantajı: En güvenli kullanılmış motosiklet satın alma yolu; bu sayede satıcıyı ve satın alınacak motosikleti tanımak mümkün. Dezavantajı: Tek dezavantaj motosikletin sorun çıkarması durumunda arkadaşlık ilişkilerine zarar gelebileceği 

Kullanılmış motosiklet almaya giderken neler gözden geçirilmeli?
İlanlarda belirtilmeyen, tüm veri ve ek bilgiler, motosiklet sahibinden ısrarla istenmeli. Bunlar not alınıp tekrar gözden geçirilerek karşılaştırılmalı. (örneğin fiyat, kilometre durumu, model tarihi, motosikletin kaza yapıp yapmadığı ve daha önce kaç el değiştirdiği gibi unsurlar)

Kontrole giderken neler götürülmeli?

Her olasılığa karşı parçaların sökülüp kontrol edilebilmesi için, içinde tornavida, bijon anahtarları, pense gibi alet-edavatın bulunduğu bir çanta götürmekte yarar var. Ayrıca fren balatalarının kontrol edilmesi için, küçük bir el lambası da büyük faydalar sağlayacaktır. Ancak kullanılmış motosiklet alırken yapılacak hataların en aza indirilmesi için bu işlerden anlayan ikinci bir kişi daha orada bulunmalı. En azından iki kişi daha fazla şey görebilir, dahi iyi bilgi alışverişinde bulunabilir, daha az şey unutur ve teknik kontrolde birbirine destek olabilir. Bunların yanında kontrole giderken kaparo ödenmesi için bir miktar nakit para ve daha sonra sorunlar çıkmaması için bir satış sözleşmesi götürülmesi gerekir.

Kullanılmış motosiklet alma kılavuzu

Neler kontrol edilmeli?
Teknik özelliklerin kontrolü, sakin ve aydınlık bir yerde yapılmalı. Aşağıdaki teknik özellikler kontrol edilmeli:

Motor yağ kaçırıyor mu?
Silindir kafası ve gövdesinde, yağ karterinde ve şanzıman çıkışında yağ kaçaklarına dikkat edilmeli.

Teleskobik çatal yağ kaçırıyor mu?
Yağlı kir halkaları ve yağ izleri buralarda yalıtım sorunları olduğunun göstergesidir. Bağlantı körüğü sıyrılarak amortisörlere daha dikkatli bakılmalı.

Motosikletin başından hiç kaza geçmiş mi?
Motor, egzoz ve elciklerle boyadaki çizikler motosikletin kaza yaptığının işaretidir. Eğer boya ve krom kaplamalar dökülmüşse bu bölgelerde bükülmeler olmuş demektir; bunlar da darbe veya kazaların işaretidir.

Motosiklet çalıntı olabilir mi?
Gidon kilidi sallanıyorsa ve gidon dayanakları eksikse motosiklet ya çalınmıştır ya da kaza yapmıştır.

Arka salıncak yatağında boşluk var mı?
Bunu kontrol etmek için tekerlek yerden kesildikten sonra salıncak kolu şaside sağa sola kaydırılır ve oynayıp oynamadığına bakılır.

Gidon bilyelerinde boşluk var mı? Ön tekerlek yerden kaldırıldığında, gidonun hiç zorlanmadan ve kesintiye uğramadan sağa sola dönmesi gerekir. Bunu yaparken gidon yataklarından vurulma sesleri gelmemeli. Kontrol yöntemi: Gidon, teleçatalın altından, iki elle kavranır ve tekerlek havaya kaldırıldıktan sonra öne ve arkaya ittirilmeye çalışılır.

Fren balataları kullanılmaz halde mi?
Fren kelepçeleri genellikle içeriye bakılmasını sağlayacak deliklere sahiptir. Bu delikten içeriye küçük bir lamba yardımıyla bakılarak fren balatalarının durumu kontrol edilebilir.

Fren disklerinin durumu nedir?
Disklerdeki derin çizikler, balataların dibine kadar kullanılmış olduğunu gösterir. Bu durumda fren disklerinin de yenilenmesi gerekir.

Motosiklette paslanma belirtileri var mı?
Paslanma çoğunlukla motosikletin görüntüsüne olumsuz etki eder. Ancak egzoz sisteminin krom kaplama değil de boyanmış olması durumunda paslanma sorunları var demektir.

Susturucunun içinde paslanma var mı?
Kontrol yöntemi: Lastik bir çekiç veya buna benzer yumuşak bir aletle (soğuk durumdaki) susturucuya birkaç defa vurmak suretiyle içinde pas veya diğer yabancı maddelerin olup olmadığı anlaşılabilir.

Lastiklerin değiştirilmesi gerektiği ne zaman anlaşılır?
Lastiklerin diş derinlikleri 1.6 milimetreden kısaysa değiştirilmesi gerekir. Normal diş derinliği 2 milimetredir.

Zincirin durumu nasıl? Zincirin arka tekerlek dişlisine geçen kısımları çekildiğinde parçalar dişliden çıkarılabiliyorsa zincirin ömrü tükenmiş demektir.

Motorun durumu nasıl?
Su soğutmalı motorlarda: Motorun yağı köpüklü veya yoğun ve yapışkansa silindir kapak contası arızalı demektir. Eğer motor zar zor çalıştırılabiliyorsa ve daha soğukken gürültü ve mekanik sesler çıkarıyorsa ya da egzozdan mavi dumanlar çıkarıyorsa o motosikletten uzak durulmalı.

Arka amortisör arızalı mı?
Motosiklet yaylanırken veya amortisörden bozulma sesi geliyorsa ve üzerinde yağ lekeleri varsa amortisörün ömrü tükenmiş demektir.

Jantlar yamuk mu?
Havaya kaldırılan tekerlek hızla döndürülerek bir noktadan takip edilmeli; tekerlek düzenli bir şekilde dönmeli ve "sekiz" çizmemeli. Döküm jantları yamuk olan motosiklet alınmamalı. Telli jantlar tamir edilebilir; ancak masraf çıkarır. Ayrıca jant tellerinin gerginlikleri de kontrol edilmeli. Bunun için tellere bir tornavidayla vurmak yeterli (telden çıkan ses hep aynı olmalı).

Hangi belgeleri kontrol etmek gerekir?
1 Karşınızdaki gerçekten motosikletin sahibi mi? Nüfus cüzdanını kontrol edin.
2 Motorun kağıtları, üzerinde yazan şasi numarasıyla uyuşuyor mu? Gidon kilidinde yazılı numarayla karşılaştırınız.
3 Motosikletin daha önce kaç sahibi olmuş? Ne kadar az el değiştirmişse o kadar iyi.
4 Servis defteri tutulmuş mu?
5 Servislerde motosikletin tüm kontrolleri yapılmış mı?


Deneme sürüşü: Satıcı bir deneme sürüşüne onay veriyorsa saklayacak pek bir şeyi yok demektir; çünkü deneme sürüşünde teknik aksaklıklar (çeken yürüyen aksam, kötü frenler veya tekleyen motor) çoğunlukla kendini gösterecektir.

Alıntıdır….
 

Etiketler
Ynt: Kullanılmış Motosiklet Almanın İpuçları

Bayiden alıyorsak yine bu kontroller yapılmalını. ???
 

Ynt: Kullanılmış Motosiklet Almanın İpuçları

Konu başlığı Kullanılmış Motosiklet ama tercih size kalmış :smiley:
 

Ynt: Kullanılmış Motosiklet Almanın İpuçları

Bilgilendirme için teşekkürler. Gerçekten önemli ve aydınlatıcı bir yazı olmuş... ;) ;) ;)
 

Ynt: Kullanılmış Motosiklet Almanın İpuçları

egzozun rengi motosikletin ne kadar zorlandığını anlamaya yardımcı olur .
 



Ynt: Kullanılmış Motosiklet Almanın İpuçları

997799' Alıntı:
otorite gibisiniz maşallah....bayanın motora binmesi bile çok alışılmış değilken teknik bilgisi de olması vay anam vaaay...

hahahah , bu konuya da mı yazmışım yaa : ) şimdi mail gelince farkettim bende .. ama doğru demişim , egzozun rengi motosikletin motor sağlığı açısından bilgilendirici olabilir ... ehliyet sınavında da motordan 100 almıştım ... mekanik şeyler ilgimi çeker biraz : ) babama çekmişim bu konuda , küçükken dibinden ayrılmazdım ... : )
 

Ynt: Kullanılmış Motosiklet Almanın İpuçları

bilgi doğru zaten...bu da daha fazla ilgi çekiyor ya...
15 yıldır 2 teker hatta 15 yıldır race kullanırım hiçbir bayanın heves ve zevk almanın ötesinde, bilgili ve bu kadar ilgili olduğunu görmedim...maşşşşşşaaallllaaahhhh
 

Ynt: Kullanılmış Motosiklet Almanın İpuçları

997799' Alıntı:
bilgi doğru zaten...bu da daha fazla ilgi çekiyor ya...
15 yıldır 2 teker hatta 15 yıldır race kullanırım hiçbir bayanın heves ve zevk almanın ötesinde, bilgili ve bu kadar ilgili olduğunu görmedim...maşşşşşşaaallllaaahhhh

tam 1 sene 17 gün önce yazmışım o mesajı : ) o zaman motosikletim yoktu , hala da yok : ) arabam var ama motosikletin yrini asla tutmuyor ...
 

Ynt: Kullanılmış Motosiklet Almanın İpuçları

tarihe bakmadan yazdım doğru söylüyorsunuz...
umarım yakın zamanda bu birikimi tecrübeye çevirirsiniz...
race mi hoşlandığınız tarz
 

Ynt: Kullanılmış Motosiklet Almanın İpuçları

997799' Alıntı:
tarihe bakmadan yazdım doğru söylüyorsunuz...
umarım yakın zamanda bu birikimi tecrübeye çevirirsiniz...
race mi hoşlandığınız tarz

evet daha çok race ve naked'lardan hoşlanıyorum . boyum uzun olduğu için enduro öneriyorlar bana ... ama hız hastalığı var bende , yani bisiklet kullanırken olsun , araba kullanırken olsun , motosiklet olsun hatta yürürken bile farkında olmadan hızlanıyorum , durum artık o kadar vahim ki hızı farketmiyorum , mesela arkadasımla otobandan geliyoruz lütfen daha yavaş git diyorlar , yaa 80-90la gidiyoruz zaten diyorum göstergeye bi bakıyorum 160'la gidiyoruz ... bariz şekilde hızı farketmiyorum : ) yine aynı şekilde trafikte çok riske giriyorum , bisiklet kullanırken bile deli deli kullanıyorum ,otobüslerin dolmuşların üstüne sürüyorum ( çileden çıkardılar artık ) kavşakta geçiş hakkımı vermemek için bisikleti arabanın önüne sürüyorum , gelip yandan çarpıyor , karşı kaldırıma kadar uçuyorum sonra kalkıp bisiklete atlayıp devam ediyorum , bişe yok bişe yok diyorum : ) zifiri karanlıkta ( gece hiç göremem ) yolu hiç görmeden son sürat gidiyorum ... vs vs : )
 



Ynt: Kullanılmış Motosiklet Almanın İpuçları

Çok önemli bilgiler. Teşekkür ederim.

Diğer arkadaşlarımızın da doğru bilgiye kolay ulaşabilmesini sağlamak açısından başlıkla alakalı mesajlar yazmaya dikkat edelim lütfen.
Teşekkürler..
 

Ynt: Kullanılmış Motosiklet Almanın İpuçları

melis_burcu' Alıntı:
evet daha çok race ve naked'lardan hoşlanıyorum . boyum uzun olduğu için enduro öneriyorlar bana ... ama hız hastalığı var bende , yani bisiklet kullanırken olsun , araba kullanırken olsun , motosiklet olsun hatta yürürken bile farkında olmadan hızlanıyorum , durum artık o kadar vahim ki hızı farketmiyorum , mesela arkadasımla otobandan geliyoruz lütfen daha yavaş git diyorlar , yaa 80-90la gidiyoruz zaten diyorum göstergeye bi bakıyorum 160'la gidiyoruz ... bariz şekilde hızı farketmiyorum : ) yine aynı şekilde trafikte çok riske giriyorum , bisiklet kullanırken bile deli deli kullanıyorum ,otobüslerin dolmuşların üstüne sürüyorum ( çileden çıkardılar artık ) kavşakta geçiş hakkımı vermemek için bisikleti arabanın önüne sürüyorum , gelip yandan çarpıyor , karşı kaldırıma kadar uçuyorum sonra kalkıp bisiklete atlayıp devam ediyorum , bişe yok bişe yok diyorum : ) zifiri karanlıkta ( gece hiç göremem ) yolu hiç görmeden son sürat gidiyorum ... vs vs : )

Allah başka dert vermesin...
aha da benim bayan halim...valla...
 

Ynt: Kullanılmış Motosiklet Almanın İpuçları

997799' Alıntı:
Allah başka dert vermesin...
aha da benim bayan halim...valla...

arkadaşlar cesaretinize hayran kaldım ama biraz daha temkinli olmakta fayda var :smiley: aman diyim...
 

Ynt: Kullanılmış Motosiklet Almanın İpuçları

ecem618' Alıntı:
arkadaşlar cesaretinize hayran kaldım ama biraz daha temkinli olmakta fayda var :smiley: aman diyim...

Pınar hanım;

işin doğrusu dediğiniz ama...iş 190 beygirlik bir alete binince değişiyor...ben Çorum da yaşıyorum yollar da müsait, adam gibi gideyim diyosun ses falan çok çıkıyo ya hani, bi de epey ilgi çeken süperspor aletler bunlar bi şekilde tetikleniyosun işte...yolda sürücüler sağolsun ellerinden geleni yapıyor araçlarla...teker havada yanından geçince de o arabayı sokacak bir yer bulamıyor yolda...
hergün 300 ü görmek alışkanlık haline geliyor...
biliyorum tedavi gerekli ama, bünye cevap vermiyor tedaviye...
bu arada yazdıklarım için kısa bir anekdot vereyim...15 yıllık race sürücüsüyüm ve lisanslı yarışçıyım...aman gaza gelmeyelim, şakası olmaz...
 

Ynt: Kullanılmış Motosiklet Almanın İpuçları

"otobüslerin dolmuşların üstüne sürüyorum ( çileden çıkardılar artık ) kavşakta geçiş hakkımı vermemek için bisikleti arabanın önüne sürüyorum , gelip yandan çarpıyor , karşı kaldırıma kadar uçuyorum sonra kalkıp bisiklete atlayıp devam ediyorum , bişe yok bişe yok diyorum : ) zifiri karanlıkta ( gece hiç göremem ) yolu hiç görmeden son sürat gidiyorum ... vs vs : )" .....bunu okuyunca aman dikkat! deme isteği doğdu bende :smiley: 15 yıllık tecrübeniz ve lisansınız var ne hoş... tecrübeniz umarım sizi kazalardan, bütün tehlikelerden korumaya yeterli olur :D biliyorum bu tutku başka bişiy, tedaviyle olacak işte değil ama yinede gaza gelmeyelim 8)
.
 



Ynt: Kullanılmış Motosiklet Almanın İpuçları

ecem618' Alıntı:
"otobüslerin dolmuşların üstüne sürüyorum ( çileden çıkardılar artık ) kavşakta geçiş hakkımı vermemek için bisikleti arabanın önüne sürüyorum , gelip yandan çarpıyor , karşı kaldırıma kadar uçuyorum sonra kalkıp bisiklete atlayıp devam ediyorum , bişe yok bişe yok diyorum : ) zifiri karanlıkta ( gece hiç göremem ) yolu hiç görmeden son sürat gidiyorum ... vs vs : )" .....bunu okuyunca aman dikkat! deme isteği doğdu bende :smiley: 15 yıllık tecrübeniz ve lisansınız var ne hoş... tecrübeniz umarım sizi kazalardan, bütün tehlikelerden korumaya yeterli olur :D biliyorum bu tutku başka bişiy, tedaviyle olacak işte değil ama yinede gaza gelmeyelim 8)
.

tecrübe falan hikaye bu durumlarda risk boyutları katlanarak artıyor, kedisi köpeği, traktörü arabası vs vs...sen istersen 150 yıllık tecrübeli ol...
geçen yıllarda 150 ile çoban köpeğine çarptım, tecrübe sadece spğuk kanlılık getirebiliyor başka bişi değil, orda 250 falan olsaydı meftaaaa....
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,827
Mesajlar
1,524,032
Kayıtlı Üye Sayımız
166,620
Kaydolan Son Üyemiz
questahotel

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst