fsirin
Karavan Yönetim
Benim karavanım daha doğrusu kamp taşıtım veya kamperim Kia Pregio. Neden Kia diye sorulacak olursa; kısaca elimde o vardı ve 100 küsur bin kilometredir ciddi bir sorun oluşturmadı diyebilirim.
Gelelim benim kamperin hayat hikayesine.....
Kia Pregio 2001 model. 2001 yılında ekonomik krize aldırmadan, krizin de etkisiyle uygun bir kampanya ile verilince aldım. Niyetimiz gezilere rahat gidebileceğimiz, gerektiğinde içinde yatabileceğimiz bir araç sahibi olmaktı. 2 metrenin altındaki yüksekliği ve 5 metrenin altındaki uzunluğuyla ölçülerine kısa sürede alıştım. Bu boyutlarıyla hemen hemen bütün otoparklara da girebiliyordum.
Aracı aldık, o yıl için yıkılan İskandinavya gezisi hayalinden hemen sonra, yönümüzü doğuya çevirdik. Yolda çalan Barış Manço ile birlikte "kalk gidelim küheylan" dememizle adını da koymuş olduk. Küheylanla ülkemizin birçok yerini gezdik. Yaylalar, deniz kenarları, göl kıyıları birçok yeri gezdik.
Birkaç geziden sonra bu böyle olmayacak her şey her yerde, içerisi çok karışıyor dedik. Bir basit plan çizdim ve içine dolaplar yaptık. Sağ ve sol arkada kenarlara uzunlamasına, 130cm uzunluğunda 30cm genişliğinde iki dolap ve tavana monteli aynı uzunlukta iki üst dolap da yaptım ve arka tarafı da 50cm derinlikte depo veya bagaj bölümü olarak ayırdım. Yani arka kısım 60cm yüksekliğinde, üzeri tezgah gibi, U şeklinde dolap olmuştu. Orta koltuk ile arka arasındaki 180cm boyundaki yere de 6 tane minder sererek yatak haline getirdim. Zaman içinde ufa tefek ilaveler yaptım. Bu şekliyle 2007 yılına kadar kullandım. Bu tarihe kadar çok sayıda plan çizerek, üzerinde çalıştım. En son 2 seçeneğe indirdim. Son haline Özdal Bey'in de yardımıyla karar verdim.
2006 yılında yavaş yavaş dönüşüm için gerekli malzemeleri aldım. 3 sistem buzdolabı, evye - 2 göz ocak, elektrik kontrollü musluk, bidon içine girebilen küçük pompa, Su bidonları, hafif kavak kontraplak levhalar, çekyat mekanizması, yatak için kaliteli sünger, trumatik soba, vesaire, vesaire...
2007 yılında yoğun bir çalışmayla Küheylan'ın her yerini elden geçirdim. 2 ayda bitiririm dediğim dönüşüm için 6 ay uğraştım ama sonunda bitti. Artık Küheylan bir Kamper tipi araca dönüştü ve ruhsatını da "Karavan" olarak dönüştürdük. Gerçi hala iç yüksekliği 135cm ama olsun. Yeteri kadar oturucak yer olduktan sonra, oturarak mutfaktaki her yere ulaştıktan sonra sorun olmuyor. Şimdi oturma gurubu çekyat mekanizması sayesinde yatağa dönüşüyor. Yatak 185x120cm boyutlarında. Sol taraf kullanıma uygun gelecek boyutlarda ayarlanmış dolaplardan oluşuyor. Mutfak tezgahına iç masa monte edilebiliyor. Tuvalet kullanım açışından en kolay yerde. Yatağın arka kısmı yerinden çıkartılıp, dışarı masası olarak kullanılabiliyor. Yüksek kapasiteli yaşam aküsü arkada aynı zamanda ağırlık dengemizi de sağlıyor. 300W evirici (inverter) 220V ihtiyacımızı sağlıyor. Akü şarjı için 29A güç kaynağı kullanılıyor. Gaz alarmı da güvenliği sağlıyor. Altta atık su tankı (bidonu) ve içerde 3 adet temiz su bidonuyla su meselesi gideriliyor.
Gelelim benim kamperin hayat hikayesine.....
Kia Pregio 2001 model. 2001 yılında ekonomik krize aldırmadan, krizin de etkisiyle uygun bir kampanya ile verilince aldım. Niyetimiz gezilere rahat gidebileceğimiz, gerektiğinde içinde yatabileceğimiz bir araç sahibi olmaktı. 2 metrenin altındaki yüksekliği ve 5 metrenin altındaki uzunluğuyla ölçülerine kısa sürede alıştım. Bu boyutlarıyla hemen hemen bütün otoparklara da girebiliyordum.
Aracı aldık, o yıl için yıkılan İskandinavya gezisi hayalinden hemen sonra, yönümüzü doğuya çevirdik. Yolda çalan Barış Manço ile birlikte "kalk gidelim küheylan" dememizle adını da koymuş olduk. Küheylanla ülkemizin birçok yerini gezdik. Yaylalar, deniz kenarları, göl kıyıları birçok yeri gezdik.
Birkaç geziden sonra bu böyle olmayacak her şey her yerde, içerisi çok karışıyor dedik. Bir basit plan çizdim ve içine dolaplar yaptık. Sağ ve sol arkada kenarlara uzunlamasına, 130cm uzunluğunda 30cm genişliğinde iki dolap ve tavana monteli aynı uzunlukta iki üst dolap da yaptım ve arka tarafı da 50cm derinlikte depo veya bagaj bölümü olarak ayırdım. Yani arka kısım 60cm yüksekliğinde, üzeri tezgah gibi, U şeklinde dolap olmuştu. Orta koltuk ile arka arasındaki 180cm boyundaki yere de 6 tane minder sererek yatak haline getirdim. Zaman içinde ufa tefek ilaveler yaptım. Bu şekliyle 2007 yılına kadar kullandım. Bu tarihe kadar çok sayıda plan çizerek, üzerinde çalıştım. En son 2 seçeneğe indirdim. Son haline Özdal Bey'in de yardımıyla karar verdim.
2006 yılında yavaş yavaş dönüşüm için gerekli malzemeleri aldım. 3 sistem buzdolabı, evye - 2 göz ocak, elektrik kontrollü musluk, bidon içine girebilen küçük pompa, Su bidonları, hafif kavak kontraplak levhalar, çekyat mekanizması, yatak için kaliteli sünger, trumatik soba, vesaire, vesaire...
2007 yılında yoğun bir çalışmayla Küheylan'ın her yerini elden geçirdim. 2 ayda bitiririm dediğim dönüşüm için 6 ay uğraştım ama sonunda bitti. Artık Küheylan bir Kamper tipi araca dönüştü ve ruhsatını da "Karavan" olarak dönüştürdük. Gerçi hala iç yüksekliği 135cm ama olsun. Yeteri kadar oturucak yer olduktan sonra, oturarak mutfaktaki her yere ulaştıktan sonra sorun olmuyor. Şimdi oturma gurubu çekyat mekanizması sayesinde yatağa dönüşüyor. Yatak 185x120cm boyutlarında. Sol taraf kullanıma uygun gelecek boyutlarda ayarlanmış dolaplardan oluşuyor. Mutfak tezgahına iç masa monte edilebiliyor. Tuvalet kullanım açışından en kolay yerde. Yatağın arka kısmı yerinden çıkartılıp, dışarı masası olarak kullanılabiliyor. Yüksek kapasiteli yaşam aküsü arkada aynı zamanda ağırlık dengemizi de sağlıyor. 300W evirici (inverter) 220V ihtiyacımızı sağlıyor. Akü şarjı için 29A güç kaynağı kullanılıyor. Gaz alarmı da güvenliği sağlıyor. Altta atık su tankı (bidonu) ve içerde 3 adet temiz su bidonuyla su meselesi gideriliyor.