Kendi Karavan Veya Teknesini Yapanlara, Elektrik Konularında......

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan bulenttg Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 6
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 14,912

bulenttg

electricianACDC
Mesajlar
415
Tepkime Puanı
336
Yaş
62
Yer
Bornova/İzmir, Türkiye
Web
www.elektrikci.webnode.com.tr
Telsiz Çağrı Kodu
TA3ATW
Motokaravan,çekme karavan veya tekne işlerini kendi yapanlara ve yapacaklara......

AC-DC elektrik
Güneş ve rüzgardan enerji üretimi (güneş panelleri)
Bataryalar -Alternatör şarj
Elektrik tesisat ve bağlantılar
Aydınlatma
Buzdolabı soğutma 12 VDC sistemde
LPG gaz alarm tesisatı

Elektrik Elektronik Elektromekanik konularında teknik destek


https://www.facebook.com/tazegulbulent
http://marinelektrikelektronik.tr.gg
 

Etiketler
elektrik
Ynt: Kendi Karavan Veya Teknesini Yapanlara, Elektrik Konularında......

Bülent Bey Öyle konular varki bu işden para kazanmalarına rağmen sorduğunuz kişiler kaçamak cevap veriyorlar bir şey anlamıyorsunuz.
Benim sorum: ahşap teknemde hem 12 v. hemde 220 v. topraklama plakaları mevcut (faça hattının altında) bunların görevi nedir nereye bağlı olurlarsa ne gibi faydaları olur.Ahşap teknede bu plakalar gereklimidir?
Teknede çift makine ve 1500 w tam sinüs inverter mevcut.
Cevaplandırırsanız sevinirim
Slm.
ersin.
 

Ynt: Kendi Karavan Veya Teknesini Yapanlara, Elektrik Konularında......

Ahşap veya sac teknelerin su kesiminin altında bulunan elektriklenmeyi ve korozyonu kendi üzerine çeken tutya plakalar vardır.Ahşap teknedede bulunması gerekir hem elektriklenmeyi üzerine çeker hemde ahşapta kullanılan çivilerin ömrünü uzatır.
 

Ynt: Kendi Karavan Veya Teknesini Yapanlara, Elektrik Konularında......

Tekne ve deniz arasındaki istenmeyen bir olay Galvanik akım sonucu metal aşınması.Bu olay deniz dışında da mevcut Korozyon.
Uzun ve detaylı bir konu sayfalarca yazılsa yeridir.Basit olarak teknenizdeki metal aksamın başka metaller ile veya kara ile elektriksel çalışması,metallerin çalışma hızı ve aktifliği yapısına göre değişim gösteriyor.

Motor makina şaft ve pervane bağlantısı ile deniz ile temas,elektriksel iletim başlar,önlem alınmaz ise motora ve bağlantılı her sistemi etkiler,moleküler olarak aşındırır.
Teknede hiç bir metal aksam deniz ile temas etmiyorsa galvanik akım şartları oluşmayacak,sadece atmosfer koşullarına bağlı korozyon olacaktır

Karadan enerji alanlar için kıyı ve tekne arasında isolator trafosu,teknedeki kurulu güce göre hesaplamaları yapılır.
Galvanik isolator bağlanır,diod sistemidir.

Teknede elektrik,elektronik radyo sistemleri (SSB telsiz v.b)için topraklama deniz vasıtasıyla olacağından metal olan bir yerde elektriksel hareketler kendini gösterecektir.Buna karşın bir çok önlem teknik olarak alınmakta ve bu olay en aza indirgenmekle beraber,önemli sistem ve parçaların değilde,kendini feda eden belli sürelerde değişimi yapılması gerekli tutyalar olacaktır.

Denize hiç bir metal uzantınız yoksa galvanik akım da yoktur.









 




Ynt: Kendi Karavan Veya Teknesini Yapanlara, Elektrik Konularında......

Topraklama plakaları olarak yazdığınızdan,bunlar tekne içindeki cihazların topraklamaları olacaktır.Telsiz sistemi v.b gibi.
Yelkenli teknelerde salma topraklama olarak kullanılıyor,Özellikle SSB tipi haberleşme sistemleri için ayrı bir yerde topraklama plakası yapılır.
Yıldırım için teknenin boyutlarına göre su kesim hattının yaklaşık 25-30 cm gibi üzerinde atlama elektrotları yapılır,yıldırım buradan şerare ark şeklinde suya deşarj olur.Bu atlama ve deşarj olayı tuzlu ve tatlı sularda farklılık gösterir.Tuzlu suda daha çabuk ve hasarsız ise,tatlı suda deşarj tekne üzerinden hasarlı olabilmektedir.

Bu Marin konularda bilgi ve teknoloji hep dış kaynaklı olduğundan grafik ve resimlerde dış kaynaklı oluyor.