theodor_malinovski
Kamp II
merhaba gezenbilir ailesi,
yeni satın aldığım karavan sayesinde üye olmaya karar verdiğim bu sitede bu başlık altında 2012 haziran ayında gerçekleştirdiğim fas seyahatini paylaşmak istedim. farklı olarak bu gezi karayoluyla gerçekleştirildi.
rota:
ankara - bratislava : 2000 km.
bratislava - münih : 520 km.
münih - paris : 820 km.
paris - andorra : 870 km.
andorra - madrid : 600 km.
madrid - ceuta : 700 km.
ceuta - rabat : 300 km.
rabat - sidi ifni : 700 km.
sidi ifni - marakeş : 400 km.
marakeş - fes : 600 km.
fes - barcelona : 1700 km.
barcelona - venedik : 1200 km.
venedik - selanik : 1600 km.
selanik - ankara : 1100 km.
olamak üzere toplam : 13.110 km ve yaklaşık olarak 20 gün sürdü.
karayolu ile fas seyahati düşünenler için rotanın ispanya-fas etabından bahsedeyim. fas sınır kapısı ve gümrük işlemlerinin korkutucu prosedürleri nedeniyle önce mutlaka ceuta ya geçmenizi öneririm.
ceuta afrika kıtasında yer alan küçük bir ispanya toprağı. dolayısıyla feribot ile ispanya'dan ispanya'ya geçmiş oluyorsunuz. herhangi bir gümrük probleminde de fas'a geçmeden ispanya topraklarında bu problemi halletmeniz daha kolay olacaktır. ceuta'ya feribot algeciras şehrinden sağlanmakta. limana gelmeden önce yol üzerinde bir çok bilet acentası mevcut. feribot biletinizi algeciras tan almanızı öneririm çünkü feribot biletleri ispanyanın güneyindeki otobandaki akaryakıt istasyonlarındaki bayilerde de satılıyor ama daha pahalı. o yüzden algeciras a kadar biletinizi almayın. satılan biletler günlük olduğu için de gereksiz yere strese girmemiş olursunuz. ben biletimi balearia isimli firmadan aldım. gidiş bileti gün sınırlamalı ama dönüş bileti ise açık. yani istediğiniz gün ve saatte dönebilirsiniz.
unutmadan şu bilgiyi de vereyim. fas'a bizden başka fas diyen bir ülke yok. "morocco" veya "maroc" diyorlar. zamanında osmanlı imparatorluğu burayı işgal ettiğinde buranın başkentini "fes" kenti olarak belirlemiş. bu topraklara hep fas demişler ve hala o yüzden fas diyoruz.
neyse ceuta ya geçtikten sonra güzel ve şirin bir ispanya şehrini arkanızda bırakıp sınır kapısına ulaşıyorsunuz. sınır kapısı onca avrupa ülkesini geçtikten sonra nasıl bir coğrafyaya ve kültüre ayak bastığınız hakkında ilk fikirleri veriyor. bir hengame ve bir kaos olarak özetlenebilir. sınır kapısında araç kuyruğuna girdiğinizde hemen yanınızda faslı çocuklar ve gençler bitmeye başlıyor. çünkü doldurmanız gereken bir form var ve bu form sadece arapça ve fransızca. formu parayla satıyorlar ve doldurmanıza yardımcı oluyorlar. merak etmeyin bu insanlar fas seyahatiniz boyunca asla yakanızdan ve peşinizden ayrılmayacak.
ben yeşil pasaport sahibi olduğum için sıra bana geldiğinde işlemlerim yapılmadı. diplomatik pasaport olduğunu söyleyerek aracımı sıranın yan tarafına almamı ve başka bir binadan yaya olarak işlemlerimi yapmam gerektiğini söyledi kapıdaki görevli. dediğini yaptım tabii ki.
bana göre geliş tarafındaki gümrük sahasına geçerek küçük bir kulübeye yöneldim. geliş amacımı, nereden geldiğimi, ne iş yaptığımı sordular. faslı çocukların para karşılığı sattıkları formu ücretsiz olarak doldurdum ve görevliye verdim. bilgisayar falan yok. tüm işlemler elle yazılarak defterlere kaydediliyor. ve size bir giriş numarası veriyorlar. pasaportunuza giriş damgası vururken bir de bu numarayı vuruyorlar. fas içinde tüm otellerde bu numarayı otel kayıt kartınıza mutlaka not ediyorlar.
pasaport polisi aşamasından sonra gümrük kontrolüne geçiyorum. pasaporttaki ay-yıldız, ve bu sınır kapısında pek görmeye alışık olmadıkları türk plakası ilgilerini çekiyor memurların. arkadaki kuyruğu umursamadan sıcak bir sohbet başlıyor aramızda. istanbulun çok güzel bir şehir olduğu konusunda hemfikir olduktan sonra selam vererek bizi fas'a kabul ediyorlar.
ilk durağım rabat. tomtom go 1005 e yüklediğim fas haritasını açıyorum. rota ayrıntısı olarak "paralı yollardan kaçın" seçeneğini seçiyorum.
bence yurtdışında hep bu seçenek seçilmeli. atlı mı kovalıyor canım.
yeni satın aldığım karavan sayesinde üye olmaya karar verdiğim bu sitede bu başlık altında 2012 haziran ayında gerçekleştirdiğim fas seyahatini paylaşmak istedim. farklı olarak bu gezi karayoluyla gerçekleştirildi.
rota:
ankara - bratislava : 2000 km.
bratislava - münih : 520 km.
münih - paris : 820 km.
paris - andorra : 870 km.
andorra - madrid : 600 km.
madrid - ceuta : 700 km.
ceuta - rabat : 300 km.
rabat - sidi ifni : 700 km.
sidi ifni - marakeş : 400 km.
marakeş - fes : 600 km.
fes - barcelona : 1700 km.
barcelona - venedik : 1200 km.
venedik - selanik : 1600 km.
selanik - ankara : 1100 km.
olamak üzere toplam : 13.110 km ve yaklaşık olarak 20 gün sürdü.
karayolu ile fas seyahati düşünenler için rotanın ispanya-fas etabından bahsedeyim. fas sınır kapısı ve gümrük işlemlerinin korkutucu prosedürleri nedeniyle önce mutlaka ceuta ya geçmenizi öneririm.
ceuta afrika kıtasında yer alan küçük bir ispanya toprağı. dolayısıyla feribot ile ispanya'dan ispanya'ya geçmiş oluyorsunuz. herhangi bir gümrük probleminde de fas'a geçmeden ispanya topraklarında bu problemi halletmeniz daha kolay olacaktır. ceuta'ya feribot algeciras şehrinden sağlanmakta. limana gelmeden önce yol üzerinde bir çok bilet acentası mevcut. feribot biletinizi algeciras tan almanızı öneririm çünkü feribot biletleri ispanyanın güneyindeki otobandaki akaryakıt istasyonlarındaki bayilerde de satılıyor ama daha pahalı. o yüzden algeciras a kadar biletinizi almayın. satılan biletler günlük olduğu için de gereksiz yere strese girmemiş olursunuz. ben biletimi balearia isimli firmadan aldım. gidiş bileti gün sınırlamalı ama dönüş bileti ise açık. yani istediğiniz gün ve saatte dönebilirsiniz.
unutmadan şu bilgiyi de vereyim. fas'a bizden başka fas diyen bir ülke yok. "morocco" veya "maroc" diyorlar. zamanında osmanlı imparatorluğu burayı işgal ettiğinde buranın başkentini "fes" kenti olarak belirlemiş. bu topraklara hep fas demişler ve hala o yüzden fas diyoruz.
neyse ceuta ya geçtikten sonra güzel ve şirin bir ispanya şehrini arkanızda bırakıp sınır kapısına ulaşıyorsunuz. sınır kapısı onca avrupa ülkesini geçtikten sonra nasıl bir coğrafyaya ve kültüre ayak bastığınız hakkında ilk fikirleri veriyor. bir hengame ve bir kaos olarak özetlenebilir. sınır kapısında araç kuyruğuna girdiğinizde hemen yanınızda faslı çocuklar ve gençler bitmeye başlıyor. çünkü doldurmanız gereken bir form var ve bu form sadece arapça ve fransızca. formu parayla satıyorlar ve doldurmanıza yardımcı oluyorlar. merak etmeyin bu insanlar fas seyahatiniz boyunca asla yakanızdan ve peşinizden ayrılmayacak.
ben yeşil pasaport sahibi olduğum için sıra bana geldiğinde işlemlerim yapılmadı. diplomatik pasaport olduğunu söyleyerek aracımı sıranın yan tarafına almamı ve başka bir binadan yaya olarak işlemlerimi yapmam gerektiğini söyledi kapıdaki görevli. dediğini yaptım tabii ki.
bana göre geliş tarafındaki gümrük sahasına geçerek küçük bir kulübeye yöneldim. geliş amacımı, nereden geldiğimi, ne iş yaptığımı sordular. faslı çocukların para karşılığı sattıkları formu ücretsiz olarak doldurdum ve görevliye verdim. bilgisayar falan yok. tüm işlemler elle yazılarak defterlere kaydediliyor. ve size bir giriş numarası veriyorlar. pasaportunuza giriş damgası vururken bir de bu numarayı vuruyorlar. fas içinde tüm otellerde bu numarayı otel kayıt kartınıza mutlaka not ediyorlar.
pasaport polisi aşamasından sonra gümrük kontrolüne geçiyorum. pasaporttaki ay-yıldız, ve bu sınır kapısında pek görmeye alışık olmadıkları türk plakası ilgilerini çekiyor memurların. arkadaki kuyruğu umursamadan sıcak bir sohbet başlıyor aramızda. istanbulun çok güzel bir şehir olduğu konusunda hemfikir olduktan sonra selam vererek bizi fas'a kabul ediyorlar.
ilk durağım rabat. tomtom go 1005 e yüklediğim fas haritasını açıyorum. rota ayrıntısı olarak "paralı yollardan kaçın" seçeneğini seçiyorum.
bence yurtdışında hep bu seçenek seçilmeli. atlı mı kovalıyor canım.