Çok harika bir kompresör aslında kullanma klavuzu yanımda değil. Yanlış hatırlamıyorsam.
1500 ile 3500 arasında devir ayarı yapılabiliyor.
50 litre ile 400 litre dolaba kadar kullanılabiliyor.
Buna bağlı olarak 2 amper ile 8 ampere kadar çekebiliyor.
*Kabloların alev yürütmeme HFFR vasıfları ve onay sertifikalı IEC 60332 standart ve IEC 60228 sınıf kalaylı tavlı bakır olanların tercih edilmeleri gerekir FLRY -MYY -MYCY
Örnek vermek istersem...
DC sistemde H07RN-F kablo kullanmayı düşünüyorum. Bu kablo türü uygun bir seçim midir?
220V içinde aynı kablo kullanilabilir mi?
Daha net pratik uygulama adına, hassas ölçü aleti ile hat başında (sigorta çıkışı)ve sonunda (kompresör girişi) aynı anda yüksüz ve yük altındaki gerilimleri ölçüm yapıldığında kayıpların ne ölçüde olduğu görülebilecektir , özellikle bataryanın daha yaşlı ve bağlantıların iyi yapılmadığı durumlarda).
Her zaman bir üst kesit seçimi yararlı olacaktır.
Örnek vermek istersem...
DC sistemde H07RN-F kablo kullanmayı düşünüyorum. Bu kablo türü uygun bir seçim midir?
220V içinde aynı kablo kullanilabilir mi?
Bu kablo elektrik testleri AC 2,5 KV değerinde yapılmış olup AC 220 için uygun görünüyor, tavlı kalaylı özelliği yok.
Olması gereken (ben uygun olanı bilmek ve yapmak istiyorum şeklindeki yaklaşım için !) TS -1435 numaralı standartları doğrultusunda karayolları taşıtları için 50 volt çalışma ve 3000 volt test gerilimine sahip, tavlı kalaylı bakır kablo seçilir.
Bu konu çokça tartışmaya açıktır.( Yaptım oldu ve çalışıyor,O kadarda çok masraf yapmadan) sade kullanıcı için lambaları yanıyor, diğer sistemleride çalışıyorsa, işler görünüşte halledilmiş durumda ( TTR karasal kablo kullanımı örnektir ) gerisini çok umursamaz.
Özellikle bir zaman sonra,batarya sisteminde performans düşüşleri ,oksidasyon ile kablo bağlantı noktalarında dirençler oluşunca enerji sorunu meydana gelebilecektir.
Tüm mesele uygun yerlere, uygun ürünleri kullanmaktan geçiyor.
Galiba biraz geç anlayan bir tipim. Bir daha soruyorum 12 volt DC akım geçireceğim kablonun artı ve eksi uçları ayrı ayrı 6 şar metre ise kablo kesit hesabında kablo uzunluğu ne kadar oluyor
Galiba biraz geç anlayan bir tipim. Bir daha soruyorum 12 volt DC akım geçireceğim kablonun artı ve eksi uçları ayrı ayrı 6 şar metre ise kablo kesit hesabında kablo uzunluğu ne kadar oluyor
Geç anlayan değil, İyi anlayan olarak değerlendiririm sizi.
Doğru akım olarak, toplam hat uzunluğu 6 metre ise; bu hattın beslemesi pozitif ve negatif uçları (diğer ifadeyle biri giden,biri dönen hat için) toplam uzunluk 12 metre olur.
Bu gidişin başka dönüşü, araç metal şase üzerinden olur, burada kablodan tasarruf yapılır şase iletken bütünlüğü ve iletkenlik durumu dikkate alınmalıdır.
Galiba biraz geç anlayan bir tipim. Bir daha soruyorum 12 volt DC akım geçireceğim kablonun artı ve eksi uçları ayrı ayrı 6 şar metre ise kablo kesit hesabında kablo uzunluğu ne kadar oluyor
Galiba biraz geç anlayan bir tipim. Bir daha soruyorum 12 volt DC akım geçireceğim kablonun artı ve eksi uçları ayrı ayrı 6 şar metre ise kablo kesit hesabında kablo uzunluğu ne kadar oluyor
Ben yukarıda sorduğum soruları kesit hesabı yapmak isteyenlerin kablo uzunluğu ile kesin bilgileri olması için bilhassa sordum. Söz gelimi elektrikli su ısıtıcısı için kesinlikle iki kablo kullanmamız gerek.
Bu tip kabloların, karavan ve tekne elektrik sisteminde kullanılmaması doğru tercih olacaktır.
Kablo seçimlerinde, kalaylı tavlı bakır iletken yapısına, özellikle dikkat edilmelidir.
Bu konu paylaşımları sonrası maliyetinin yüksek olduğu söylensede , hat sayısı ve metraj az olduğu icin
1. 12V buzdolabı
2. 12V Diesel ısıtıcı
3. Iki adet 12V usb ve bir adet çakmaklık girişi için MYY kablo kullanma kararı aldım.
Ilave olarak bir adet 220V priz icinde uygun bir kablo seçeceğiz.
Uydu sistemine kullanılmış sözde kablo örneği.
Bakır yok, alaşım dahi değil,kablonun izolasyonu çıkarıldığında iletken malzeme , dışı bakır renk görünümlü inceltilmiş demir tel,durum budur.
Bir ürün piyasadaki "eşdeğerlerine " göre nasıl daha ucuza satılabilir ki ?