Karavan Tonajları, Avrupa Standartları

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Gionni Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 7
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 3,481

Gionni

Ana Kamp
Mesajlar
74
Tepkime Puanı
3
Yer
Ankara-İstanbul
Bu konuyu internette araştırdım ancak güncel haliyle bir cevaba ulaşamadım. Bakanlığın sayfasında bile bu mevduat yok, tuhaf tuhaf bilgiler verilmiş. Boş şase üzeri araca entegre dönüşümü yapacağız, ağırlıkla ilgili herkes farklı bir şey söylüyor. Dolayısıyla önceden net bir plan yapamıyorum, hesaplamalar yanlış çıkıyor. Kaç tona kadar kamyonet, kaç tona kadar kamyon deniliyor? (Aracın kendi ağırlığı + Şase üzeri işlem) Eşyaları falan da hesaplamak lazım tabiki ama kabataslak rakam belli olsa ona göre hesap yapacağım.

Bir de Avrupa ülkelerinin kaç tona kadar izin verdiğini, ehliyet bakımından ne tür farklılıkları olduğunu öğrenebilirsem sevinirim.
 

Etiketler
Bu konuyu internette araştırdım ancak güncel haliyle bir cevaba ulaşamadım. Bakanlığın sayfasında bile bu mevduat yok, tuhaf tuhaf bilgiler verilmiş. Boş şase üzeri araca entegre dönüşümü yapacağız, ağırlıkla ilgili herkes farklı bir şey söylüyor. Dolayısıyla önceden net bir plan yapamıyorum, hesaplamalar yanlış çıkıyor. Kaç tona kadar kamyonet, kaç tona kadar kamyon deniliyor? (Aracın kendi ağırlığı + Şase üzeri işlem) Eşyaları falan da hesaplamak lazım tabiki ama kabataslak rakam belli olsa ona göre hesap yapacağım.

Bir de Avrupa ülkelerinin kaç tona kadar izin verdiğini, ehliyet bakımından ne tür farklılıkları olduğunu öğrenebilirsem sevinirim.
Aracın ruhsatında yazan "istiap haddi" aracın şoför, yakıt, yük ve araç ağırlığı dahil azami ağırlığını kapsar. Ruhsatta aracın boş ağırlığı da belirtilir. Aradaki fark üstüne ekleyebileceğiniz ağırlıktır. Limit ağırlıktayken tartıya kokpitte şoför haricinde kimse olmaması varsa indirilip tartıya girilmesi daha doğrudur. B sınıfı ehliyet ile 3500 kg ağırlığına kadar araç kullanılabilir. Varsa +750 kg ağırlığında da "katar" konumunda römork da çekebilirsiniz. 750 kg yüklü toplam ağırlıktır. Şayet çektiğiniz araç ticari kayıtlıysa ehliyete extra olarak psikoteknik belgesi ve SRC belgesi de gerekir. Karavan tescilli araçlar SRC den muaftır. 750 kg üstü römorklar hem özel tescile yani plakaya tabidir ve K belgesine kaydedilir ve heryıl muayene gerekir. O2 sınıfı bu tip römorklar için "E" uzantılı römork çekebilir sürücü belgesi gerekir. Bunların tüm detay Karayolları Trafik Yönetmeliğinde deraylı olarak mevcuttur
 

Aracın ruhsatında yazan "istiap haddi" aracın şoför, yakıt, yük ve araç ağırlığı dahil azami ağırlığını kapsar. Ruhsatta aracın boş ağırlığı da belirtilir. Aradaki fark üstüne ekleyebileceğiniz ağırlıktır. Limit ağırlıktayken tartıya kokpitte şoför haricinde kimse olmaması varsa indirilip tartıya girilmesi daha doğrudur. B sınıfı ehliyet ile 3500 kg ağırlığına kadar araç kullanılabilir. Varsa +750 kg ağırlığında da "katar" konumunda römork da çekebilirsiniz. 750 kg yüklü toplam ağırlıktır. Şayet çektiğiniz araç ticari kayıtlıysa ehliyete extra olarak psikoteknik belgesi ve SRC belgesi de gerekir. Karavan tescilli araçlar SRC den muaftır. 750 kg üstü römorklar hem özel tescile yani plakaya tabidir ve K belgesine kaydedilir ve heryıl muayene gerekir. O2 sınıfı bu tip römorklar için "E" uzantılı römork çekebilir sürücü belgesi gerekir. Bunların tüm detay Karayolları Trafik Yönetmeliğinde deraylı olarak mevcuttur

Römorklarla, çekmeyle işimiz yok hocam. Bilgiler için teşekkür ederim. Biz her halükarda 3500'ü aşıyoruz. Araç zaten 2300-2400 kg. 1000-1500 de şase üzerine gelse, malzemelerle beraber 4000-4500 kg civarına geliyor. Mecburen kamyon olarak alacağız. Ehliyet problem değil, önümüzdeki aylarda c'ye başvuruyorum.

Avrupa için tonajlar da 3 aşağı 5 yukarı aynıdır diye okumuştum ama ne derece doğru bilmiyorum. Kamyon kategorisine geçtiğimiz için sizce sıkıntı yaşar mıyız?
 

Römorklarla, çekmeyle işimiz yok hocam. Bilgiler için teşekkür ederim. Biz her halükarda 3500'ü aşıyoruz. Araç zaten 2300-2400 kg. 1000-1500 de şase üzerine gelse, malzemelerle beraber 4000-4500 kg civarına geliyor. Mecburen kamyon olarak alacağız. Ehliyet problem değil, önümüzdeki aylarda c'ye başvuruyorum.

Avrupa için tonajlar da 3 aşağı 5 yukarı aynıdır diye okumuştum ama ne derece doğru bilmiyorum. Kamyon kategorisine geçtiğimiz için sizce sıkıntı yaşar mıyız?
 

Römorklarla, çekmeyle işimiz yok hocam. Bilgiler için teşekkür ederim. Biz her halükarda 3500'ü aşıyoruz. Araç zaten 2300-2400 kg. 1000-1500 de şase üzerine gelse, malzemelerle beraber 4000-4500 kg civarına geliyor. Mecburen kamyon olarak alacağız. Ehliyet problem değil, önümüzdeki aylarda c'ye başvuruyorum.

Avrupa için tonajlar da 3 aşağı 5 yukarı aynıdır diye okumuştum ama ne derece doğru bilmiyorum. Kamyon kategorisine geçtiğimiz için sizce sıkıntı yaşar mıyız?
www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2012/11/20121108-7.htm Yurtiçi uygulamada bu bilgi sizin için önemli. Yurtdışındaki sıkıntıya gelince, dövizin geldiği duruma baktığımızda mali açıdan ciddi sıkıntı olabilme ihtimali yüksek. Tonaja gelirsek tescilli istiap hadleri aşılmadıkça sorun yaşamazsınız ama TC Yönetmeliğindeki esneklik yurtdışı mevzuatlarında özellikle gideceğiniz ülke mevzuatlarında olmayabilir. Dolayısıyla tonajı aşmamak esas olmalı. Gidilecek ülkelerde "kamyon" statüsündeki araçla şehirlerde nerelere girip nerelere park edebileceğiniz konusunda mutlak etüd yapın. Hız limitleri de önemli. Yüksek tonajlı araçların kullanım süre kısıtı da olabilir araştırmanızda yarar var. Eskiden "Turing" bu konularda önemli danışmanlık veren bir kurumdu ama Çelik Gülersoy'dan sonra işlevini kaybetti. Alman ADAC kurumundan da bilgi alabilirsiniz. AB müktesabatına hakim bir kurum olsa gerek
 



www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2012/11/20121108-7.htm Yurtiçi uygulamada bu bilgi sizin için önemli. Yurtdışındaki sıkıntıya gelince, dövizin geldiği duruma baktığımızda mali açıdan ciddi sıkıntı olabilme ihtimali yüksek. Tonaja gelirsek tescilli istiap hadleri aşılmadıkça sorun yaşamazsınız ama TC Yönetmeliğindeki esneklik yurtdışı mevzuatlarında özellikle gideceğiniz ülke mevzuatlarında olmayabilir. Dolayısıyla tonajı aşmamak esas olmalı. Gidilecek ülkelerde "kamyon" statüsündeki araçla şehirlerde nerelere girip nerelere park edebileceğiniz konusunda mutlak etüd yapın. Hız limitleri de önemli. Yüksek tonajlı araçların kullanım süre kısıtı da olabilir araştırmanızda yarar var. Eskiden "Turing" bu konularda önemli danışmanlık veren bir kurumdu ama Çelik Gülersoy'dan sonra işlevini kaybetti. Alman ADAC kurumundan da bilgi alabilirsiniz. AB müktesabatına hakim bir kurum olsa gerek

Açıkcası ülkemizdeki disiplinsizlik göz önüne alındığında çok problem yaşayacağımızı düşünmüyorum. Elbette şehir giriş-çıkışlarda rutin kontrol yapılır, katılırız da. Ancak malum yurt dışında hiç bir şekilde taviz verilmiyor ve cezalar çok ağır olabiliyor. Yurt içinde gerekli zamanlarda riske atma lüksümüz var ama yurt dışında öyle bir hakkımız olmayacak.

Ağırlığı azaltmak pek mümkün görünmüyor. Bu tonaj planladığımızın çok altında. 4000 kg olsa yine bir şekilde ucu ucuna yakalayabiliriz ama maalesef, o rakamın çok üzerinde kalıcaz diye tahmin ediyorum.
 

Kasasız Ducato kamyonet 1865 kg
İstiap 3500 kg

Yönetmelik toleransı 3500 x 3.75% = 131.25 kg + 500 kg = 631.25 kg

3500 + 631.25 = 4131.25 kg toleranslı max ağırlık.

4.135.25 Kg max tonaj - 1865 kg boş araç ağırlığı = 2.270,00 kg yükleme yapabilirsiniz.

Bu TC yönetmeliğine göre toleranslı istiabınız.

Yurtdışında bu tolerans geçerli olurmu bilemem.

İmalatta yeni nesil kompozit malzemeler kullanarak ağırlık baskısını azaltabilirsiniz.

Öncelikle malzeme dersini iyi çalışıp gereksiz detaylarla araca extra ağırlık yüklemeyin.

Unutmayın ağırlık yakıt tüketiminizi de etkileyecektir.

Tüm uğraşlara rağmen bu tonajı aşıyorsanız Iveco şase kamyonet arka çift teker 5 ton istiaplı modeli inceleyebilirsiniz
 

Kasasız Ducato kamyonet 1865 kg
İstiap 3500 kg

Yönetmelik toleransı 3500 x 3.75% = 131.25 kg + 500 kg = 631.25 kg

3500 + 631.25 = 4131.25 kg toleranslı max ağırlık.

4.135.25 Kg max tonaj - 1865 kg boş araç ağırlığı = 2.270,00 kg yükleme yapabilirsiniz.

Bu TC yönetmeliğine göre toleranslı istiabınız.

Yurtdışında bu tolerans geçerli olurmu bilemem.

İmalatta yeni nesil kompozit malzemeler kullanarak ağırlık baskısını azaltabilirsiniz.

Öncelikle malzeme dersini iyi çalışıp gereksiz detaylarla araca extra ağırlık yüklemeyin.

Unutmayın ağırlık yakıt tüketiminizi de etkileyecektir.

Tüm uğraşlara rağmen bu tonajı aşıyorsanız Iveco şase kamyonet arka çift teker 5 ton istiaplı modeli inceleyebilirsiniz

Hocam bizimki bundan değil, 70 c serisi. 3 bin motorlu olan. Bunlardan olsa zaten problem kalmıyor her türlü tonajdan yırtıyoruz ama 4350 ya da 4750 şaseli olunca kurtarmıyor. Aracın kendi ağırlığı 2300-2500 kg arası.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,816
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst