Motor yağını boşaltmadan eski yağın içine döküyorsun 10 dakika çalıştıktan sonra yağı boşaltıyorsun kurumu pası atıyormuş dediklerine göre başka bi öneriniz var mı
Motor yağını boşaltmadan eski yağın içine döküyorsun 10 dakika çalıştıktan sonra yağı boşaltıyorsun kurumu pası atıyormuş dediklerine göre başka bi öneriniz var mı
würth/shell/restorer markalarının bu ürününden var. ve gayet de işe yarıyor.
özellikle liqui moly ceratec diye bir ürün çıkarmış yabancı kaynaklarda bayağı övülüyor.
crd'de kullanılabilir, ama ben şahsen yüksek basınçlı aracımda kullanamam..
Merhaba gezenbilir üyeleri
bikaç gün sonra wj kasa 2.7 crd aracıma periyodik bakım yaptırıcam ancak hangi marka yağ ve viskozite kullanıcağıma bilmiyorum
ankarada yaşıyorum kimisi 5-30 5-40 5-50 kimisi de 10-40 kullan diyor kafam karışık hangisi benim aracım için en uygun olanıdır
ayrıca mann filtre mi yoksa bosch filtremi almalıyım.ayrıca ankarada önericeğiniz usta varmıdır
Merhaba gezenbilir üyeleri
bikaç gün sonra wj kasa 2.7 crd aracıma periyodik bakım yaptırıcam ancak hangi marka yağ ve viskozite kullanıcağıma bilmiyorum
ankarada yaşıyorum kimisi 5-30 5-40 5-50 kimisi de 10-40 kullan diyor kafam karışık hangisi benim aracım için en uygun olanıdır
ayrıca mann filtre mi yoksa bosch filtremi almalıyım.ayrıca ankarada önericeğiniz usta varmıdır
190.000 km'deki 2.7 crd aracımızın bakımını Şaşmaz'daki Jeep Life (İlker Usta) serviste yaptırdım. Malzemeleri kendim aldım. Yağ olarak ise Mobil1 10w60 tam sentetik yağ koyduk. Bu yağ özellikle yüksek km'li ve bmw m3 gibi yüksek performanslı araçlar için öneriliyor.
190.000 km'deki 2.7 crd aracımızın bakımını Şaşmaz'daki Jeep Life (İlker Usta) serviste yaptırdım. Malzemeleri kendim aldım. Yağ olarak ise Mobil1 10w60 tam sentetik yağ koyduk. Bu yağ özellikle yüksek km'li ve bmw m3 gibi yüksek performanslı araçlar için öneriliyor.
10/60 yağın önümüzün kış olduğu göz önüne alındığında çok kalın olacağı fikrindeyim.
Yağ ile ilgili söylenen "yüksek km'li ve bmw m3 gibi yüksek performanslı" kısmında tezat var. Zira yüksek kilometreli araçlarda kompresyon eskiye nazaran düşmüş olup, bmw m3 gibi araçlarda ise yüksek kompresyon bulunur. Bir yağın hem düşük hem yüksek kompresyonlu motorlara ilaç olması beklenemez. Kaldı ki kitapçık ve benzeri kaynaklar motor yağ vizkozitesini belirtirken aracın kilometresine hiç atıfta bulunmazlar.
2.7 CRD araçlarımızın motoru OM612 kodlu motordur. Bu kod ile kaynak araştırmanız daha kolay olacaktır.
10/60 yağın önümüzün kış olduğu göz önüne alındığında çok kalın olacağı fikrindeyim.
Yağ ile ilgili söylenen "yüksek km'li ve bmw m3 gibi yüksek performanslı" kısmında tezat var. Zira yüksek kilometreli araçlarda kompresyon eskiye nazaran düşmüş olup, bmw m3 gibi araçlarda ise yüksek kompresyon bulunur. Bir yağın hem düşük hem yüksek kompresyonlu motorlara ilaç olması beklenemez. Kaldı ki kitapçık ve benzeri kaynaklar motor yağ vizkozitesini belirtirken aracın kilometresine hiç atıfta bulunmazlar.
2.7 CRD araçlarımızın motoru OM612 kodlu motordur. Bu kod ile kaynak araştırmanız daha kolay olacaktır.
Motor yağlarındaki 10w40, 10w60 vb. viskozite değerlerinde ilk rakam soğuk durumdaki, ikinci rakam ise sıcak durumdaki akışkanlığı belirtir.
10w40 ile 10w60 yağların soğuk havadaki kalınlıkları aynıdır. Ancak 10w60 yağın yüksek sıcaklıktaki koruyuculuğu çok daha iyidir.
Aşağıdaki bağlantıda "Mobil 1 10W-60 Gelişmiş Tam Sentetik Motor Yağı, 150.000 km'yi dahi aşan eski araçların özel ihtiyaçları için formüle edilmiştir. Mobil 1 10W-60, yüksek viskoziteli motor yağı gerektiren yüksek performanslı ve motor sporları uygulamaları için de uygundur." denilmektedir.
Halihazırda BMW e46 m3 aracımızda da bu yağı kullanıyoruz.
Motor yağlarındaki 10w40, 10w60 vb. viskozite değerlerinde ilk rakam soğuk durumdaki, ikinci rakam ise sıcak durumdaki akışkanlığı belirtir.
10w40 ile 10w60 yağların soğuk havadaki kalınlıkları aynıdır. Ancak 10w60 yağın yüksek sıcaklıktaki koruyuculuğu çok daha iyidir.
2.7 aracımın ön/arka diferansiyel ve arazi şanzımanı yağlarını değiştireceğim. Yağları sipariş edeceğim. Ön/arka diferansiyel ve arazi şanzımanına kaç litre yağ koymamız gerekiyor? Katkı konusunda kilit diferansiyeller için katkılı yağlar satılıyor, bu katkılı yağlar pek işe yaramaz diye düşünüyorum, mopar katkı muhakkak olmalı. Katkılı yağ kullananlar da varsa yorumlarını bekliyorum.
Teşekkürler.
2.7 aracımın ön/arka diferansiyel ve arazi şanzımanı yağlarını değiştireceğim. Yağları sipariş edeceğim. Ön/arka diferansiyel ve arazi şanzımanına kaç litre yağ koymamız gerekiyor? Katkı konusunda kilit diferansiyeller için katkılı yağlar satılıyor, bu katkılı yağlar pek işe yaramaz diye düşünüyorum, mopar katkı muhakkak olmalı. Katkılı yağ kullananlar da varsa yorumlarını bekliyorum.
Teşekkürler.
Otomatik şanzıman yağı ve filtresi yeni değişti. 75 140 yağ araştırması yaptığımda fiyatlar arasında uçurum olduğunu görüyorum. Örneğin; motul, liqui moly'nin yarı fiyatına satılıyor. Siz yağlarınızı internet üzerinden mi temin ediyorsunuz; servisinizden mi bu yağları buluyorsunuz?
Yağlar değişti. Diferansiyeller için ön/arka 'motul 75 140' yağ kullandım. Arazi şanzımanı için 'petronas tutela powergear 4' yağ kullandım. Direksiyon hidroliği için atf kullanıyordum, forum üzerinden yaptığım araştırmalarda atf'nin pompaya ve kutuya zararlı olduğu yönünde bilgi edindim, ayrıca araç kullanım kılavuzunda da atf yağ kullanılmaması konusu yer alıyor. Bu bilgilerden yola çıkarak yağı 'motul multi hf' olarak değiştirdim.