Jeep Hd Rod Track Bar Rotİl Kule Ayarli (kirilmaz Dağilmaz)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan talip dik Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 4
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 7,213

talip dik

Ana Kamp
Mesajlar
99
Tepkime Puanı
24
Yer
mersin
herkese merhabalar.
Başlıktada olduğu gibi kırılmaz dağılmaz rod sistemini yükseltme yapılan araçlarda değiştirilmesi gereken başlıca parçaları değiştirip fotograflarla da destekleyip sorunu olan sıkıntı yaşayan arkadaşlara çözüm sağlamayı umuyoruz.

Neden rod değiştirme ihtiyacında bulunuyoruz ?
aracımıza büyük lastikleri taktık flanşları taktık helezyonları amorsitörleri değiştirdik sonrasında oluşabilecek sıkıntılar saymakla bitmez bunlardan kurtulmak için herşeyi usulune uygun şekilde yapmamız gerekir öncelikle bu rot sistemi Türkiyede sayılı araçlarda olmakla birlikte biraz teknik bir iştir her yaparım diyen işin içinden çıkamayabilir.

Bu rod sistemini 5.2 jeep e uyguladık gelelim orjinal haline


fotografta gördüğüz üzere araç ta orjinal Y link dedğimiz rot sistemi mevcut rot başlarının ve track bar açısının değiştiğini ve kastığını rahatlıkla görebiliyoruz bu durumda fotograftaki gibi RTC direksiyon amorsitörü bile olsa çırpma gezme steering yapar...



aracımızıın bi çukurdan geçtiğini varsayalım... helezyon ve amorsitör çukura inip kalktığında çalışıcak ve sol teker çukurdan çıktığında yada sağ teker rod sistemi oynadığı için sağa yada sola doğruı tekerler dış yönde açılma yapacak bu d aaraçda çırpma savurma death wobble dediğimz oaly meydana getiirr başınıza çok iş açar bunu nasıl aşabiliriz ?


dana gözü rulman !! Amerika ve bi çok jeep ile uğraşan "gelişmiş" ülkeler bu şekilde klasik burçlardan mafsala geçiş yaptılar. Aman yanınıza adam almadan burdaki rotçulara bundan bahsetmeyin işi çok iyi bildikleri için sizi ağır eleştirilere bu şekilde olmaz efendim yok bu burç olur diyerek sadece metreyle tekerin açıkmı kapalımı olduğunu ölçüp gönderen rotçulara kulak asmayın herşeyi bildiğklerini iddaa ediyorlar... gelelim olayına ortalama jeeplerde rot maşları metrik 12-14 biz işimizi sağlama almak için 10.9 kalite cıvata metrik 16 yapıyoruz ortalama 15 ton yük çeken bu cıvatalar normal burçlardan kat ve kat daha sağlam ve güvenilirler ikinci işimiz işe rulmanı bulabilmek ve gerekli sağlamlıkta rulman bulmak
iş bu noktada güzel bi araştırma gerektiyor hangi rulman kaç ton dirence dayanabiliyor hepsini ustamızla araştırarak çözdük metrik 18 pos erkek 1.5 diş rulman adet başı 2.5 ton yatay düzelemde dirence dayanabiliyor yani arabanaın 2 ton olduğunu varsayarsak rot başına yatay düzlemde 1 tanesi başına 2.5 ton yük binmediğine göre sıkıntımız yok 3 adet rulman siparişimizi veriyoruz metrik 20 de olur metrik 20 side 4 ton a dayanıyor sonrasında 1040 lık 35 milim çelik rot açıklığına göre farklılık gösterebilir bunu ölçümünü yapıp alınız.

diğer işlem taşıyıcıları tornada metrik 16 deldirmek bunu söküpte yapabilirsiniz üstündede yapabilirsiniz biz üstünde yaptık en basiti o şekilde bi sonraki işlem ise direksiyon çolağı yani pitman ı deldirmek bunu üstünde delmek baya zor bi iş çelik olduğu için çektirmeyle söküp çıakrıp delip geri takılmalı Y link iptal edilip alttan tek rot direksiyona tek kol şekilde yapmış olduk


şekildeki gibi altlı üstlü iki rot çubuğuı içi dolu demir tornadan sağdan soldan ayarlı şekilde açılıp yapıldı burda dikkat etmeniz gereken bi diğer konu kule yükseltme yani aracın track bar ı normalin üstüne bi yüksekliğe çıktığı için track bar vireaj salınımını diremesi arabayı sabit tutması ayrıca iniş ve çıkışlarda tekerin çukurlara tümseklere göre hareket etmesinde aracın merkezini kaçıracak olmasıdır bunu da ayarlamamız gerekir yani yeşil ve kırmızı çizgi bir birine herzaman paralel olması gerekli
 



aracın aşağı doğru salınımında ikiside aynı yönde salınması lazım sorun çıkmaması için

birde hatalı olana bakalım


Rot başı kasar araç kasılır viraj kolu kasılır denge kolları kasılır burçlar kasılır direksiyon pitman arm kasılır sonuç dönerken düz giderken sallanan kafa sallayan heryerden gelen bi araç sesi bunun önüne geçmek için yapılan işlemler bu şekilde





son olarak rotun biyere sürtmemesi için birazcık pressle eğim verebilirsiniz artı rulman kasmasın diye de biraz eğe bilirsiniz benim aracımda pay olduığu için eğmedim belki eğerim sıkıntı yaşayanlara yardımcı olurum 2 hafta sonra 70 bin tl lik jeep diye konu açıcağım totolda 70 bin ekstrası olan jeep imin tüm detaylarını burda paylaşacağım yardımcı olabildiysek ne mutlu bize
 

Standart araç için kullansam direksiyon tepkilerinde iyileşme sağlar mıyım acaba.Uzun ömürlülük açısından da iyi olur diye düşünüyorum.
 

Standart araç için kullansam direksiyon tepkilerinde iyileşme sağlar mıyım acaba.Uzun ömürlülük açısından da iyi olur diye düşünüyorum.
bu sistem direksiyon tepkisini %100 arttırdığını söyleyebilirim fakat orjina laraçda esneme mesafesi beli olduğu için gerek olduğunu düşünmüyorum ama yaparsan ömürlük olur öylede bi gerçek var ekstra olarak direksiyon amorsitörü takılcak buna fotografta yok ben şuan takıldığı için eklemedim
 




SON KONULAR - FORUM