Bende bu araçların eski sahibi olarak tecrübe ve deneyimlerimi paylaşmak istedim,
Benimde 1998 model 5.2'im vardı zamanında, 4 yıl boyunca hertürlü masrafı ederek kullandığım, profil fotoğrafımda da gözüken araç şu anda da plakası değişmiş olarak sarı sitede ilanda duruyor.
Model tercihim için 1998 den başka kolay kolay hiçbir modele bakmam tercih etmem, sebebi çok basit model farkı. Aynı kasanın 99 modeli olsaydı o zamanda 98 modeli tercih etmezdim, bu da seçeneklerinin daralmasına sebep oluyor; 120 adet 5.2'den sadece 12-15 tanesi 98 model ise bunların arasından sadece 1-2 tanesi temiz gözüküyor, yanına gidip baktığın ve kullandığın zaman ise bu oranda %70-80 olarak düşüyor yani başka araçların ilana girmesini beklemek yada çevrene sormaktan başka şansın kalmıyor. Çünkü yapacağın işlemler edeceğin masraflar kafanda belli olduğu için almışken en temizini en masrafsızını almak istiyorsun haklı olarak.
Öncelikle sorularından başlayalım,
DEŞİFRE'nin yorumuna ek olarak;
DEŞİFRE'nin de dediği gibi düzgün lpg ayarı yapılmamış yada masraftan kısmak için motor bloğuna uygun olmayan küçük regülatör kullanılması gibi durumlar olabiliyor. Lpg işine gelirsek de motorun ömründen yediği doğrudur fakat çevreden alınan görüş genelde "-kaç sene kullanacaksın ki zatan ?" yada, "-sen bu koca motoru gazla gazla öldüremezsin..." ve kafa yapımız bu mantaliteye kaydırılmaya zorlanmakla beraber, bunun yanında piyasaya çıkan emme supap'ından yağ damlatan bir sistem, kurum bağlamasını önlüyormuş ve kuru olan lpg yakıtının yağlama özelliğini üstleniyormuş gibi şeylerle çok kandırıldık...
Benim şahsi görüşümü soracak olursan konu ikiye ayrılıyor yani tercih senin tercihin olacak.
1.tercih olarak lpgsiz bir araç bulacaksın ama burada dikkat etmen gereken konu hiç lpg takılmamış olması (taktırdıktan sonra satmadan önce söktürüp lpg'siz diye satmaya çalışanlar olabilir, bu tarz insanlara karşı uyanık olman lazım.)
2.tercih olarak (bu benim şahsi tercihimdir) lpgli yada değil fark etmez diyeceksin ki bu işin sonu supap seti şim seti üst kapak ve contası yada yurtdışından sandık motor getirmeye kadar gidecek, yani lpg yüzünden oluşmuş yada oluşabilecek bütün masraflara kefilim diyeceksin.
Soru: Lpg olmadan araca gerekli işlemleri yaptıktan sonra daha rahat eder miyim?
İşlemlerden kastın sanırım rutin bakımları ve birkaç eskimiş ve yıpranmış parçaların değişiminden bahsediyorsak cevabım evet rahat edersin hatta çok rahat edersin, sonuçta orjinal olarak yani yakman gereken yakıtla kullanacaksın bu aracı. Benim aracımdan örnek vermek gerekirse bir kaç kronik hatasına ciddi meblağlar harcadıktan sonra inanılmaz konforlu ve rahat bir şekilde uzun süre kullanmıştım aracımı. Kronik hastalıkları var mı ? evet. konu detaylarını forumu araştırarak öğrenebilirsin ama hiçbiri çözülmeyecek şeyler değil. Çok basit kolay ve bazen gerçekten çok masrafsız şekilde çözülen problemler genelde. Her türlü sanayiye gitmeyi göze aldım demişsin, bostancı sanayide jeep garage'ı tercih edebilirsin, hatta mevzuyu ilerletip restorasyon kafasına bile girsen yine jeep garage'ı tercih edebilirsin. Genelde tüm yedeklerinin hem yan sanayilerini hem orjinallerini hemde çıkmalarını bulman kolay olacak.
Ses mevzusunu DEŞİFRE çok güzel açıklamış zaten buna ek olarak şunu söyleyebilirim benim aracımdada flowmaster 44 vardı ve bunun haricinde katalitik konvertör iptali vardı egzoz borusunu delerek normalde katalitik konvertörün üzerinde olaması gereken oksijen sensörünü buraya takarak sensörü tekrar faal hala getirmeyi başarmıştık, bu şekilde araca herhangi bir hata yada arıza ışığı yaktırtmamıştık.
Virajlarda sağa sola sallanma yada yatma konusu ise genelde get ile yükseltilen araçlarda olur, eğer kit ile yükseltme yapılmış ve anti-roll barlar ve alt takım ayarları güzel yapılmış ise bu tarz durumlar olmayacaktır şayet şunuda unutmamalısın ki normal araçlara göre yüksek ve 2 tonluk bir arazi aracı kullanıyorsun spor bir otomobil değil, yani virajlara güvenli bir hız ile girmende fayda var... Kendi aracımda da get olduğu için bu durumla bi iki defa karşılaştım, fakat savrulma değilde virajın dışına bayılma şekilde, çok kafa takılacak bir konu değil, emniyetli kullandığın sürece bir şey olmayacaktır.
Yakıt konusuna gelecek olursak ben şehiriçi kullanımlarımda anlık olarak maksimum 38 litreleri gördüm, ortalama olarakta 25-32 arası yakıyordu diye hatırlıyorum.
Şehirdışında ise bu rakamı çok aşağılara çekmek mümkün lakin ben 12-15 litre arası yakıyordum. Benim için yakıt önemli değil demişsiniz bu durumda tercih sizin tabikide ama 5.9lara da bir bakabilirsiniz derim ben aralarında yakıt tüketimi konusunda çok bir fark yok.
Şimdilik bu kadar diyelim, kafana takılan başka konular olursa DM yoluylada ulaşabilirsin.